הכירו את הב.מ.וו שמשלבת יכולות של רכב ספורט עם משפתית

הגרסה הבכירה של ה-X3 לא נושאת את השם "M" לשווא ומשלבת יכולות של מכונית ספורט עם שימושיות משפחתית

חטיבות הביצועים והספורט המהוללות ועתירות המורשת של מותגי רכבי הפרמיום, דוגמת "ב.מ.וו M", "מרצדס AMG" ו"אאודי S", הפכו בשנים האחרונות לספקיות של פריטי אבזור קוסמטיים מהקטלוג. אומנם יש עדיין בשוק קומץ דגמי ספורט-ביצועים, שנושאים את הסימול הזה בזכות ולא בחסד, אבל במקרה הנפוץ מדובר בגרסאות רכב צמחוניות ותמימות, שבעליהן הזמינו בעת הרכישה את חבילת האבזור הקוסמטית/ספורטיבית כדי להרשים את סביבתם.

לפיכך, כאשר אנחנו נתקלים בדגם חדש שנושא על עצמו את הסימול הנחשק - בוודאי כאשר מדובר ברכב פנאי-שטח משפחתי - אנחנו נוטים להתייחס אליו בחשדנות. כך גם במקרה של הגרסה הבכירה של ה-X3 החדש שנושאת את השם המבטיח X3-M40I.

חיצונית יש שלל סימנים מחשידים. בגרסה הזו העיצוב הנאה והזורם של ה-X3 החדש, אולי אחד הכלים ההרמוניים ביותר בשוק, נראה כאילו יצא זה עתה ממכון כושר, שבו לא מקפידים במיוחד על שימוש בסמים אסורים. יש לרכב "קיט" אווירודינמי שכולל פגוש קדמי עמוק יותר עם פתחי אוויר גדולים ומושחרים, פרופיל עם תפיחות מודגשות, חישוקי ענק שמהם מבצבצות בוכנות בלימה בצבע כחול מטאלי, מפלטים גדולים ומושחרים ועוד אלמנטים מעולמם של שוחרי "תסתכלו עליי".

גם תא הנוסעים עבר שדרוג קוסמטי מקיף כמקובל בחבילות ה-M - ריפוד מהודר בתפירה ייחודית, סמלי M בכל פינה, דוושות מקושטות וכו'. עם זאת פה ושם אפשר לקבל רמזים לתכלית כמו מושבי ספורט עמוקים שמעניקים תמיכה מצוינת בפניות הדוקות ומהירות, לוח מחוונים דיגיטלי עם גרפיקה ייעודית לנהיגה ספורטיבית וכמה אופציות לא נפוצות כמו "בקרת זינוק".

פרט לכך, זה התא של ה-X3 "הרגיל" שמציע שפע של מרחב לשלושה מבוגרים מאחור, תא מטען יעיל ומרווח, מערך מקיף ויעיל של עזרי בטיחות וסיוע לנהיגה, הנדסת אנוש מתוכננת היטב ואיכות מרהיבה של חומרי דיפון, גימור וייצור - כראוי לרכב, שמחירו חוצה את החצי מיליון.

לחיצה על מתג ההתנעה מספקת עדות חותכת הראשונה, שלא מדובר בעוד תרגיל קוסמטי-שיווקי. המנוע מתעורר לחיים בנביחה גבוהת טונים נוסח דוברמן עצבני, שכל מי שנסע ב-M אמיתית יזהה אותה מיד. זה לא צליל שנובע מהתחכמות אקוסטית אלא כזה, שמקורו במנוע טורי אנין בנפח 3 ליטר, שמציע המון מומנט כבר בסל"ד נמוך, אבל בנוי להעביר את מירב הכוח שלו ב-6500 סל"ד מוזיקליים.

וכוח לא חסר. 355 כוחות סוס מועברים לגלגלים דרך תיבת הילוכים בת 8 מהירויות, שמכוילת על ידי חטיבת הספורט ויורה את ההילוכים כמו מקלע של הלופטוואפה. הזינוק מאפס ל-100 קמ"ש מתבצע תוך 4.8 שניות, מה שהופך את הכלי למהיר ביותר בקטגוריה הישירה שלו. אפשר לבחור במצב "ECO" שמציב פילטר רציני מאוד בין רגלו הימנית של הנהג למנוע ומשפר אפילו את צריכת הדלק בעשרות אחוזים. בכל המצבים הספורטיביים, כל לחיצה מייצרת התפוצצות של דחף ושל צליל מענג.

המחיר: 530 אלף ש'

מדובר אומנם ב-SUV שמנמן, גבוה ורחב אבל אחרי עשר דקות על הכביש הנכון הוא מרגיש כמו מכונית ספורט קומפקטית. המתלים לא משחררים שמץ של תנועה מיותרת בפניות אגרסיביות, העברות המשקל רהוטות וזורמות וההיגוי חד, מהיר וכבד. 

ה-X3-M40 הוא אחת ההפתעות הנעימות בהן נתקלנו לאחרונה. אמנם במחיר של 530 אלף שקל - כ-165 אלף שקל יותר מגרסת ה-30 שמתחתיו - הוא ניצב בטריטוריית שוק צחיחה למדי. אבל בהתחשב ברב-תכליתיות בנוסח "שניים במחיר אחד" - שימושיות משפחתית וביצועי ספורט - ובכך ש- SUV הוא רכב ניהולי "לגיטימי", להבדיל ממכונית ספורט מוחצנת, נראה שהוא מציע תמורה מלאה.