הסוף לסאגת המינוי של דובר צה"ל: הרמטכ"ל מינה את תא"ל הדי זילברמן

המינוי של זילברמן אושר על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו •  זילברמן התגייס לצה"ל ב-1991, שירת בחיל התותחנים במספר תפקידים ובתפקידו הנוכחי בצבא הוא משמש כראש חטיבת התכנון באגף התכנון של צה"ל

הדי זילברמן /  צילום: דובר צה"ל
הדי זילברמן / צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי החליט למנות את תא"ל הדי זילברמן לתפקיד דובר צה"ל, שיחליף החל מעוד מספר חודשים את תא"ל רונן מנליס. זאת, לאחר שלפני כחודש הודיע גיל מסינג לרמטכ"ל על החלטתו לוותר על מינויו לתפקיד - לאחר שנחשף כי שימש סוכן משטרתי בפרשת השחיתות במפלגת ישראל ביתנו. מצה"ל נמסר היום כי המינוי של תא"ל זילברמן אושר על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו.

זילברמן (46) התגייס לצה"ל ב-1991, שירת בחיל התותחנים במספר תפקידים ובהם מפקד גדוד, מפקד יחידת כלי הטייס הבלתי מאויישים בתותחנים, מפקד עוצבת תבור ומפקד עוצבת עמוד האש. בתפקידו הנוכחי בצבא הוא משמש כראש חטיבת התכנון באגף התכנון של צה"ל.

הוא נשוי ואב לשלושה ומתגורר בכרכור. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה תעשייה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע ובעל תואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה.

הרמטכ"ל כוכבי ניסה לקדם את מינויו של מסינג, שאותו הוא הכיר בתקופה שבה כיהן כמפקד אוגדת עזה ומסינג היה נציג חטיבת דובר צה"ל באוגדה. מינויו של מסינג, שמשמש בתפקיד מנהל מערך התקשורת של חברת צ'ק פוינט עמד עלה על שרטון כשהתברר כי ב-2014 נשלח על ידי המשטרה למשימת הקלטה חשאית של יועץ התקשורת רונן משה במסגרת חקירת השחיתות בישראל ביתנו וזאת - כדי להוציא ממשה הודאה על כך שהעביר כספי שוחד לשר התקשורת לשעבר, סטס מיסז'ניקוב. מסינג הבהיר כי מהלכיו בנושא נעשו מתוך אזרחות טובה ואף ביקש להסיר את החיסיון מעל פעילותו בנושא.

חרף כל אלה, מסינג בחר בהמשך לוותר על המינוי ובמכתב ששלח לרמטכ"ל כוכבי הוא כתב "במשך שני עשורים המוניטין האישי והמקצועי שלי הלכו לפני ומעולם לא דבק בו רבב. אני ער לכך שגורמים בעלי מניעים זרים משרבבים אותו בזדון לשיח ערכי שנוי במחלוקת על גבו של צה"ל והמינוי הממלכתי אותו ייעדת לי".