יצרנית צ'יפים טיוואנית משקיעה בסטארט-אפ ישראלי לפי שווי של כ-300 מיליון דולר

החברה מכפר נטר מפתחת צ'יפים לתקשורת בין כלי רכב ותשתית (V2X) ומגייסת כיום עשרות מיליוני דולרים

מימין: און הרן וחגי זיס / צילום: אלון רון
מימין: און הרן וחגי זיס / צילום: אלון רון

חברת הצ'יפים הטיוואנית NUVOTON השקיעה כ-20 מיליון דולר בחברת האוטו-טק הישראלית אוטוטוקס (AUTOTALKS), שמפתחת צ'יפים לתקשורת בין כלי רכב ובינם לבין התשתית החכמה (V2X). כך עולה מדיווח של החברה הטאיוונית לבורסה. על פי הדיווח החברה רכשה נתח של 7.14% מאוטוטוקס, שמשקף לחברה הישראלית שווי של כ-300 מיליון דולר.

ככל הידוע העסקה בוצעה במסגרת גיוס בהיקף של עשרות מיליוני דולרים, שמשלימה כיום אוטוטוקס. החברה מכפר נטר, שהוקמה ב-2008 ונכנסה לתחום הרכב בשנים האחרונות, עוסקת בתחום תקשורת הנתונים בין כלי רכב שנחשב כתחום מפתח לעתיד הרכב האוטונומי והתחבורה החכמה בעולם.

הצ'יפ שלה נחשב בין המובילים בעולם בתחומו, וככל הידוע בין לקוחותיה האסטרטגיים נמנות קבוצת פולקסווגן, יונדאי - שגם השקיעה בחברה - וטויוטה ולקוחות סיניים. כיום עדיין לא קיים תקן עולמי אחיד לטכנולוגיית התקשורת V2X וקיים מאבק באיחוד האירופאי סביב הסתמכות על תקשורת סלולארית מהדור החמישי או על תקשורת מבוססת WIFI . אולם אוטוטוקס הצליחה לעקוף את המכשול באמצעות צ'יפ רב תכליתי, שתומך בשתי שיטות התקשורת והושק בשנה שעברה. עם זאת היא נחשבת לחברה שמקדמת את התקשורת מבוססת ה- WIFI , שככל הנראה עתידה להיות התקן המחייב בכלי רכב אירופאים.

אוטוטוקס גייסה עד היום כ-70 מיליון דולר בשלושה סבבים. בין המשקיעים המרכזיים בה נמצאת דלק רכב, שמחזיקה בכ-10% ממניות אוטוטוקס, קבוצת אלייד יבואנית פולקסווגן ועוד.

באוטוטוקס סירבו להגיב.