ליהיא לפיד: "אחרי 15 שנה פיטרו אותי מ'ידיעות אחרונות'. בשיחת טלפון. בגלל בעלי"

אשתו של יאיר לפיד פרסמה פוסט בפייסבוק ולפיו היא פוטרה מ"ידיעות אחרונות" בשל היותה "אשתו של" • ליהיא לפיד: "אחרי 15 שנה פיטרו אותי בשיחת טלפון" • יאיר לפיד: "אני עדיין מתקשה להאמין שפיטרו את ליהיא רק כי היא אשתי, אבל אלה הזמנים שבהם אנחנו חיים"

ליהיא לפיד / צילום: תמר מצפי
ליהיא לפיד / צילום: תמר מצפי

האם העיתונאית ליהיא לפיד פוטרה אחרי 15 שנה מ"ידיעות אחרונות" בגלל היותה אשתו של יאיר לפיד? נראה כי זו לפחות ההתרשמות של לפיד עצמה, כך לפי הדברים שהיא פרסמה היום (שבת) בפייסבוק. 

"פיטרו אותי", כותבת לפיד בפוסט שפרסמה לפני שעות ספורות, "אחרי 15 שנה פיטרו אותי מ'ידיעות אחרונות'. בשיחת טלפון. בגלל בעלי".

בפוסט סיפרה לפיד כי אמרה לעורכת שלה שהיא לא מאמינה שהיא מפטרת אותה, ובתגובה היא קיבלה את השאלה: "את לא חושבת שזה בעייתי שתחזרי לכתוב בעיתון?".

נזכיר כי עם ההחלטה לקיים בחירות מוקדמות הודיעה ליהיא לפיד לעורכי העיתון כי היא פורשת מכתיבת המדור השבועי שלה. לפיד נקטה צעד דומה בבחירות הקודמות אך חזרה לכתוב את המדור שלה עם סיום הבחירות. הפעם הודיעה לפיד על ההחלטה להפסיק לכתוב את המדור יום בלבד לאחר שהעיתונאית גאולה אבן, בת זוגו של הפוליטיקאי גדעון סער, הודיעה על פרישתה מהגשת המהדורה המרכזית של תאגיד השידור הציבורי "כאן". אבן לא חזרה עד היום לסקר חדשות או פוליטיקה.

עם זאת, בשונה מאבן, כתיבתה של לפיד אינה קשורה בפוליטיקה, והיא מתרכזת יותר בנושאים אישיים-נשיים וא-פולייטים. כאמור, לפיד כותבת את הטור שלה ב"ידיעות תקשורת" כבר 15 שנה. "ידיעות תקשורת" היא רשת מקומונים בבעלות "ידיעות אחרונות".

"לא", כתבה לפיד בפוסט שלה, "אני לא חושבת שזה בעייתי שאני כותבת מדור אישי-נשי בעיתון, גם אם בעלי פוליטיקאי. ואני בעיקר לא חושבת שבשנת 2019 במדינת ישראל אפשר לפטר אדם בגלל העבודה של בן זוגו".

על הקשר שבין כתיבה להיותה אשת פוליטיקאי, כתבה לפיד כי "לא מעט פעמים צנזרתי את עצמי בעיתון. תמיד מחקתי את מה שביקשו בלי שום ויכוח - רק שהכול יהיה בסדר. שאף אחד לא יגיד כלום. לא העלו את שכרי 15 שנה - כדי שלא יגידו. לא הזיזו אותי מהמקומונים - כדי שלא יגידו.

"ואני לא אשתוק. אני גאה להיות אשתו של יאיר, אבל אני לא רק אשתו. אני גם אני. אני אישה עובדת. נתתי את הנשמה כשכתבתי. הייתי נאמנה רק לקוראים. חשפתי במדור את הרגשות שלי ואת המחשבות שלי. הקפדתי על כל אות. בדקתי עובדות. צילמתי את התמונות שהתפרסמו בו, עניתי לכל מייל ולכל מכתב שקיבלתי מהקוראות (והקוראים שלי). ועכשיו פיטרו אותי בגלל בעלי. אני אסתדר. יהיה בסדר".

לפיד מסכמת את הפוסט שלה בהבעת עמדה עקרונית: "מול השתקה צריך להילחם. לא ניתן להשתיק נשים בגלל הלבוש שלהן, כיסוי הראש שלהן או העובדה שיש להן דעות. ואני לא אשתוק על זה שמישהו חושב שזה נכון להשתיק אישה בגלל בעלה. הגזמתם!".

נזכיר כי יאיר לפיד, טרם הליכתו לפוליטיקה, כתב טור שבועי קבוע ב"ידיעות אחרונות". בשנים שלאחר הקמת מפלגת יש עתיד הוא נחשב לפוליטיקאי שזוכה לסיקור אוהד בעיתון.

מיאיר לפיד נמסר בתגובה לפיטורי אשתו: "אני עדיין מתקשה להאמין שפיטרו את ליהיא רק כי היא אשתי, אבל אלה הזמנים שבהם אנחנו חיים. זה חלק מההתקפה על כל הערכים שפעם נראו לנו ברורים מאליהם. זה חלק מהקמפיין נגדנו שחצה את כל הגבולות. אנחנו חזקים ואוהבים ונעמוד בכל התקפה, אבל זה מה שקורה כשעיתון מתחיל לפחד מהשלטון".