הנפילה של טבע, ההפסד של באפט: שווי החזקותיו של המשקיע האגדי במניה הישראלית נחתך במיליארד שקל

מהדיווח הרבעוני על החזקות ברקשייר הת'אוויי עולה כי בסוף הרבעון הראשון של 2019 היא עדיין החזיקה כ-43 מיליון מניות טבע, ללא שינוי בהשוואה לרבעונים קודמים, אם כי שווי החזקתה נחתך ב-283 מיליון דולר ביחס לרבעון הקודם • שווי ההחזקה הנוכחי עומד על 495 מיליון דולר בלבד

וורן באפט / צילום: קווין למרקו, רויטרס
וורן באפט / צילום: קווין למרקו, רויטרס

אחד המפסידים הגדולים"על הנייר" מהנפילות החדות במניית טבע   בימים האחרונים הוא המיליארדר וורן באפט, שמחזיק במניות טבע באמצעות חברת ההשקעות ברקשייר הת'אוויי 

מהדיווח הרבעוני על החזקות ברקשייר הת'אוויי עולה כי בסוף הרבעון הראשון של 2019 היא עדיין החזיקה כ-43 מיליון מניות טבע, ללא שינוי בהשוואה לרבעונים קודמים, אם כי שווי החזקתה נחתך ב-283 מיליון דולר ביחס לרבעון הקודם. שווי ההחזקה הנוכחי עומד על 495 מיליון דולר בלבד.

באפט נכנס להשקעה בטבע ברבעון הרביעי של 2017, כשהמחיר הממוצע של מניית טבע היה כ-15 דולר, אך לא ידוע באיזה מחיר הוא רכש את המניות, משום שייתכן שרכש אותן בשפל שהיה דומה לשפל הנוכחי במניה. לאחר מכן באפט הגדיל את החזקתו בטבע פעמיים, ברבעון הראשון והשני של 2018, כשמניית טבע נסחרה במחירים ממוצעים של 19.5-20.5 דולר.

בסך-הכול השקיעה ברקשייר הת'אוויי מאות מיליוני דולרים בבניית הפוזיציה שלה בטבע, שנראית - לפחות בשלב זה - כהשקעה לא מאוד מוצלחת של חברת ההחזקות. כיום מחיר המניה הוא 11.44 דולר בלבד. 

נזכיר כי מניית טבע צנחה בחדות מתחילת השבוע בבורסה בתל-אביב ובוול סטריט, וזאת לאחר שבסוף השבוע דווח כי 44 מדינות בארה"ב הגישו תביעה נגד 20 חברות בשוק הגנרי בארה"ב, ובראשן טבע, בחשד לתיאום מחירים. לפי ההערכות, טבע תיאלץ לשלם 3 מיליארד דולר במזומן במסגרת הפרשה.