וואווי ממשיכה במאבקה המשפטי נגד ארה"ב: "אין לא אקדח ולא עשן. רק ספקולציות"

הענקית הסינית הגישה בקשת המרצה במסגרת תביעתה נגד חוק הרשאת ההגנה הלאומית האמריקאי • החוק מגביל הוצאות פדרליות על מוצרי וואווי, והחברה טוענת כי הוא לא חוקתי

וואווי / צילום: Eric Gaillard, רויטרס
וואווי / צילום: Eric Gaillard, רויטרס

ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי הגישה אתמול (ג') לבית משפט פדרלי בארה"ב בקשת המרצה לפסוק במהירות לטובתה, כחלק ממאבקה המשפטי נגד חוק שמגביל את פעילותה העסקית בארה"ב. בבקשה טענתה החברה שפקידים אמריקאים לא סיפקו ראיות לכך שהיא מהווה איום ביטחוני.

בחודש מארס הגישה יצרנית ציוד הטלקום הגדולה בעולם תביעה מטעמים חוקתיים נגד חלקים מחוק הרשאת ההגנה הלאומית (National Defense Authorization Act) - אשר מגביל הוצאות פדרליות על מוצרי החברה. 

"פוליטיקאים בארה"ב משתמשים בעוצמתו של עם שלם כדי להתנכל לחברה פרטית", טען היועץ המשפטי הראשי של וואווי, סונג ליופינג. "זה לא נורמלי".

אחד מדוברי משרד המשפטים של ארה"ב, שמייצג את הצד האמריקאי בתביעה, סירב להגיב. הדיון בבקשת ההמרצה של וואווי נקבע ל-19 בספטמבר, לפי החברה.

חוק הרשאת ההגנה הלאומית - שעליו חתם הנשיא טראמפ בשנה שעברה - מטיל מגבלות חדשות על הוצאות פדרליות על מוצרי וואווי, וכן על מוצרי יריבתה הסינית ZTE Corp. החוק גם אוסר על סוכנויות פדרליות לרכוש ציוד שכולל פריטים שמיוצרים בידי שתי החברות הסיניות.

בתביעתה טוענת וואווי כי החוק אינו חוקתי, מכיוון שהוא מאפשר להרשיע אדם או ישות בעבירה באמצעות מהלך חקיקתי.

לאחר שהגישה החברה את התביעה, הגביר ממשל ארה"ב את הלחץ עליה. במועד מוקדם יותר החודש חתם טראמפ על צו נשיאותי שיגביל עוד יותר את פעילותה העסקית של וואווי בארה"ב. בנוסף, משרד המסחר של ארה"ב צירף את החברה לרשימת ישויות שאסור לחברות אמריקאיות לספק להן טכנולוגיה אמריקאית ללא היתר מהממשל.

"ממשל ארה"ב לא סיפק שום ראיה שמוכיחה שוואווי מהווה סיכון ביטחוני", אמר סונג. "אין לא אקדח ולא עשן. רק ספקולציות". סונג חשף את כוונתה של החברה להגיש את בקשת ההמרצה בטור דעה שהתפרסם השבוע בוול סטריט ג'ורנל.

למרות מעמדה הדומיננטי של וואווי בתעשיית הטלקום, ממשל ארה"ב מאמין כי החברה מהווה איום, מכיוון שהציוד שלה עלול לשמש את ממשלת סין לצורכי ריגול או לשיבוש רשתות תקשורת. וואווי טוענת מזה זמן רב שהיא חברה פרטית, וכי לא תבצע לעולם פעולות ריגול. ממשלת סין אמרה שוואווי אינה נדרשת לבצע פעולות ריגול מכוח החוק.