קאנומד הגיעה לשלב 180 השתילים; חתמה על הסכם עם "טבע אדיר"

הגעה לשלב 180 השתילים פירושה כי החברה תהפוך מסחרית בעוד כמה חודשים, אלא אם לא תצליח לעמוד בדרישות האיכות או האבטחה • החברה נסחרת לפי שווי של 32 מיליון שקל ונמצאת ברשימת השימור

חוות גידול קנאביס / צילום: רויטרס, Amir Cohen
חוות גידול קנאביס / צילום: רויטרס, Amir Cohen

חברת קאנומד , בשליטת רויטל אקב, הנסחרת בבורסה בתל-אביב לאחר שהתמזגה לשלד הבורסאי פרוטאולוג'יקס, הודיעה כי תשתול בימים הקרובים את השתילים הראשונים בחוות הקנאביס שלה בבקעת הירדן. על פי הוראות היק"ר (יחידת הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות) חברות חדשות בתחום הקנאביס צריכות לשתול 180 שתילים שיעברו בקרת איכות, ורק אם יעמדו בדרישות, יחל שיווק הקנאביס באופן מסחרי. הגעה לשלב 180 השתילים פירושה כי החברה תהפוך מסחרית בעוד כמה חודשים, אלא אם לא תצליח לעמוד בדרישות האיכות או האבטחה.

החברה נסחרת לפי שווי של 32 מיליון שקל ונמצאת ברשימת השימור.

לטבע אדיר ישנה גם חוות גידול קנאביס עצמאית, מאושרת על פי כללי הרפורמה החדשה אשר מיצרת גם מוצרים המתאימים למכירה בבתי המרקחת ואמורים להגיע למדפים בימים הקרובים.

כחלק מן ההיערכות לכניסה לשוק, חתמה קאנומד על הסכם מסחרי עם "אגרוקאן טבע אדיר", אחת משמונה חברות הקנאביס שפועלות בשוק הישראלי מזה כעשור, עוד לפני הרפורמה בתחום. טבע אדיר הייתה אחת החברות הקטנות מבין שמונה החלוצות, אך היא צברה ניסיון משמעותי לאורך שנות פעילותה. 

במסגרת ההסכם אגרוקאן טבע אדיר תנחה את קאנומד מקצועית, ואחר כך תרכוש ממנה את מלוא התוצרת באופן בלעדי עד סוף 2021, במחיר של 4-4.15 שקל לגרם. קאנומד מסרה כי היקף ההכנסות השנתי הצפוי לחברה במסגרת ההסכם הינו בטווח שבין 12 מיליון שקל ל-15 מיליון שקל לשנה. טבע אדיר תספק גם את הייחורים המאושרים על ידי היק"ר.

שטח הגידול המוקצה לפעילות היום הוא 7.2 דומם ברוטו. לאור ההתפתחויות שוקלת קאנומד להגדיל את שטח חוות הגידול.

על רקע ההסכם עם טבע אדיר מבטלת קאנומד את ההסכם הקיים תיקון עולם שהיה אמור להתנהל במתכונת דומה. תיקון עולם סובלת בחודשים האחרונים ממחסור בתפרחת ולכן ביקשה לחתום על הסכמי גידול עם ספקים חיצוניים, קאנומד וקנביט. כרגע נראה כי לא תוכל להסתמך על הסכמים אלה כדי לחזור לאספקה סדירה בחודש יולי, כפי שקיוותה.

יו"ר דירקטוריון קאנומד, גיא רוזן, אמר כי: "אנו מברכים על העסקה עם אגרוקאן טבע אדיר שמאפשרת לנו להתחיל לגדל קנאביס באופן מידי וליהנות מהניסיון והידע רב השנים של החברה".