הסטארט-אפ מולטי ויו השלים גיוס של 7 מיליון דולר

חברת הסטארט-אפ מרמת החייל מייצרת חיישנים לתלת ממד • המשקיעה הגדולה בסבב היא הקרן ההונג-קונגית Junson Capital

חברת הסטארט-אפ מולטי ויו (MultiVu Technologies) מרמת החייל, המייצרת חיישנים לתלת ממד, השלימה גיוס סבב ראשון בגובה 7 מיליון דולר. המשקיעה הגדולה בסבב היא הקרן ההונג-קונגית Junson Capital, והשתתפו בו קרן Cardumen Capital הפועלת מתל אביב ומדריד ופלטפורמת ההשקעות OurCrowd.

מולטי ויו הוקמה בתחילת השנה, על ידי פרופ' דוד מנדלוביץ', עידו יובל ודורון נבו המכהן כמנכ"ל. החברה מעסיקה כיום 7 עובדים ומתכוונת לגייס 5 עובדים נוספים בשנה הקרובה, לתפקידי פיתוח בתחומי עיבוד תמונה, למידה עמוקה ובינה מלאכותית. החברה מצהירה בהודעתה כי תשתמש בהון שגויס לצורך הקמת מערך פיתוח עסקי, ולהשלמת פיתוח החיישן הראשון שלה, שנועד לשמש לאימות פנים תלת ממדי. המוצר עבר הוכחת היתכנות, והחברה נמצאת בשלבים ראשונים של מסחור המוצר.

מולטי ויו מפתחת מצלמת עומק שמסוגלת להפיק בזמן אמת וידיאו ותמונות תלת ממדיות בצבע, באמצעות שימוש בחיישן מונוכרומטי בודד. הטכנולוגיה של החברה מבוססת על מחקר בתחום האלקטרו-אופטיות שהוביל פרופ' מנדלוביץ' בפקולטה להנדסה של אוניברסיטת תל אביב.

מנדלוביץ' הוא יזם סדרתי, שהקים וניהל את חברת Corephotonics עד למכירתה לסמסונג תמורת 155 מיליון דולר בינואר האחרון. בין השנים 2008 ל-2010 הוא כיהן כמדען הראשי במשרד המדע. לאחרונה נחתם הסכם רישוי בין מולטי ויו ובין רמות, יחידת המסחור של האוניברסיטה, והטכנולוגיה אף זכתה למימון של מיליון דולר מקרן מומנטום לחדשנות טכנולוגית של רמות. זוהי החברה הרביעית בה משקיעה מומנטום.

מצלמות קיימות לזיהוי פנים כוללות לרוב שימוש בשני חיישנים ובאור מוקרן, בדומה לאימות הפנים באייפון X ובמכשירים ניידים אחרים. השימוש בחיישן בודד אמור להוזיל את העלות של מצלמות לאימות פנים, ולהפוך אותן לקטנות יותר וחסכוניות באנרגיה, מסביר נבו. "בגלל העלות הזולה והדרישה היותר מצומצמת מבחינת הגודל הפיזי זה יתפוס, יש לזה פוטנציאל מאוד מעניין. הדמיה תלת ממדית תהיה הרבה יותר פשוטה וזולה לביצוע עם הטכנולוגיה שלנו בשוק הסלולר, בעולם המכשור הרפואי לשימוש בניתוחים והליכים רפואיים שונים, לצורך בדיקות איכות בשוק התעשייתי, ולניווט של רחפנים", הוא אומר ל"גלובס".

הדבר מתאפשר באמצעות שימוש החברה באלגוריתמים של למידה עמוקה ה"משלימים" את המידע הדו ממדי והמונוכרומטי המתקבל מהחיישן לתמונה תלת ממדית וצבעונית. "כיוון שאנחנו עושים את כל הבנייה של התמונה עם התוכנה, זה פותח פתח לאפשרות לעשות פוקוס לתמונות - אחרי שצילמת אותן לדוגמה", מוסיף נבו.

תעודת זהות

שנת הקמה: 2019
מייסדים: פרופ' דוד מנדלוביץ', עידו יובל ודורון נבו
מיקום משרדים: תל אביב
מס' עובדים: 7
גיוסי הון: 7 מיליון דולר
משקיעות בחברה: הקרנות Junson Capital, Cardumen Capital, OurCrowd ומומנטום.