אקוולום גייסה 18 מיליון דולר כדי לעזור לארגונים לנתח נתונים

אקוולום הוקמה ב-2015 על ידי ניר ליבנה, המכהן כמנכ"ל החברה, ואופיר מנור, שכבר לא נמצא בחברה • החברה לא חושפת את זהות לקוחותיה, אך מצהירה כי היא משרתת לקוחות גדולים מתחומים מגוונים ובהם מסחר מקוון, מדיה דיגיטלית, פיננסים ותעשייה מסורתית

ניר ליבנה, מנכ"ל חברת אקוולום / צילום: אייל מרילוס
ניר ליבנה, מנכ"ל חברת אקוולום / צילום: אייל מרילוס

חברת Equalum (אקוולום), שפיתחה מערכת לעיבוד נתונים ממקורות מידע מגוונים, הודיעה על השלמת גיוס של 18 מיליון דולר. בסך הכול גייסה החברה 25 מיליון דולר. את הגיוס הנוכחי הובילה קרן ההשקעות המשפחתית משוויץ Planven, והשתתפו בו קרן ההון סיכון האיטלקית United Ventures, משקיעים אירופאים שלא נחשפו, והמשקיעות הקיימות בחברה Innovation Endeavors של אריק שמידט ו-GE Ventures. 

אקוולום הוקמה ב-2015 על ידי ניר ליבנה, המכהן כמנכ"ל החברה, ואופיר מנור, שכבר לא נמצא בחברה. החברה מעסיקה 30 עובדים - 20 בתל אביב והיתר בעמק הסיליקון. הגיוס הנוכחי ישמש להרחבת הצוות ל-60 עובדים שמרביתם יתחלקו בין ישראל וארה"ב, וחלקם יועסקו במשרד שצפוי להיפתח באירופה.

החברה לא חושפת את זהות לקוחותיה, אך מצהירה כי היא משרתת לקוחות גדולים מתחומים מגוונים ובהם מסחר מקוון, מדיה דיגיטלית, פיננסים ותעשייה מסורתית. לדברי ליבנה, בתחומים האלה בעיקר "יש ביקוש עולמי גובר לפתרונות שיסייעו לחברות לרתום את הכוח שבנתונים שלהן לקבלת החלטות מהירות וטובות יותר".

כיום נאספות בארגונים כמויות מידע עצומות ממקורות שונים, הן באופן ידני והן באופן אוטומטי. כדי להשתמש במידע להפקת תובנות עסקיות ואחרות, הארגונים צריכים להעבירו לסביבה אנליטית - בה יכול להתבצע עיבוד וניתוח של הנתונים. לשם כך יש צורך לקחת מידע ממקורות שונים ולהעבירו תוך ארגון מחדש לבסיסי נתונים אנליטיים.

חברת אקוולום / צילום: אייל מרילוס
 חברת אקוולום / צילום: אייל מרילוס

התוכנה של אקוולום משמשת כ"צינור" המעביר את המידע באופן שוטף מהמקורות השונים אל בסיסי הנתונים. זאת, במקום שההעברה תתבצע באופן ידני - משימה קשה ומייגעת - אשר לדברי לבנה מרתיעה ארגונים רבים משימוש בנתונים שלהם.

"הוכחנו שהמוצר מתאים לכל סקטור ולכל צורת שימוש, ועכשיו זה עניין של צמיחה בקנה מידה גדול", אומר ליבנה בשיחה עם "גלובס". "הפלטפורמה שלנו נבנתה מתוך מחשבה על הארגונים הכי גדולים, שהכי פחות אוהבים סיכון, והכי מוצאים את התירוצים לא לעשות שינוי טכנולוגי בארגון. המבחן שלנו הוא האם ניתן להתקין את אקוולום תוך שבוע בכל חברת פורצ'ן 100".

שנת הקמה: 2015
מייסדים: ניר ליבנה
עובדים: 30, 20 בישראל
משרדים: תל אביב ובעמק הסיליקון
גיוסי הון: 25 מיליון דולר
משקיעות בולטות בחברה: Planven, United Ventures, Innovation Endeavors, GE Ventures וגיורא ירון.