המשטרה מכרה את הב.מ.וו של זבולן לבייב תמורת 301 אלף שקל

הרכב של בנו של לב לבייב, שנתפס ע"י המשטרה יחד עם נדל"ן וחשבונות בנק במסגרת פרשת "יהלום שחור", הועמד בתחילת החודש למכרז פומבי, לאחר שהמשטרה סברה כי הסכום שהשיג לבייב עבור הרכב נמוך מדי

לב לבייב / צילום: תמר מצפי
לב לבייב / צילום: תמר מצפי

301 אלף שקל - זה הסכום שתקבל משטרת ישראל כתוצאה ממכירת רכבו של זבולון לבייב, בנו של היהלומן לב לבייב, שחולט על-ידי המשטרה במסגרת חקירת פרשת "יהלום שחור".

פרשת "יהלום שחור" היא פרשה שנחשפה בדצמבר 2018, ושבמסגרתה נחקר החשד לקיומה של רשת להברחת יהלומים וביצוע עבירות כלכליות בהיקף של כ-300 מיליון שקל באמצעות חברת LLD שבבעלות לב לבייב ובני משפחה נוספים שלו, ושבבעלותה גם מפעלים ברוסיה. במסגרת הפרשה נעצר גם זבולון לבייב, והוא חשוד בעבירות של הלבנת הון ושיבוש הליכים.

בעקבות החשדות שהועלו נגדו תפסה המשטרה את רכבו של לבייב (ב.מ.וו e 530, שנת 2018), נדל"ן שבבעלותו וכן חשבונות בנק פעילים שלו. שווי נכסיו של זבולון לבייב שחולטו על-ידי המשטרה נאמדים במיליוני שקלים וכוללים, בין היתר, גם פיקדון דולרי על סך כ-800 אלף שקל, זכויות לדירה בפרויקט "הגוש הגדול" ושני נכסים בגדול דונם גל אחד בסביון. נכסיו וכספיו של לבייב הבן נתפסו על-מנת שככל שיוחלט להגיש נגדו כתב אישום, והוא יורשע, ניתן יהיה לחלטם.

בתחילת החודש הודיעה המשטרה כי היא מעמידה למכרז את הרכב היוקרתי של זבולון לבייב. תחילה סוכם בין המשטרה ובאי-כוחו של זבולון לבייב, עורכי הדין אלון רון ואיילת לשם, כי לבייב ימכור את רכבו בעצמו. בהתאם הודיע זבולון לבייב כי הוא מצא קונה פוטנציאלי בתמורה ל-288 אלף שקל, אך המשטרה סברה כי מדובר במחיר נמוך מדי, וכי ניתן למכור את הרכב בסכום של כ-340 אלף שקל. היום, כאמור, נודע כי המשטרה אכן הצליחה למכור את הרכב היוקרתי במחיר גבוה מעט מזה שהשיג עבורו זבולון לבייב - 301 אלף שקל.

בהתאם להסכמות שהושגו בעבר בין זבולון לבייב למשטרה, מחיר המינימום במכרז עמד על 288 אלף שקל. עוד במסגרת ההסכמות הפקיד לבייב 38 אלף שקל במשטרה, וכעת בעקבות מכירת הרכב, אלה יושבו אליו.

*** חזקת החפות: כל החשודים בפרשת הברחת היהלומים, ובהם זבולון לבייב, הם בגדר חשודים בלבד במעשים המיוחסים להם. מדובר בשלב מקדמי בהליך הפלילי, ולכן החשודים הם בחזקת חפים מפשע, כל עוד לא הורשעו בדין.