שתי רכישות ביום לפאלו אלטו: רוכשת גם את PureSec הישראלית

הבוקר נחשף ב"גלובס" כי פאלו אלטו רוכשת את טוויסטלוק מהרצליה והחברה הודיעה כי סכום העסקה עומד על 410 מיליון דולר • פאלו אלטו פירסמה דוחות: היכתה את התחזיות לרבעון הנוכחי ופיספסה את תחזית הרווח לרבעון הבא

מייסדי PureSec מימין לשמאל: אורי סגל, שקד צין, אבי שולמן / צילום: PureSec
מייסדי PureSec מימין לשמאל: אורי סגל, שקד צין, אבי שולמן / צילום: PureSec

פאלו אלטו אישרה את הפרסום הבוקר ב"גלובס" לפיו היא רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי טוויסטלוק, שפיתחה פתרון אבטחה לקונטיינרים וירטואליים. סכום העסקה עומד על 410 מיליון דולר במזומן. בנוסף, החברה הודיעה על רכישה של סטארט-אפ ישראלי נוסף - PureSec, של"גלובס" נודע כי סכום הרכישה שלו עומד על 60-70 מיליון דולר. PureSec פועל בתחום האבטחה לארכיטקטורות ללא שרת (Serverless).

טוויסטלוק הוקמה על ידי בן ברנשטיין ודימה סטופל ב-2015. שניהם עבדו במשך 10 שנים במיקרוסופט לפני שהקימו את החברה. החברה גייסה מאז הקמתה סכום של 63 מיליון דולר. המשקיעות הבולטות בחברה ומחזיקות המניות בה הן משרד ההשקעות הפרטי מעמק הסיליקון ICONIQ Capital, קרן ההון סיכון הישראלית-אמריקאית המתמחה בסייבר YL Ventures, קרנות ההון סיכון האמריקאיות TenEleven Rally Ventures ו- Polaris Partners, ו-Dell Technologies Capital.

PureSec הוקמה ב-2016 על ידי שקד צין, אשר מכהן כמנכ"ל החברה; אורי סגל, מנהל הטכנולוגיות, ובעברו יוצא אקמאי ו-IBM; ואבי שולמן, סמנכ"ל הטמעה טכנולוגית ויוצא Argus. בכירים נוספים בחברה כוללים את יוצא צ'ק פוינט ו-Lacoon בני ניסימוב, סמנכל המו"פ של החברה, וכן עידו יבלונקה, לשעבר מנכ״ל יאהו ישראל ו- ClarityRay, שמכהן כנשיא החברה. לחברה 18 עובדים מתחום הסייבר, כולם צפויים להמשיך את תפקידם בפאלו אלטו נטוורקס. החברה גייסה בשנות פעילותה 10 מיליון דולר. בין המשקיעים בחברה: Square Peg Capital הפעילה באוסטרליה, בארה"ב ובישראל, TLV Partners ו-Entrée Capital.

צין הסביר ל"גלובס" לאחר הגיוס באוקטובר כי "ארגונים שעוברים לארכיטקטורות ללא שרת עדיין אחראים לכך שהקוד של האפליקציה לא יכלול חולשות ברמת היישום (application-layer), אך במצב בו לארגון אין גישה לתשתית המשמשת את ספקית הענן להרצת האפליקציה, אין ביכולתו להתקין את הפתרונות המסורתיים". כאן, לדבריו, נכנס לתמונה הפתרון של PureSec, "שמוסיפה שכבות הגנה ברמת הקוד של היישום, ובכך מספקת לפונקציות ללא שרת את היכולת להגן על עצמן תוך חסימה של ניסיונות תקיפה".

צמיחה של 28% לעומת הרבעון המקביל

פאלו אלטו , שנסחרת לפי שווי של 20.5 מיליארד דולר, הודיעה על הרכישות במקביל לפרסום תוצאותיה הכספיות של הרבעון השלישי של שנת הכספים. ההכנסות הרבעוניות הסתכמו ב-727 מיליון דולר, צמיחה של 28% לעומת הרבעון המקביל. תחזית האנליסטים היתה להכנסות של 704 מיליון דולר.

ההפסד הנקי החשבונאי עמד על 20 מיליון דולר, לעומת 40 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם (Non-GAAP) הסתכם ב-130 מיליון דולר או 1.31 דולרים למניה בדילול מלא, לעומת 100 מיליון דולר או 1.04 דולרים למניה ברבעון המקביל. הפער בין ההפסד החשבונאי לרווח המתואם נובע ברובו מתגמול מבוסס מניות. תחזית האנליסטים הייתה לרווח של 1.25 דולרים למניה.

החברה הודיעה כי ברבעון הרביעי של שנת הכספים יעמדו ההכנסות שלה על 805-795 מיליון דולר, עלייה של 21%-22% לעומת הרבעון המקביל; והרווח הנקי למניה יעמוד על 1.41-1.42 דולרים. תחזית האנליסטים הייתה להכנסות של 794 מיליון דולר ורווח של 1.55 דולרים למניה.

את פאלו אלטו ייצגו משרד עורכי הדין האמריקאי סידלי אוסטין ועוה"ד ברי לבנפלד ובן סנדלר ממשרד יגאל ארנון .

את PureSec ייצגו עוה"ד תומר שני, שלי שמש-מניס ומונא תותרי ממשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות '.

את טוויסטלוק ייצגו עוה"ד איתי פרישמן, אסף עוז, יעל נרדי, ניר דגן ואייל ספראי ממשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות'.