חברת השידורים החיים LiveU מכפר סבא מחליפה בעלות: נמכרה ב-200 מיליון דולר

החברה נמכרת תמורת 200 מיליון דולר לקרן ההשקעות פרנסיסקו פרטנרס ולקרן IGP Capital • לייביו הוקמה על-ידי שמוליק וסרמן, שמכהן כמנכ"ל, אביחי כהן, מנהל הסניף האמריקאי ורוני אוחיון, סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה • בין לקוחות החברה נמנים ערוצי שידור מובילים כגון ה-BBC, סקיי, ופוקס, וכן NFL בתחום הספורט

שמוליק וסרמן, מנכ"ל ומייסד LiveU / צילום: LiveU
שמוליק וסרמן, מנכ"ל ומייסד LiveU / צילום: LiveU

חברת לייביו (LiveU) מחליפה בעלות: החברה נמכרת תמורת 200 מיליון דולר לקרן ההשקעות פרנסיסקו פרטנרס ולקרן IGP Capital. המשקיעה העיקרית היא פרנסיסקו פרטנרס, ו-IGP הצטרפה לעסקה. שתי הקרנות רכשו יחד למעלה מ-90% מהחברה, והיתר נשאר בבעלות המייסדים. ערן גורב מפרנסיסקו פרנטנרס יהיה יו"ר דירקטוריון החברה.

החברה, שהוקמה ב-2006, גייסה סכום של 50 מיליון דולר מהקרנות ויולה ונצ'רס, פיטנגו לייטספיד, ו-Canaan. סבב הגיוס האחרון של לייביו, בגובה 27 מיליון דולר, התקיים ב-2012. מהחברה נמסר כי ב-4 השנים האחרונות החברה רווחית והיא מכניסה עשרות מיליוני דולרים בשנה.

לייביו הוקמה על-ידי שמוליק וסרמן, שמכהן כמנכ"ל, אביחי כהן, מנהל הסניף האמריקאי ורוני אוחיון, סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה. החברה מעסיקה כ-230 עובדים ביותר מ-20 מדינות ברחבי העולם, מתוכם 130 במרכז הפיתוח בישראל. בין לקוחות החברה נמנים ערוצי שידור מובילים כגון ה-BBC, סקיי, ופוקס, וכן NFL בתחום הספורט.

החברה פיתחה מערכת שמחליפה את ניידות הלוויין ששימשו בעבר לשידורים חיים, המשדרת את הוידיאו על רשתות סלולאריות במקום רשתות לווייניות. המערכת מחלקת את השידור למספר כרטיסי סים, שמעבירים את החלקים השונים על רשתות סלולאריות שונות, ובכך היא מבטיחה שידור אמין אשר לא ייעצר או יתקע בשל תקלה באחת הרשתות.

המכשיר עצמו מגיע בצורת תיק גב או פאוץ' המתחבר למצלמה, ושולח את הווידאו המצולם לענן של החברה, ומשם כל קטעי הווידאו מנותבים ליעדם. הטכנולוגיה של החברה שימשה בין היתר כדי לשדר אירועים חדשותיים ברחבי העולם בינהם, את הבחירות האחרונות בישראל ובאירוויזיון, בחתונה המלכותית באנגליה, במונדיאל ברוסיה.

לדברי וסרמן, הרכישה נועדה לספק לחברה מימון לצמיחה עתידית, לאור התפתחויות טכנולוגיות בתחומי הרשתות הסלולאריות כמו רשתות ה-5G וטכנולוגיות ענן חדשות. "לא חיפשנו להימכר, אך לאור ההזדמנויות שקיימות בחוץ, חשבתי שזה זמן מתאים לקחת משקיע פרייבט אקוויטי שיעזור לנו למנף את החברה, ובגל לזה ההשקעה והטיימינג שלה. זו החלטה אסטרטגית", אומר וסרמן בשיחה עם "גלובס".

"ההתפתחות הטכנולוגית והתפתחות הרשתות הסלולאריות, מאפשרים לנו לספק להרבה מאוד גופים את היכולת לעשות שידורים ישירים איכותיים - גופים שבעבר לא היו יכולים לעשות זאת בשל העלויות הגבוהות של ניידות הלויין", מוסיף וסרמן.

"היום אנחנו מסוגלים לספק איכות גבוהה יותר מהאיכות הלוויינית, ואנחנו מתרחבים לעולמות הספורט, הניו מדיה והאוטומוטיב", הוא מוסיף. "למשל, יש לנו בחברה קבוצה שעומדת על שידורי וידיאו בשידור חי מרכבים נוסעים. בעולם הרכבים האוטונומיים יצטרכו להעביר צילומים למרכז שליטה, ואנחנו מסוגלים להעביר מידע אמין ויציב כפי שהם צריכים".

"הקרנות שמלוות את לייביו כבר קרוב לעשור חוו סיפורי צמיחה והצלחה משמעותיים בחברה שלמעשה המציאה את הקטגוריה ועל כך מגיע להנהלה ולהם כל הכבוד. באופן טבעי, בגלל מבנה הקרנות וציר הזמן, חלק מהקרנות מעוניינות לממש את ההשקעה בשלב מסוים ולא בהכרח לבצע השקעות שיבשילו רק בעוד מספר שנים", אומר אסף הראל, שותף ב-IGP, בשיחה עם "גלובס".

"מצד שני לייביו רחוקה מלמצות את פוטנציאל הצמיחה שלה. זו ההזדמנות שפרנסיסקו פרטנרס זיהו ואנחנו ב IGP מאד שמחים על ההזדמנות להיכנס לשותפות עם פרנסיסקו ועם ההנהלה ולעזור להם לממש את פוטנציאל הצמיחה של החברה בקנה מידה גדול, ואף להאיץ את קצב הצמיחה".

את LiveU ייצגו עורכי הדין רענן לרנר ותומר שני ממשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות', ואת הרוכשת פרנסיסקו פרטנרס ייצגה עו"ד מימי צמח ממשרד צמח-שניידר.

תעודת זהות:
הקמה: 2006
מייסדים: שמוליק וסרמן, אביחי כהן ורוני אוחיון
עובדים: 230, מתוכם 130 בישראל
גיוסי הון: 50 מיליון דולר
משקיעות עד הרכישה: ויולה ונצ'רס, פיטנגו לייטספיד, ו-Canaan.