הזוכים בפרס סוקולוב לעיתונות: רוני לינדר גנץ ויוסי ורטר

הפרס היוקרתי הוענק לכתבת הבריאות של דה מרקר והפרשן הפוליטי של עיתון הארץ • השופטים נימקו את זכייתה של לינדר גנץ בסיקור מקצועי, ובכך שבמסגרת עבודתה העיתונאית לא הסתפקה בחשיפות ודיווחים אלא גם יצרה סיקור אינטנסיבי מכוון בניסיון להוביל שינוי • ורטר זכה בפרס בעקבות פרסום סיפורים בלעדיים וחשיפות מאחורי-הקלעים של הסצינה הפוליטית

עמוס שוקן/ צילום: יוסי כהן
עמוס שוקן/ צילום: יוסי כהן

רוני לינדר גנץ, כתבת הבריאות של דה מרקר, ויוסי ורטר הפרשן הפוליטי של עיתון הארץ, הם הזוכים בפרס סוקולוב לעיתונות הכתובה לשנת 2019.

בנימוקי השופטים לזכייתה של לינדר גנץ נמסר כי הפרס מוענק לה על סיקור מקצועי, חדשותי, תחקירי ופרשני של תחום הבריאות בתוך הקשריו הכלכליים והפוליטיים. לינדר הכניסה לעיתונות את תחום כלכלת-הבריאות והרחיבה את התחום שסוקר עד אז בעיקר מהזווית הרפואית, אל הזווית המערכתית של מדיניות הבריאות והשפעתה על האזרח.

בין הנושאים שבטיפולה: מערכת הבריאות על התמריצים והעיוותים שמתקיימים בה, סל הבריאות וסל התרופות והטכנולוגיות ומחיריהן המאמירים בארץ ובעולם, האיזון בין רפואה פרטית וציבורית ואי השוויון בבריאות, מערכי האשפוז הכללי והפסיכיאטרי, מהפיכת סימון המזון והכוחות המנסים לטרפד אותה, המאבק סביב חוק העישון ועוד. במסגרת עבודתה העיתונאית, לינדר לא הסתפקה בחשיפות ודיווחים אלא גם יצרה קמפיינים, סיקור אינטנסיבי מכוון של נושאים, בניסיון להוביל שינוי.

יוסי ורטר קיבל את הפרס על סיקורו המקצועי רב שנים של התחום הפוליטי והפרלמנטארי, ועל פרסום סיפורים בלעדיים וחשיפות מאחורי-הקלעים של הסצינה הפוליטית שבה הנסתר עולה בחשיבותו על הגלוי.

ורטר נכנס לתחום בראשית שנות התשעים (בעיתון "חדשות") ומאז 1996 הוא משמש כפרשן הפוליטי הבכיר של עיתון "הארץ". למרות שנותיו הרבות בכיסוי המערכת הפוליטית, שמר על גישה ביקורתית כלפי נושאי הסיקור שלו, אופוזיציה וקואליציה כאחת, כשהוא מקפיד לתמוך את ביקורתו בעובדות. ורטר מאופיין בקול ובסגנון כתיבה ייחודיים ההופכים את הפרשנות הפוליטית שלו למרתקת ונגישה, הן עבור ציבור הקוראים והן עבור הפוליטיקאים ומקבלי ההחלטות.

עיריית תל-אביב-יפו מעניקה את הפרס ע"ש נחום סוקולוב, כדי לעודד עיתונאים שהצטיינו בעבודתם העיתונאית והטביעו את חותמם על העיתונות הכתובה, וכן לציין תחקירים וכתבות עומק שנעשו בשנתיים שקדמו להענקת הפרס, התאפיינו בחשיבות ציבורית מיוחדת וביטאו מצוינות עיתונאית.

הפרס בסך 18 אלף שקל יוענק לכל אחד מהזוכים בטקס חגיגי שייערך ביום שלישי, 29 באוקטובר 2019, במרכז ענב לתרבות, במעמד ראש עיריית תל-אביב-יפו רון חולדאי ובהשתתפות השופטים, הזוכים בפרס השנה וזוכי הפרס בשנים הקודמות.

חברי ועדת השופטים הם רותי יובל (יו"ר), גל גבאי, רביב דרוקר, גלעד טוקטלי וד"ר ציפי ישראלי.