מנכ"ל רשת על העימות בין ליאור שליין ורני רהב: "זה לא מוסיף לנו כבוד"

ביום שישי, במונולוג הסיום של "גב האומה", ליאור שליין ביקר בחריפות את "שרון ורהב בע"מ" - שתיהן תוכניות של רשת 13 • בתגובה העלה רני רהב לרשתות החברתיות סרטון תחת הכותרת "אני משתין עליך" • מנכ"ל רשת יוסי ורשבסקי: "ביקורת וחופש הביטוי צריכים לשמור על ענייניות"

יוסי ורשבסקי, מנכ"ל רשת 13 / צילום: איל יצהר
יוסי ורשבסקי, מנכ"ל רשת 13 / צילום: איל יצהר

איך מרגיש מנכ"ל ערוץ משדר כשהטאלנטים של שתיים מהתוכניות שלו מתקוטטים באופן פומבי? משהו על כך ניתן ללמוד ממייל ששלח מנכ"ל רשת 13 יוסי ורשבסקי לעובדי הערוץ על רקע ההתנצחות התקשורתית בין ליאור שליין, הרוח החיה של תוכנית הסאטירה "גב האומה", לבין רני רהב מהתוכנית "שרון ורהב בע"מ".

"ביום שישי האחרון", כתב ורשבסקי, "במונולוג הסיום של 'גב האומה' ביקר ליאור שליין בצורה חריפה את תוכניתם של אופירה אסייג ואיל ברקוביץ בקשת ואת תוכניתם של שרון גל ורני רהב אצלנו ברשת 13. ליאור למעשה ביקר אותי ואת מקבלי ההחלטות בשני הערוצים, דהיינו מנכ"ל קשת ואנוכי, על שידור התוכניות".

לדברי ורשבסקי, "קראתי את המונולוג לפני השידור, ולמרות אי-הנוחות אישרתי לשדר אותו ללא שינוי". לדבריו, אי-הנוחות נגרמה לא בגלל הביקורת שהופנתה אליו, אלא בשל מה שהוא מגדיר "שיפוט לא נכון" של התוכנית "שרון ורהב בע"מ".

ורשבסקי מבהיר את עמדתו ומדגיש: "התערבות צריכה להגיע רק במקרים קיצוניים". הוא מספר כי אישר לגל ולרהב לשדר תגובה מנומקת, אך הם בחרו לא להגיב.

נזכיר כי רהב אומנם לא הגיב בתוכניתו, אך פרסם בפייסבוק פוסט בו השיב לשליין מנה אחת אפיים וטען כי ביפן היו מבצעים חרקירי בעטיה של תוכנית המביאה רייטינג נמוך כמו תוכניתו של שליין. הדובדבן בקצפת בתגובתו של רהב היה סרטון וידאו ששחרר לרשתות החברתיות תחת הכותרת "אני משתין עליך", ובו הוא מדבר אל בובה בדמותו של שליין.

"אני מאמין בחופש הביטוי. אני מאמין בחופש העיתונות", כתב ורשבסקי, "אולם ביקורת וחופש הביטוי צריכים לשמור על ענייניות. המקרה לא מוסיף כבוד לרשת 13 ולא יחזור על עצמו בעתיד".