שופרסל מבקשת לשדרג את שכרו של המנכ"ל איציק אברכהן ביותר מ-40%

החברה זימנה את בעלי מניותיה לאסיפה ב-9 ביולי, במסגרתה הם מתבקשים לאשר לאברכהן חבילת תגמולים בעלות של כ-6.8 מיליון שקל • בנוסף, בשופרסל מבקשים לאשר ליו"ר מאוריסיו ביאור, עבור 40% משרה, שכר בעלות שנתית של כ-1.8 מיליון שקל

מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן / צילום: איל יצהר
מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן / צילום: איל יצהר

בדירקטוריון חברת הקמעונאות שופרסל  מבקשים לשפר את שכרם של מנכ"ל החברה איציק אברכהן ושל היו"ר מאוריסיו ביאור.

החברה זימנה את בעלי מניותיה לאסיפה ב-9 ביולי, במסגרתה הם מתבקשים לאשר לאברכהן חבילת תגמולים בעלות של כ-6.8 מיליון שקל. אם ההצעה תאושר, שכר הבסיס השנתי שלו יסתכם על בכ-2.7 מיליון שקל, והוא יקבל מענק שעשוי להגיע לכ-1.8 מיליון שקל. בנוסף יקבל אברכהן תגמול הוני בעלות מוערכת של כ-2.2 מיליון שקל.

בנימוקים לאישור השכר מציינים בשופרסל, בין השאר, כי "אברכהן מכהן כמנכ"ל החברה החל משנת 2012 והפגין במהלך כהונתו ביצועים בולטים לטובה, לרבות במהלך תקופות מאתגרות אותן חוותה החברה. על אף התחרות העזה בענף, החברה בהנהגתו של מר אברכהן היא המובילה והחדשנית בתחומה, תוך שהיא מיצבה את עצמה כפורצת דרך בתחומים רבים ובכלל זה המחסנים הלוגיסטיים, המותג הפרטי ושופרסל אונליין, כאשר למר אברכהן תרומה רבה מאוד לכך.

"חבילת השכר המוצעת של מר אברכהן - ובכלל זה גם עדכון משכורתו ועיגון תנאי הפרישה של מר אברכהן - משקפת את רצון החברה לתגמל באופן ראוי את אברכהן, מתוך רצון לשמר אותו בתפקידו וליצור את התמריצים המתאימים אצל נושא המשרה להמשיך להציג ביצועים מצוינים בניהול החברה ולהשיא את רווחיה, ובכך משרתת את טובת החברה".

אם ההצעה תאושר, ישודרג שכרו של אברכהן בכ-42% לעומת עלות שכרו ב-2018.

ליו"ר ביאור מבקשים בשופרסל לאשר, עבור 40% משרה, שכר בעלות שנתית של כ-1.8 מיליון שקל. שכר הבסיס שלו יעמוד על כמיליון שקל, ובנוסף הוא יקבל חבילת מניות ואופציות בעלות שנתית של כ-750 אלף שקל.

שופרסל נסחרת היום בשווי של כ-5.7 מיליארד שקל, לאחר שמניית החברה רשתה עלייה של 113% בשלוש השנים האחרונות.