סלקום דיווחה על ירידה של 83% ברווח התפעולי לרבעון הראשון

ההכנסות ברבעון הראשון השנה הסתכמו ב-928 מיליון שקל - קיטון של 0.5% לעומת הרבעון המקביל ב-2018 • המנכ"ל ניר שטרן: "עוצמת התחרות במגזר הנייד ממשיכה להשפיע לרעה על תוצאות המגזר"

מנכ"ל סלקום ניר שטרן / צילום: תמר מצפי
מנכ"ל סלקום ניר שטרן / צילום: תמר מצפי

חברת סלקום   מסיימת את הרבעון הראשון של 2019 עם הפסד של 16 מיליון שקל, וזאת בהשוואה להפסד של 35 מיליון שקל ברבעון הקודם אשתקד. החברה המשיכה להישחק בהכנסות שלה משירותי סלולר, שהסתכמו ברבעון ב-404 מיליון שקל, לעומת 416 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-437 מיליון שקל במקביל אשתקד.

סך ההכנסות (כולל מגזר נייח) של סלקום הסתכמו ב-928 מיליון שקל, לעומת 918 ברבעון הקודם ו-933 מיליון שקל במקביל אשתקד. כלומר, השיפור המסוים בהכנסות משירותי הטלוויזיה (סלקום TV) והשוק הסיטונאי עדיין אינו מצליח לקזז את השחיקה בפעילות הסלולרית. החברה הוסיפה ברבעון 8,000 מנויי טלוויזיה חדשים.

כתוצאה מאימוץ התקן החשבונאי IFRS16, חברת התקשורת שיפרה את ה-EBITDA (רווח לפני מסים והפחתות), והוא הסתכם ב-243 מיליון שקל, בהשוואה ל-187 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 19.8%, ו-169 מיליון שקל ברבעון הקודם.

הרווח התפעולי ירד ל-9 מיליון שקל ברבעון הראשון, לעומת 14 מיליון שקל ברבעון הקודם; ותזרים המזומנים הסתכם ב-46 מיליון שקל, לעומת 9 מיליון שקל בקודם ו-84 מיליון שקל במקביל אשתקד. הסיבה לשיפור בתזרים המזומנים נעוצה ככל הנראה בעניינים הקשורים לניהול התשלומים מול הספקים.

ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת סלקום, מסר עם פרסום הדוחות כי "לצד הצלחת האסטרטגיה שלנו להעמקת פעילותינו במגזר הנייח, עוצמת התחרות במגזר הנייד ממשיכה להשפיע לרעה על תוצאות מגזר זה. אנו ממשיכים בקצב הפריסה המהיר של תשתית הסיבים האופטיים העצמאית של סלקום בשכונות מגורים, וצופים כי השלמת העסקה למכירת תשתית סיבים זו ל-IBC בחודשים הקרובים (בכפוף להתקשרות הצדדים בהסכם סופי), לצד ההשקעה ב-IBC בכפוף לאישורה, תתרום משמעותית לתוצאות פעילות החברה ולשיפור חיובי בתזרים המזומנים החופשי שלה. קצב הפריסה המהיר יאפשר ללמעלה מ-750 אלף משקי-בית להיות בטווח הכיסוי של רשת הסיבים עד לסוף שנת 2022 ולהתחבר לתשתית אינטרנט מהירה ואיכותית".