התחזיות המאכזבות של פורסקאוט לרבעון השני הפילו את המניה

ספקית פתרונות האבטחה והשליטה על מכשירים מחוברים בארגונים פרסמה דוחות רבעוניים טובים יותר מציפיות האנליסטים, אבל התחזית לרבעון השני של 2019 משקפות הכנסות נמוכות והפסד גבוה מהתחזיות • המניה נפלה ב-16.2% במסחר ביום שישי

מניית פורסקאוט  נפלה ביום שישי בנאסד"ק ב-16.2% במחזור מסחר גדול מהממוצע, בעקבות אכזבת המשקיעים מתחזית החברה לרבעון השני.

פורסקאוט, ספקית פתרונות לאבטחה ושליטה על מכשירים מחוברים בארגונים, הונפקה לפני כשנה וחצי, ונסחרה קודם לכן קרוב לרמות שיא. לאחר הנפילה שווי השוק שלה הוא 1.6 מיליארד דולר, והתשואה שהיא רושמת מאז ההנפקה היא כ-65%.

החברה פרסמה את דוחות הרבעון הראשון לאחר סיום המסחר בוול סטריט ביום חמישי. דוחות הרבעון היו טובים יותר מתחזיות האנליסטים: הכנסות החברה הסתכמו ב-75.6 מיליון דולר וההפסד הנקי שלה על בסיס Non-GAAP היה 41 סנט למניה, בעוד שהאנליסטים ציפו להכנסות של 73.8 מיליון דולר והפסד של 44 סנט למניה. ההכנסות צמחו ב-26.6% ביחס לרבעון המקביל, והצמיחה הגיעה מכל תחומי הפעילות: רישיונות, מנויים ושירותים מקצועיים.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), החברה רשמה הפסד תפעולי של 34.1 מיליון דולר והפסד נקי של 34.3 מיליון דולר, ובשני המקרים ההפסד גבוה ביחס לרבעון המקביל. בנטרול תגמולים הוניים לעובדים, הפחתות של נכסים בלתי מוחשיים והוצאות שקשורות לרכישות, רשמה פורסקאוט הפסד תפעולי בסך 17.8 מיליון דולר, וההפסד הנקי שלה גדל ב-24.3% ל-18.2 מיליון דולר, שהם כאמור 41 סנט למניה. החברה ייצרה ברבעון תזרים חיובי של 6.4 מיליון דולר מפעילות.

התחזית לרבעון השני כוללת הכנסות של 73.5-78.3 מיליון דולר והפסד של 46-48 סנט למניה, שמשקפות הכנסות נמוכות מתחזיות האנליסטים והפסד גבוה מהתחזיות. מנכ"ל החברה, מייקל דה-סזארה, מסר כי הרבעון הראשון היווה התחלה חזקה לשנה, ובחברה מרוצים בפרט מהגיוון בבסיס הלקוחות.