תזוזות בצמרת רשות שוק ההון: גל, אוסטרובסקי וכספי מצטרפים, שרעבי יוצא לשנת לימודים

במקביל ליציאתו של הראל שרעבי, סגן הממונה על הרשות והאחראי על תחומי החיסכון לטווח ארוך, לשנת לימודים במכללה לביטחון לאומי, מצטרפים לרשות שלושה סגנים בכירים חדשים, שמגיעים לרשות מ"השוק" עם ניסיון עסקי ורגולטורי אחר ושיחלו בעבודתם כבר בשבוע הבא

משה ברקת / צילום : רפי קוץ
משה ברקת / צילום : רפי קוץ

הנהלת רשות שוק ההון שבראשות הממונה ד"ר משה ברקת משנה את פניה: במקביל ליציאתו של הראל שרעבי, סגן הממונה על הרשות והאחראי על תחומי החיסכון לטווח ארוך, לשנת לימודים במכללה לביטחון לאומי, מצטרפים לרשות שלושה סגנים בכירים חדשים, שמגיעים לרשות מ"השוק" עם ניסיון עסקי ורגולטורי אחר ושיחלו בעבודתם כבר בשבוע הבא.

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון גייסה להנהלתה את עמית גל שיעמוד בראש חטיבת ניהול סיכונים וסולבנסי, את יבגני אוסטרובסקי שמגיע מרשות ניירות ערך וינהל את תחומי החשבונאות והדיווח ברשות שוק ההון, ואת בארי כספי, שיעמוד בראש תחום השקעות ושוק ההון.

גל, שכיהן ב-6 השנים האחרונות כמנהל באגף ניהול סיכונים בכלל ביטוח, והיה אחראי בין השאר על הובלת יישום הוראות סולבנסי בחברה; רו"ח אוסטרובסקי, שמגיע מתפקיד מנהל מערך הערכות שווי ופיתוח שוק במחלקת תאגידים ברשות ני"ע ולפני כן שימש כראש אשכול מכשירים פיננסיים וכסגן הכלכלן הראשי ברשות, ושגם משמש כמרצה לחשבונאות פיננסית, מכשירים פיננסיים והערכות שווי במספר מוסדות אקדמיים ( וגם נמנה עם מחברי הספר "חשבונאות פיננסית חדשה : IFRS 2020"); ורו"ח כספי, שכיהן בשנתיים האחרונות כחשבונאי הראשי של קבוצת UMI וקודם לכן שימש כמנהל בכיר במחלקה המקצועית בארנסט אנד יאנג ישראל, ובעבר עבד בקרן ההשקעות של הבנק העולמי .

הצטפותם של השלושה מתרחשת במקביל ליציאתו של הסגן הבכיר הוותיק הראל שרעבי, שמנהל את תחום החיסכון והביטוח הפנסיוניים, לשנת לימודים במכללה לביטחון לאומי. שרעבי (42) התקבל לתוכנית מנהלים מטעם המכללה לביטחון לאומי המיועדת לעובדי השירות הציבורי, וככל הידוע הוא הראשון מאנשי רשות שוק ההון (ואגף שוק ההון בעבר) שיוצא לתוכנית זו. הוא יחל את הלימודים בספטמבר. שרעבי הוא רגולטור מנוסה ומקצועי, והוא נמצא ברשות כ-12 שנים. לפי שעה לא ברור מי יחליף את שרעבי, לפחות לתקופת הלימודים.

הממונה ברקת מסר היום בנוגע למצטרפים החדשים כי "אלה מינויים מקצועיים מהשורה הראשונה, אשר יחזקו את הרשות בתחומי פעילות מרכזיים", כשלגבי שרעבי מסר כי "שרעבי הוא איש מקצוע מהשורה הראשונה ותרם תרומה משמעותית לחיסכון הפנסיוני של אזרחי ישראל ברפורמות שהוביל".

רשות שוק ההון הוקמה ב-1 בנובמבר 2016, במקום אגף שוק ההון במשרד האוצר. ברקת מכהן כממונה על הרשות מאז נובמבר 2018. נזכיר כי בחודש מאי השנה עזב את הרשות סגן בכיר לממונה, יואב גפני.