בעלי המניות של מלאנוקס הצביעו ברוב מוחץ בעד הצעת הרכישה של אנבידיה

רוב מוחץ של כ-99.5% נרשם אתמול בהצבעת בעלי המניות של מלאנוקס בעד הצעת הרכישה של אנבידיה בתמורה ל-7.36 מיליארד דולר במזומן • בנוסף אושרו העלאת התגמולים ו"מצנח הזהב" של המנכ"ל איל וולדמן

ג'נסן הואנג, מנכ"ל ומייסד אנבידיה, ואיל וולדמן, מנכ"ל ומייסד מלאנוקס / צילום: כדיה לוי
ג'נסן הואנג, מנכ"ל ומייסד אנבידיה, ואיל וולדמן, מנכ"ל ומייסד מלאנוקס / צילום: כדיה לוי

אסיפת בעלי המניות של מלאנוקס הצביעה אתמול (ה') ברוב מוחץ של כ-99.5% בעד הצעת הרכישה של אנבידיה, בתמורה ל-7.36 מיליארד דולר במזומן (125 דולר למניית מלאנוקס).

בנוסף אושרו כל ההצעות שנוגעות להעלאת התגמולים למנכ"ל איל וולדמן משכר חודשי של 610 אלף דולר ל-650 אלף דולר החל מאפריל השנה, וכן ל"מצנח הזהב" שלו.

התגמולים שיקבלו בכירים במלאנוקס לאחר העזיבה בעקבות שינוי הבעלות בחברה יגיעו במצטבר עד 15.6 מיליון דולר, ואילו מצנח הזהב שיקבל וולדמן יגיע עד 31.6 מיליון דולר - 3.4 מיליון דולר במזומן ו-28.1 מיליון דולר תגמול הוני, הכולל למעשה את שווי המניות החסומות שבידיו. 

מלאנוקס מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה. אנבידיה רוכשת את החברה בתמורה ל-125 דולר במזומן לכל מניית מלאנוקס, כלומר כ-6.9 מיליארד דולר, או 7.36 מיליארד דולר כולל כל המניות החסומות, האופציות והתגמול ההוני המבוסס על ביצועים אשר בידי העובדים.

וולדמן, שהקים את החברה ב-1999, מחזיק בכ-3.3% מהון המניות של מלאנוקס, מניות ששוויין בעסקה הוא כ-228 מיליון דולר.

בעלי המניות הגדולים במלאנוקס הם אורקל המחזיקה ב-4% מהמניות וכלל ביטוח עם 3.5%. קרן ההשקעות סטארבורד, שהייתה בעלת המניות הגדולה במלאנוקס והובילה בשנה שעברה מאבק פרוקסי נגד הדירקטוריון, מכרה את המניות ברווח מכובד זמן קצר לאחר שנודע על מכירת החברה לאנבידיה.