עתירת התושבים נדחתה, שדרות ירושלים ביפו תיסגר חלקית החל מהערב

בית הדין דחה עתירה לצו ביניים שהגישו שלושה בעלי עסקים ותושבי האזור בגלל שיהוי בהגשתה • הערב ייסגר רק הנתיב מצפון לדרום בשדרה, והסגירה המלאה צפויה ב-10 ביוני

שדרות ירושלים ביפו / צילום: תמר מצפי
שדרות ירושלים ביפו / צילום: תמר מצפי

כבר הלילה תחל סגירה חלקית של שדרות ירושלים ביפו לטובת עבודות הרכבת הקלה, אחרי שבית הדין דחה עתירה לצו ביניים שהגישו שלושה בעלי עסקים ותושבים של האזור - נועה מונדשיין, איתן עמרמי וזאקי עזמזמה. השופט קובי ורדי החליט לדחות את הבקשה בשל שיהוי, כלומר, העובדה שהבקשה הוגשה כחודש לאחר ההודעה על סגירה מוחלטת של הרחוב בשל העבודות וכי היענות לבקשה הייתה גורמת לעיכוב משמעותי בעבודות להקמת מסילת הרכבת הקלה.

שלושת העותרים טענו כי ההחלטה לסגור את השדרה לגמרי לא התקבלה בהליך פגום וכי הסגירה "תחנוק", כהגדרתם את האזור ותפגע אנושות בעסקים ובתושבים.

את חברת נת"ע, נגדה הוגשה העתירה (יחד עם עיריית תל-אביב ומשרד התחבורה), ייצגו עורכי צוריאל לביא, ד"ר גאי כרמי, ישי לבנון ושיר דגמי טל ממשרד עורכי הדין ליפא מאיר ושות'. שלושת המשיבים יוצגו בידי לא פחות משישה עורכי דין, בעוד העתירה הוגשה בידי עורכת דין אחת - ג'ני חבשי.

הערב ייסגר רק הנתיב מצפון לדרום בשדרה, והסגירה המלאה צפויה ב-10 ביוני. הרחוב לא ייפתח עוד לתנועת אוטובוסים ומכוניות פרטיות, ועם סיום עבודות הרכבת הקלה, באוקטובר 2021 (לפי ההבטחות), יהיה במקום מדרחוב עם רכבות קלות, שבילי אופניים ומדרכות רחבות.

קווי האוטובוס יעברו לרחובות יפת ושלבים המקבילים, המרוחקים מהשדרה. במקביל, עיריית תל אביב תתחיל להפעיל שירות הסעות חינמי במסלול מעגלי סביב השדרה הסגורה. השירות ייקרא "יפואית", ויפעל החל מיום שישי. הוא ייסע בתדירות של מדיי עשר דקות, בין השעות 6:30 ל-22:00 בימי חול, בימי שישי מ-6:30 עד 16:00 ובמוצאי שבת עד 22:00.

חברת דן תתחיל להפעיל קו חדש, 44, שייסע מוולפסון ליפו ומשם לתל-אביב. קו 15 של דן יחליף את קו 37 של מטרופולין, שצפוי להתבטל. קווים רבים, כמו 1, 25, 18 40 ו-42 ואחרים צפויים לשנות את מסלולם.