קבוצת נץ תבצע פדיון אג"ח מוקדם בעזרת הלוואה של 21 מיליון דולר מבעל השליטה טוני אלישע

חברת הנדל"ן עומדת בפני פרידה מבורסת תל אביב: יתרת האג"ח של נץ מסתכמת ב-75 מיליון שקל, ובתוספת תשלום של 8 מיליון שקל בגין הפדיון המוקדם וריבית, היא תשלם למחזיקים בסוף החודש כ-83 מיליון שקל

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן קבוצת נץ עומדת בפני פרידה מבורסת תל אביב, אחרי שהחליטה לבצע פדיון מוקדם ומלא לסדרת האג"ח שלה (סדרה 1 ), באמצעות הלוואה של 21 מיליון דולר מבעל השליטה בחברה, טוני אלישע.

אג"ח נץ (בדירוג BBB פלוס), שהתשואה עליה הבוקר היתה פחות מ-3%, הגיבה להודעת החברה בעליות חדות, שעמדו בשעות הצהריים על 15%, במחזור מסחר ער יחסית לממוצע היומי.

היקף יתרת האג"ח הוא כ-75 מיליון שקל, ובתוספת תשלום של כ-8 מיליון שקל בגין הפדיון המוקדם וריבית, בהתאם לתנאי האג"ח, נץ צפויה לשלם למחזיקים כ-83 מיליון שקל בסוף החודש - המועד שנקבע לפידיון המוקדם.

מדוחותיה הכספיים השנתיים של נץ ל-2018 עולה כי שיעור הריבית האפקטיבית על האג"ח היה בסוף השנה האחרונה יותר מ-11%, וכי מועד הפירעון הסופי שלה המקורי נקבע לסוף יוני 2024.

המניות נמחקו מהבורסה כבר בנובמבר

קבוצת נץ פועלת באמצעות נץ ארה"ב בתחום הנדל"ן המניב בארה"ב, שבמסגרתו החברה רוכשת, משביחה ומשכירה מבנים למגורים ולמשרדים, ובסוף 2018 החזיקה ב-1,400 יחידות דיור להשכרה למגורים במחוז ניו הייבן, קונטיקט ומזרח ארה"ב, ב-560 יחידות דיור למגורים באטלנטה שבג'ורג'יה, וכן בארבעה נכסי משרדים, רובם במיאמי שבפלורידה.

בנובמבר האחרון נמחקו מניותיה של קבוצת נץ מהבורסה, אחרי שבעלי השליטה בה, טוני אלישע יחד עם שותפיו ז'אק ומרגרט אמויאל, מנחם גורביץ' והמנכ"ל צבי איציק, רכשו את מניות הציבור (כ-10%) בהשקעה של כ-12 מיליון שקל.

בקבוצת נץ לא פירטו לגבי תנאי ההלוואה שמעניק אלישע לחברה לצורך פירעון האג"ח המוקדם, אבל ציינו כי היא לא תישא ריבית עד למועד הפדיון המוקדם. מדוחותיה השנתיים של נץ עולה כי אלישע, בעל המניות הגדול מבין שותפיו, כבר העניק לחברה הלוואה בעבר, שאינה נושאת ריבית, ואשר היקפה עמד בסוף 2018 על כ-1.4 מיליון דולר.

אלישע (74) הוא תושב צרפת, שככל הידוע, עיקר עיסוקיו מתרכזים בתחום האופנה, באמצעות חברת The Kooppels, וכן בתחום ההשקעות, באמצעות חברת Concord Finance.

גידול של 14% בהכנסות הרבעוניות

מאז שהשתלטו בעלי המניות הגדולים של קבוצת נץ על החברה ב-2009, פעילותה התפתחה בצורה משמעותית, והונה העצמי צמח מכ-10 מיליון שקל אז לכ-180 מיליון שקל כיום, אחרי חלוקת דיבידנד של 50 מיליון שקל במהלך השנים. זאת, תוך מכירת חלקים משמעותיים מהפעילות שהוחזקה על ידה במהלך השנים ברווח.

ב-2017 עלתה קבוצת נץ לכותרות, כשמכרה יחד עם אפריקה ישראל את הבעלות בחברת מלונות אפריקה ישראל, בעלת הזיכיון לתפעול בתי המלון "קראון פלאזה" ו"הולידיי אין", לידי משפחת דיין, שהשקיעה בסך הכל ברכישת נכסי המלונות כ-950 מיליון שקל.

בסיכום הרבעון הראשון של 2019 נהנתה נץ מהגדלת פורטפוליו הנכסים שלה וכן מהעלאת דמי השכירות בחלק מנכסיה, כך שהכנסותיה עלו ב-14% לכ-4 מיליון דולר, אבל בהתאם עלו גם הוצאות תפעול הנכסים. למרות שיפור הרווח התפעולי, הוצאות המימון של החברה גדלו, ואחרי צמצום בהטבת מס היא הציגה הפסד של כ-150 אלף שקל, אחרי רווח נקי של קרוב ל-2 מיליון שקל ברבעון המקביל, ושל כ-5 מיליון שקל בסיכום 2018 כולה.