הרוחות סוערות במכללה למינהל: הנשיא זומן לשימוע לפני פיטורים וטוען מצידו ל"אי-סדרים"

נשיא המכללה אורן קפלן זומן לשימוע בפני הדירקטוריון ביום ראשון הקרוב • ברקע, טענות כי הוא נמנע מלטפל בהטבות יתר שניתנו לעובדים מאוגדים, קבוצה שהוא נמנה עימה, וכן האשמות על כך שאינו מסתדר ניהולית עם הצוות • קפלן מצידו מגיב בחריפות וטוען כי היו"ר והמנכ"ל עשו יד אחת נגדו, כיוון שגילה והחל לטפל באי סדרים ובמנהל לא תקין

קמפוס המכללה למינהל / צילום: עינת לברון
קמפוס המכללה למינהל / צילום: עינת לברון

נשיא המכללה למינהל פרופ' אורן קפלן זומן בימים האחרונים לשימוע לפני פיטורים. קפלן טוען כי מאחורי הניסיון להדיחו עומד שיתוף פעולה בין מנכ"ל המכללה רפי גמיש ליו"ר הדירקטוריון אבי בלשניקוב ומה שהוא מכנה "אי-סדרים".

ברקע האירוע מאבקי כוח על האופן שבו תנוהל המכללה, קרב משפטי סביב הסכמי העסקה של כ-40 מרצים המשתייכים להסכם הקיבוצי וחילוקי דעות בין בתי הספר השונים במוסד האקדמי.

המכללה למינהל נקלעה בשנים האחרונות לסחרור כתוצאה מירידה במספר הסטודנטים. היא נכנסה לתוכנית הבראה וקיצוצים כשברקע כאמור מהומה שאף התגלגלה לקרב משפטי סביב תנאי ההעסקה של העובדים המשתייכים להסכם הקיבוצי. על פי גורמים בהנהלה עובדים אלה קיבלו הטבות שונות שלא כדין לאורך השנים.

על רקע מצבה הקשה של המכללה כמעט כל נושאי התפקידים הבכירים בה התפטרו בשנים האחרונות ולמעשה שלוש הדמויות המרכזיות גם במשבר הנוכחי (היו"ר, הנשיא והמנכ"ל) הם מינויים חדשים יחסית.

כעת, הדירקטוריון מאשים את הנשיא באחריות למצבה של המכללה וטוען כי נמנע מלטפל ב"תפוח האדמה הלוהט" של תנאי העסקה של העובדים המאוגדים מכיוון שהוא נמנה עימם. בנוסף נטען כנגדו שאינו מסתדר עם חלק נרחב מהדרג הניהולי, כשברקע גם התפטרות של סגנית הנשיא. הנשיא מצידו טוען כי נערכה התערבות בוטה של היו"ר והמנכ"ל במינוי מחליף לסגניתו המתפטרת בניסיון להשפיע על יחסי הכוחות במכללה, וכי ברקע פיטוריו עומדת העובדה שניסה לטפל באי-הסדרים הכספיים במכללה ובסדרי המינהל.

המכללה למינהל היא מכללה פרטית שאיננה מתוקצבת על ידי המל"ג ולכן מידת ההתערבות שלה באירוע הסוער מוגבלת.

אורן קפלן מסר בתגובה: "כנשיא הראשון של המכללה למינהל שנבחר מתוך הסגל האקדמי שמתי לנגד עיני יותר מכל את עצמאותה האקדמית של המכללה, לצד ביסוסו של ממשל תאגידי תקין. במהלך כהונתי נחשפתי לשורה של ניגודי עניינים, אי-סדרים, והתנהלות המנוגדת לתקנון ולהנחיות מל"ג. ניסיונותי לברר ולטפל בסוגיות אלה הביאו כנראה גורמים שעניינם אינו בחינוך אקדמי, חלקם מתוך הנהלת המכללה והדירקטוריון, להסית את הדיון הציבורי מהעיקר אל מחוזות שאינם רלוונטיים".

מהמכללה למינהל לא התקבלה תגובה.