ספיר קורפ ממשיכה לצבור הפסדים; החברה מכרה שתי דירות לאמו ואחותו של הבעלים ב-20 מיליון דולר

חברת הנדל"ן סובלת מהפסדים משמעותיים, שהצטברו ברבעון הראשון של 2019 ל-26 מיליון שקל, אחרי הפסד של 52 מיליון שקל בשנת 2018 • לאחר צניחה של 30% בשנה האחרונה, מניית החברה משקפת לספיר שווי של 250 מיליון שקל

חברת הנדל"ן ספיר קורפ  ממשיכה לסבול מהפסדים משמעותיים, שהצטברו ברבעון הראשון של השנה לכ-26 מיליון שקל, אחרי הפסד של כ-52 מיליון שקל בשנת 2018 כולה.

בשורה העליונה נהנתה ספיר מהכנסות של כ-23 מיליון שקל, אחרי שברבעון המקביל סעיף הכנסותיה היה כמעט מאופס, וכעת צמח בזכות איחוד תוצאות בית המלון קרוסבי (Crosby) שבמנהטן, אחרי רכישת החזקות השותף. מנגד, נרשמו עלויות ניכרות בהפעלת בית המלון, שהגדיל גם הוצאות נוספות של ספיר בצורה משמעותית, בהן הוצאות המימון, ואלו גררו את ספיר להגדלת הפסדיה הרבעוניים.

ספיר קורפ, הפועלת בתחום הנדל"ן להשקעה, ייזום ומלונאות בארה"ב, עלתה בחודשים האחרונים לכותרות בשל התלות הגבוהה שלה בפרויקט היוקרה "סרפסייד" שהיא מקדמת במיאמי שבפלורידה. מדובר בפרויקט שדחיית מועד השלמתו הובילה בחודש שעבר להחליף חלק מחוב האג"ח של החברה בהלוואה מההון המשפחתי של משפחת ספיר, ולבצע פידיון מוקדם ליתרת סדרה ד' שלה (הצפוי בימים הקרובים), בהיקף של 115 מיליון שקל.

סדרת אג"ח ד' נסחרת היום בתשואה של כ-13%, ולחברה סדרת אג"ח נוספת (י"ח) בהיקף של כ-135 מיליון שקל, הנסחרת בתשואה של כ-8%.

ההלוואה ממשפחת ספיר התקבלה מהחברה קצת יותר משנה לאחר שהיא עברה לידיו הבלעדיות של אלכס ספיר, שנפרד משותפו וקרוב משפחתו, רותם רוזן.

פרויקט סרפסייד, הממוקם "על שפת האוקיינוס" כולל 16 דירות קונדומיניום (בית מגורים משותף) יוקרתיות, וכן חניון מקורה "שעל גגו מגרשי טניס ומתקנים לרווחת הדיירים".

ספיר מעדכנת כי בתקופת הדוח "נתחמו הסכמים למכירת שתי דירות בפרויקט - לאמו ואחותו של בעל השליטה בחברה, בסכום כולל של כ-20 מיליון דולר", ובנוסף חתמה חברת הנכס על הסכם לקבלת הלוואה מהרוכשות, בהיקף של כ-6 מיליון דולר, "לשם כיסוי חריגות חזויות מתקציב פרויקט סרפסייד".

עלות הפרויקט, שמועד השלמתו מתוכנן כעת לרבעון השלישי השנה, מוערכת בכ-124 מיליון דולר, ונכון לסוף הרבעון הראשון העלות שנותרה להשלמתו הסתכמה בכ-26 מיליון דולר, בעוד ששיעור ההשלמה שלו עמד על קרוב ל-80%.

צניחה של כ-30% שרשמה מניית החברה בשנה האחרונה, משקפת לספיר שווי נוכחי של כ-250 מיליון שקל.