מייסד עלה ירוק סופר ירוקים: בועז וכטל יקבל כ-5 מיליון דולר ממכירת חברת קנאביס

חברת Creso Pharma שהקים וכטל נמכרת לחברת הקנאביס הקנדית PharmaCielo בעסקת מניות של כ-85 מיליון דולר

בועז וכטל / צילום: כפיר זיו
בועז וכטל / צילום: כפיר זיו

חברת הקנאביס Creso Pharma, שהוקמה על-ידי הישראלי בועז וכטל, נמכרת בעסקת מניות לחברת הקנאביס הקנדית PharmaCielo בעסקה של כ-122 מיליון דולר אוסטרלי (כ-85 מיליון דולר אמריקאי). וכטל, שמכהן כיו"ר הדירקטוריון של החברה, מחזיק במניות, אופציות וזכויות לני"ע על בסיס ביצועים, כאשר לפי ההחזקה שלו בסוף 2018, הוא צפוי לקבל במסגרת העסקה מניות של החברה הרוכשת בשווי כ-5 מיליון דולר אמריקאי. החברה הרוכשת נסחרת בבורסה הקנדית בשווי כ-650 מיליון דולר קנדי שהם כ-490 מיליון דולר אמריקאי.

מנכ"לית Creso ושותפתו של וכטל להקמתה היא ד"ר מירי הלפרין וורנלי, ומייסד נוסף הוא אדם בלומנטל, המכהן כדירקטור. וכטל מוכר כמי שהקים והנהיג את מפלגת "עלה ירוק", שהתמודדה בבחירות לכנסת במטרה לקדם לגליזציה לקנאביס (תחום שהפך לחם בבחירות האחרונות, בלי קשר למפלגתו). וכטל הוביל להנפקה באוסטרליה של שלוש חברות: MMJ Phytotec ו-Creso מתחום הקנאביס, וחברת האגרוטק רוטס, שפיתחה מערכת ייחודית לחימום וקירור שורשי גידולים תוך שימוש באנרגיה מועטה, ופונה גם לשוק גידול הקנאביס (אך לא רק אליו).

בעקבות העסקה: המנייה זינקה ב-31%

חברת Creso הוקמה באוסטרליה ב-2015 ופועלת באמצעות חברות בנות שנרכשו בשווייץ ובסלובקיה. היא הונפקה לראשונה בבורסה האוסטרלית ב-2016. החברה עוסקת בפיתוח תוספי מזון לבני אדם ולחיות וכן מוצרי בריאות וטיפוח שונים, כולם מבוססים על CBD, החומר הפעיל בקנאביס. בראיון ל"גלובס" לפני כשנה וחצי אמר וכטל כי "החברה עוקפת את הבעיה מספר אחת במריחואנה רפואית - אין רופאים בדרך, ואלה מוצרים שנמכרים מעבר לדלפק".

מניית Creso זינקה ביום שישי בכ-31% בעקבות הדיווח על העסקה, למחיר המשקף לחברה שווי של 56.2 מיליון דולר אוסטרלי. מחיר הנעילה ביום שישי היה 55 סנט, עדיין נמוך ב-13% ממחיר העסקה. במקביל, מניית החברה הרוכשת ירדה ב-9.9% בקנדה. העסקה מתבצעת כך שעבור כל מניית Creso יתקבלו 0.0775 מניות PharmaCielo, בשווי כ-63 סנט אוסטרלי. מחזיקי האופציות ב-Creso יקבלו 0.0185 מניות PharmaCielo תמורת כל אופציה, בשווי כ-15 סנט אוסטרלי. עם השלמת העסקה, מחזיקי ניירות הערך הנוכחיים של Creso יחזיקו ב-13% מהחברה הממוזגת, ובעלי המניות הקיימים של PharmaCielo יחזיקו 87%. השלמת העסקה כפופה לקבלת אישור בעלי המניות.

בחברות סבורים שהעסקה תייצר שרשרת אספקה מלאה, עם בכירים בעלי ותק רב בתעשייה, וכן אפשרות להתרחבות הן מסחרית והן ברמת המוצרים. "ההסכם עם PharmaCielo הוא הזדמנות מדהימה לבעלי העניין ב-Creso להפוך לחלק מחברות הקנאביס הרפואי הטובות בעולם. החברה הממוזגת תציע שילוב ייחודי של נכסים ויכולות מקצועיות לכל אורך שרשרת הערך של הקנאביס, ותיצור בסיס להתרחבות בינלאומית", מסרה המנכ"לית, הלפרין וורנלי.