שמים את חיפה (וסביבתה) על מפת התיירות: מלון קדם ייפתח בסוף השבוע הקרוב

זאת אחרי שנתיים של בנייה והשקעה של כ-50 מיליון שקל • המלון הוא חלק מחברת ממש מלונות מקבוצת שתית שבבעלות שלום שטרית, והוא מוגדר כ"מלון נופש ובריאות" - מלון נטול ילדים מתחת לגיל 12 וללא אפשרות להכניס טלפונים ניידים

מלון קדם במורדות יערות הכרמל של קבוצת שתית / צילום: רון שלף
מלון קדם במורדות יערות הכרמל של קבוצת שתית / צילום: רון שלף

אחרי שנתיים של בנייה והשקעה של כ-50 מיליון שקל, בסוף השבוע ייפתח מלון קדם הממוקם במורדות יערות הכרמל, בשטחה של טירת הכרמל, לא רחוק ממעיין קדם. המלון הוא חלק מחברת ממש מלונות מקבוצת שתית שנמצאת בבעלות שלום שטרית.

את המלון מגדירים בקבוצה כ"מלון נופש ובריאות", והוא מלון נטול ילדים מתחת לגיל 12. נשמע מוכר? אכן המלון יושב על אותה משבצת של המלון הוותיק יערות הכרמל מקבוצת ישרוטל שנמצא לא רחוק ממנו. 

הבריכה במלון "קדם" במורדות יערות הכרמל של קבוצת "שתית" / צילום: רון שלף
 הבריכה במלון "קדם" במורדות יערות הכרמל של קבוצת "שתית" / צילום: רון שלף

מלון קדם משתרע על שטח של 11 דונם (שנרכשו מרשות מקרקעי ישראל, ועליהם נבנה המלון מאפס). על שטח של 6,000 מ"ר נבנה השטח הציבורי שבו חדר אוכל, לובי, דלפק קבלה, בר, בריכה קטנה, מתקני ספא, חדרי טיפולים וחדר כושר.

במלון יש 61 חדרי אירוח וסוויטות. אגב, בתוכנית היו אמורים לקום 84 חדרים, והפער נובע מהקצאה של חדרי טיפולים נוספים ומגוונים שנכללים. במסגרת אישורי הבנייה מתאפשרת הרחבת המלון על שטח של 2,000 מ"ר. המלון מונה 50 עובדים. 

הלובי במלון "קדם" במורדות יערות הכרמל של קבוצת "שתית" / צילום: רון שלף
 הלובי במלון "קדם" במורדות יערות הכרמל של קבוצת "שתית" / צילום: רון שלף

את הדמיון הרב למלון יערות הכרמל מגדיר שטרית בשיחה עם "גלובס" לתוצר שנובע מ"חוכמת החיקוי והניסיון". לדבריו, "אנחנו יודעים שיערות הכרמל הוא מלון מצליח, ולכן נשענו על אותו רעיון, אבל עם ערכים נוספים ששמים דגש על אוכל בריא (נטול בשר), טיפולים מגוונים ואפילו סדנאות נשימה ודיטוקס (ניקוי רעלים)".

מבחינת שטרית, הדגש מושם על השוק הישראלי, לרבות הסגמנט העסקי, בין היתר לאור המיקום שלו שלא רחוק ממטות של חברות עסקיות. בחזון החברות יוכלו להשתמש באולם כנסים המיועד ל-400 משתתפים, לצד פינוק העובדים בימי ספא או בחופשה.

המחיר, לפי שטרית, יעמוד על כ-1,000 שקל לזוג ללינה באירוח של חצי פנסיון עם שימוש בכל מתקני המלון (טיפולים בתשלום נוסף). 

חדר האמבטיה במלון "קדם" במורדות יערות הכרמל של קבוצת "שתית" / צילום: רון שלף
 חדר האמבטיה במלון "קדם" במורדות יערות הכרמל של קבוצת "שתית" / צילום: רון שלף

חברת ממש מלונות מחזיקה בבעלותה ב-5 מלונות, חלקם טרם נפתחו. הראשון והוותיק הוא מלון הבוטיק וילה כרמל, שבמרכז הכרמל בחיפה, ובו 15 חדרים במבנה לשימור. המלון נפתח לפני כ-10 שנים. השני הוא מלון קדם שנפתח כאמור בסוף השבוע הקרוב. מלון נוסף הוא מלון גני המושבה במושבה הגרמנית בחיפה למרגלות הגנים הבאהיים. המלון, שנמצא בשלבי בנייה, יציע 165 חדרים וקומת מסחר בשטח 2,500 מ"ר, והוא צפוי להיפתח באוקטובר 2020.

מלון נוסף שנמצא בהליך בנייה הוא מלון וילה בגן, שצמוד לגנים הבאהיים בחיפה, מלון בוטיק שמונה כ-30 חדרים ומרכז כנסים - הצפי לפתיחה הוא בסוף 2019. המלון הגדול הוא מלון יפה נוף ברחוב יפה נוף, שבנייתו טרם החלה, והוא מתוכנן להכיל 200 חדרים ו-50 יחידות דיור. בנייתו תתחיל בשנה הבאה.

בכל המלונות מקבל שטרית מענקים ממשרד התיירות במסגרת התוכנית לעידוד יזמים. "זה חלק מהדחיפה", אומר שטרית. "לקבל 20% מההשקעה זה מדרבן, ואני מקווה שהתוכנית הזו לא תבוטל בממשלה הבאה. מלונאות זה כיוון שאנחנו רוצים לדחוף גם בהיבט של ציונות ומקומות עבודה. אנחנו ערים לגידול בתיירות ומודעים לכך שהתיירים מחפשים מוצרים איכותיים".

הם מחפשים גם אחר מלונות במחירים זולים יותר. 

"נכון. אבל חיפה שונה מתל-אביב במחירים. יש לנו גם מלונות במחירים נוחים של כ-400 שקל ללילה. מספר הלינות בחפה בשנה מסתכם ב-450 אלף לינות - פחות מחצי ממספר הלינות בתל-אביב. העיר זקוקה למלונות טובים ולחיזוק תשתיות התיירות באזור, וככה נוכל לנצח את יוון ואת טורקיה ואפילו את אילת כיעדי תיירות".

הפוקוס על חיפה מבחינת שטרית, תושב העיר, הוא לדבריו משום שהוא "אוהב את חיפה ומאמין בה. בתחום של מלונאות אנחנו שמים את הפוקוס רק על חיפה. בתחום של הבנייה אנחנו פרוסים ב-40 אתרים בכל הארץ, עשרה מהם בחיפה".