חוזה חדש לרדקום ביפן; הערכות: עשוי להניב הכנסות של עשרות מיליוני דולרים

רדקום מדווחת היום על חתימה על חוזה עם חברת התקשורת ה יפנית Rakuten Mobile, במסגרתו רדקום תספק פתרונות לניטור הרשת החדשה של החברה היפנית, שתושק באוקטובר הקרוב ותהיה וירטואלית ומותאמת לדור החמישי של הסלולר (5G) • רדקום לא דיווחה מהו היקף החוזה

זהר זיסאפל / צילום: איל יצהר
זהר זיסאפל / צילום: איל יצהר

חברת הטכנולוגיה רדקום  סבלה בחודשים מחולשה במנייתה, בשל האטה בצמיחת השוק בו היא פועלת - NFV. היום היא מדווחת על התפתחות חיובית: חתימה על חוזה עם חברת התקשורת היפנית Rakuten Mobile, במסגרתו רדקום תספק פתרונות לניטור הרשת החדשה של החברה היפנית, שתושק באוקטובר הקרוב ותהיה וירטואלית ומותאמת לדור החמישי של הסלולר (5G). הפתרונות של רדקום אמורים לסייע ללקוחה להבטיח איכות שירות גבוהה למנויים בכל הקשור לקול, וידאו, נתונים ושירותים נוספים שהיא מספקת.

רדקום לא דיווחה מהו היקף החוזה, אך ניתן להעריך שפתרונות מסוג זה המשולבים עוד משלב הקמת הרשת, לצד תחזוקה ושירותים לאורך מספר שנים, עשויים להסתכם לעשרות מיליוני דולרים. החוזה הגדול ביותר של רדקום הוא עם חברת התקשורת האמריקאית AT&T, שהניב לחברה עד כה הכנסות של עשרות מיליוני דולרים ולפני כחודשיים הוארך לתקופה נוספת של 3 שנים.

"אנחנו נרגשים לעבוד עם ספקית תקשורת כה חדשנית. זהו אישור למובילות של רדקום בתעשייה ותוצאה של המשך ההשקעה הממוקדת שלנו במחקר ופיתוח ובחדשנות מוצרית", מסר היום מנכ"ל רדקום, ירון רבקאי.

רדקום, שהיא חלק מקבוצת רד של האחים זיסאפל, מספקת פתרונות לניטור ובחינה של תעבורה ברשתות תקשורת ונסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 109 מיליון דולר. החברה איבדה מעל מחצית מערכה מאז חודש ספטמבר שעבר - אז הודיעה כי היא חווה האטה בצמיחת עסקי ה-NFV ( network functions virtualization). למרות זאת, החברה חזרה על כך שהיא בטוחה בעתיד הרשותות הווירטואליות, על אף חוסר הוודאות הנוכחי. החולשה בשוק פגעה בתוצאות החברה, וברבעון הראשון היא רשמה הכנסות של 6 מיליון דולר לעומת 10.9 מיליון דולר ברבעון המקביל, ועברה להפסד נקי של 2.7 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP.