אינטרנט | בלעדי

שוק התקשורת כמרקחה: הוט משיקה קצב גלישה של חצי ג'יגה בפריסה ארצית

הוט יוצאת במהלך התקפי נגד מתחרותיה סלקום ופרטנר במטרה לצמצם נטישה ולהגדיל נתח שוק • החברה תכניס אמצעי תחרותי חדש שעד כה סיפקה רק בשוק העסקי • המהירות תתאפשר ללקוחות חדשים וקיימים במחיר של 99 שקל בחודש

טל גרנות-גולדשטיין, מנכ"לית הוט / צילום רמי זרנגר
טל גרנות-גולדשטיין, מנכ"לית הוט / צילום רמי זרנגר

טלטלה בשוק התקשורת: חברת הוט משדרגת את הרשת ומשיקה קצב גלישה של 500 מגה - כך נודע ל"גלובס". לראשונה בישראל תשיק הוט קצב גלישה בפריסה מלאה, ובכך צפויה התחרות בשוק האינטרנט ותשתיות התקשורת להחריף בצורה משמעותית.

ל"גלובס" נודע כי החברה תשיק נתב שיתמוך בקצב החדש, כאשר המחיר צפוי להתחרות במחירים של פרטנר וסלקום שמוכרות חבילות בקצב של 1 ג'יגה, במחירים של כ-100 שקל לחודש.

ההחלטה של הוט להשיק את הקצב החדש התקבלה לפני למעלה משנה, אך החברה התעכבה והמתינה לעיתוי הנכון להשקת המהלך. הוט משיקה קצב של חצי ג'יגה ללקוחות עסקיים, ולכן מבחינת יכולות הנדסיות, מדובר במהלך לא מורכב מדי מבחינתה. מה שכן, ההחלטה לשדרג לחצי ג'יגה היא המקסימום שהוט יכולה לעשות בתצורה הנוכחית של הרשת, וככל הנראה כאשר תרצה לשדרג לקצבים של 1 ג'יגה, היא תידרש לרשת חדשה של סיבים, שזה פרויקט הרבה יותר מורכב ויקר.

ההחלטה של הוט להוציא את המהלך לפועל קשורה בקשר ישיר לרמת ההתפתחות בתחרות בשוק הטלוויזיה והאינטרנט. הוט נמצאת במצב עדין, היות שסלקום ופרטנר, שמתחרות בה חזיתית, מציעות קצבים של 1 ג'יגה בפריסה שהולכת וגוברת, והן נוגסות בנתח השוק שלה. הכלי התחרותי האפקטיבי שיש להוט להציע הוא שדרוג ההצעה לחצי ג'יגה, ולו כדי לנסות ולצמצם את הנטישה. נזכיר גם כי הוט היא היחידה שיש לה קצב גלישה של 200 מגה, אך ככל הנראה זה לא יצר הבדל משמעות, ולכן היא מצפה שקצב של חצי ג'יגה כן יעשה הבדל.

למהלך תהיה השפעה גדולה על מה שקורה מבחינת השוק כולו ובעיקר על מערכת היחסים עם בזק ומשרד התקשורת, ומעניין יהיה לראות כיצד יגיב המשרד למהלך של הוט בהיבט של ההשפעות שלו על השוק הסיטונאי. כמו כן, יהיה מעניין לראות כיצד פרטנר וסלקום יגיבו למהלך של הוט.

לקוחות שיצטרפו למהירות של 500 מגה ייהנו גם מנתב חדש, HOTBOX4, מודם-ראוטר מתקדם בתקן AC התומך במהירויות גלישה גבוהות ומאפשר ללקוחות ליהנות מרשת האינטרנט החזקה של ישראל גם בגלישה אלחוטית. הנתב החדש תומך ברשת ה-WIFI בתדר GHz2.4 ובתדר GHz5, המאפשר תמיכה אופטימלית בריבוי מכשירים המחוברים לרשת האינטרנט וגלישה של עד 500 מגה גם בחיבור לרשת אלחוטית.

חבילת הגלישה החדשה תגיע למהירות הורדה (Download) מרבית של 500 מגה המאפשרת גלישה במקביל במגוון רחב של התקנים, חוויית גיימינג וצפייה רציפה בשידורי סטרימינג ועד 10 מגה-ביט בשנייה בהעלאה (Upload), המאפשרת שליחה של תכנים כבדים מהמכשיר וחוויית גיימינג רציפה.

השירות המתקדם יתאפשר במכשירי ה-HOTBOX4 ובממירי ה-FIBER 4k. המהירות תתאפשר ללקוחות חדשים וקיימים במחיר של 99 שקל בחודש. כעבור שלושה חודשים יעודכנו דמי השימוש החודשיים ל-129 שקל בחודש. 

מנכ"לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין, מסרה: "זו הפעם הראשונה שקבוצת תקשורת מציעה מהירות גבוהה של חצי ג'יגה בפרישה ארצית. הוט משקיעה מאמצים רבים להביא פתרונות איכותיים וכבר היום מספקת את מהירות הגלישה הממוצעת הגבוהה בישראל. הוט תמשיך להיות צעד אחד לפני המתחרים גם בפרמטרים של מהירות גלישה ויציבות הרשת".