מכה לפייסבוק: האיחוד האירופי ידון בהעברת מידע של אירופאים לארה"ב

בית הדין האירופי לצדק יקיים ביולי משפט נגד פייסבוק שיתמקד בפרקטיקות של החברה להעביר דאטה על אזרחים אירופיים לארה"ב, אך עשוי להיות בעל משמעויות מרחיקות לכת לגבי חברות רבות • בית המשפט העליון של אירלנד קבע היום כי המשפט יתקיים למרות הניסיון של פייסבוק לבלום את הדיון בו, כך דווח ברויטרס

פייסבוק  / צילום: רויטרס Dado Ruvic
פייסבוק / צילום: רויטרס Dado Ruvic

בית הדין האירופי לצדק יקיים ביולי משפט נגד פייסבוק שיתמקד בפרקטיקות של החברה להעביר דאטה על אזרחים אירופיים לארה"ב, אך עשוי להיות בעל משמעויות מרחיקות לכת לגבי חברות רבות. בית המשפט העליון של אירלנד קבע היום (ו') כי המשפט יתקיים למרות הניסיון של פייסבוק לבלום את הדיון בו, כך דווח ברויטרס.

התיק התחיל מתביעה של מקס שרם, אקטיביסט אוסטרי בתחום הפרטיות, נגד פייסבוק, והוא מתמקד בשאלה אם הפרקטיקה של חברות טכנולוגיה להעביר מידע מחוץ לאיחוד האירופי, מעניקה לאזרחי האיחוד הגנה מספקת על המידע שלהם, מאחר שחקיקת הפרטיות בארה"ב אינה מפותחת כמו באירופה. בית הדין האירופי לצדק, שמהווה את הסמכות העליונה של האיחוד האירופי, יצטרך להכריע בשאלה אם ההתחייבות של חברות לעמוד בחוקי הפרטיות האירופיים גם כשהדאטה מועבר לארה"ב אכן מבטיחים הגנה מספקת לאזרחי האיחוד.

מניית פייסבוק  יורדת כעת במסחר בוול סטריט 2.6%. 

אם ההכרעה שתתקבל תהיה נגד הפרקטיקות הקיימות, לדבר יהיו השלכות כבדות משקל על אלפי חברות, בין היתר כאלה העוסקות בהעברת מידע הכולל עסקאות בכרטיסי אשראי, אחסון של היסטוריית גלישה ברשת, ומאגרים מתחום משאבי האנוש.

פייסבוק ערערה לבית המשפט העליון האירי לאחר שערכאה משפטית נמוכה יותר הורתה על העברת הדיון לבית הדין האירופי לצדק. אך בית המשפט העליון האירי סירב היום לשנות את הפסיקה, בהחלטה שהתקבלה פה אחד. מקס שרם פרסם הצהרה בעקבות הפסיקה, לפיה "סביר להניח שפייסבוק השקיעה מיליונים כדי למנוע מהמשפט הזה להתקדם. טוב לראות שבית המשפט העליון לא נכנע לה".