לפיד: "נתניהו מחפש כל היום איזה גרבוז להיעלב ממנו"

נושא הצהרונים נותר מחוץ לתקציב המדינה, ולאור פיזור הכנסת לא ניתן כרגע לממנו מתוקף החלטת ממשלה; לכן, ביום שני הקרוב יתקיים דיון מיוחד בנושא • בישיבת סיעת כחול לבן שהתקיימה הבוקר אמר גנץ: "זו שנה אבודה כי נתניהו חלש, כי הבחירות הוקדמו בגלל צרכיו המשפטיים"

בני גנץ ויאיר לפיד / צילום: שריה דיאמנט
בני גנץ ויאיר לפיד / צילום: שריה דיאמנט

ביום שני הקרוב, 17 ביוני, תכונס מליאת הכנסת לדיון פגרה, זאת לבקשתם של 25 ח"כים מסיעת כחול לבן. הנושא על סדר היום יהיה סבסוד הצהרונים, עניין שנותר מחוץ לתקציב המדינה ולאור פיזור הכנסת לא ניתן כרגע לממנו מתוקף החלטת ממשלה. שנת הלימודים בפתח, ואין פתרון לסוגיה הזו, עניין שהיה הבטחת בחירות משמעותית של שר האוצר משה כחלון. 

ספק אם כחלון או נתניהו יגיעו לדיון, שכן דיון ב-25 חתימות לא מחייב את הממשלה להשיב לבעיה שנוצרה וכך הכלי האחד שנותר בידי האופוזיציה הוא להעלות את הנושא לסדר היום באמצעות יום דיונים פומביים במליאה. הכנסת יוצאת לפגרת הבחירות ביום ראשון 16 ביוני, ותחזור לפעילות סדירה אחרי מערכת הבחירות, עם השבעת הכנסת 22 בתאריך שעדיין לא נקבע (ככל הנראה מיד לאחר יום כיפור).

"כחול לבן הולכת לעבוד וכדאי להבין לחלוטין שאנחנו נהיה האלטרנטיבה למדינת ישראל"

בתוך כך, ישיבת סיעת כחול לבן התכנסה הבוקר (ד') בירושלים. ח"כ בני גנץ אמר לחברי סיעתו ששנת 2019 היא שנה אבודה עבור אזרחי ישראל. "זו שנה אבודה כי נתניהו חלש, כי הבחירות הוקדמו בגלל צרכיו המשפטיים... במקום שהממשלה תדאג שמדינה תתקדם, הממשלה גורמת למצב שהמדינה שוקעת, לא זזה קדימה וחבל. רוצים דוגמה קטנה? שדה דב.

"אנשים פשוט צריכים פתרונות. אין מי שמקדם את העניין הזה. זה הכל קורה רק בגלל שנתניהו חלש. גם אין שר חינוך, אין כלום, שום דבר לא זז".

גנץ הפנה חלק מדבריו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט: "אני קורא לו להפסיק את ריקוד הבריחה המושחת הזה מאימת הדין. יש שימוע, יבוא - טוב, לא יבוא - החלטה שלו, אבל יש תאריך, יש החלטות, לוקחים אותם ומתקדמים קדימה".

גנץ אמר לחברי הכנסת שסיעת כחול לבן תתמודד לכנסת ה-22, באותה הרשימה המאוחדת. "אני מציע להפסיק לקחת מילה מפה ומילה משם. זו מסגרת שהוקמה ושמה אלטרנטיבה שלטונית. כחול לבן הולכת לעבוד וכדאי להבין לחלוטין שאנחנו נהיה האלטרנטיבה למדינת ישראל".

"נתניהו מחפש כל היום איזה גרבוז להיעלב ממנו"

ח"כ יאיר לפיד דיבר גם הוא בישיבת הסיעה והתייחס למצבו התקשורתי של נתניהו: "לנתניהו יש שני עיתונים שעובדים אצלו. תחנת טלוויזיה משלו. שדרני רדיו שמקבלים דף מסרים ישר מנתן אשל.

"יש לו כסף בלי הגבלה. אף אחד לא יודע מאיפה. שופך מאות מיליונים על הרשתות החברתיות. יש לו שרי ממשלה שזוחלים סביבו על הגחון. נטולי דעה משלהם. הוא לא נואם, הוא לא מתראיין. הוא בבונקר. אבל הוא בנה מגפון. עשרים שנה הוא בנה מערך מושחת, ענק, שעובד בשבילו. מכונה של שטיפת מוח. מפיץ רעל בכמויות אדירות. ואז הוא מתבכיין שהתקשורת שמאלנית. מחפש כל היום איזה גרבוז להיעלב ממנו. שהוא יוכל להגיד שרודפים אותו".

עוד אמר לפיד: "מי כבר נשאר לרדוף אותו? חצי מהתקשורת משותקת מרוב פחד והחצי השני עובד אצלו. הוא השתלט על המערכת ובסוף אומרים לנו "לא שומעים אתכם". אנחנו, החדר הזה, נעשה הכל. אתם מכירים אותי. נלך לכל פרלמנט, כל בית קפה, כל שוק, כל מרכז קניות. גם כל תחנת רדיו וטלוויזיה.

"אבל זה לא מספיק. אני אומר לכל מי ששומע אותנו - אתם רוצים לנצח, תעזרו. מול המכונה המרושעת של ביבי, בואו נביא מיליון מכונות קטנות וזריזות וחכמות".

בהמשך הבוקר, במהלך דיון במליאה התייחס לפיד גם לאפשרות ממשלת אחדות אחרי מערכת הבחירות הבאה כאשר לציבור נודע שכל שנתניהו מבקש להעביר הוא חוקי חסינות עבור עצמו.

״נתיהו רימה תמיד את כולם, אבל עכשיו הוא גם רימה את בוחריו, את הליכודניקים שגילו שלא מה פתאום! אלא הוא נמצא שם מפני שהוא רוצה את החסינות שלו…תגובת החירום היא ממשלת אחדות לאומית. היום התפרסם סקר ש-74% מהציבור מה שהם היו רוצים באמת זה ממשלת אחדות של כחול לבן והליכוד. ממשלה אזרחית, טובה, לא נסחטת שמאפשרת לנו לעבוד. מה שמפריע לזה זה בנאדם אחד שיש לו בלגן משפטי. אז בואו נעשה את הדבר הנכון והאחראי, נזיז את הבנאדם האחד, נקים ממשלת אחדות לאומית של כחול לבן ובא לציון גואל.״