וול סטריט ננעלה ביציבות: טבע איבדה 2.4%; הזהב דהר לשיא של 6 חודשים

המדדים המובילים בארה"ב סגרו יום מנומנם ללא שינוי מהותי בציפייה לפסגת ה-G20 בהמשך השבוע • המיזוג בין בריסטול מאיירס לסלג'ן מתעכב ברקע לדרישות רגולטוריות • הבורסה באיסטנבול עלתה ב-1.2% ברקע לתבוסה של ארדואן • נעילה מעורבת באירופה, הדאקס איבד 0.6%

בניין הבורסה של ניו יורק בוול סטריט / צילום: רויטרס, Mike Segar
בניין הבורסה של ניו יורק בוול סטריט / צילום: רויטרס, Mike Segar

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

יום מסחר מנומנם בוול סטריט ננעל ביציבות עם נטייה לירידות, וזאת בציפייה לפגישת טראמפ-שי בוועידת ה-G20 שתיפתח ב-28 ליוני ביפן. 

מדד דאו ג'ונס ננעל ללא שינוי, הנאסד"ק איבד 0.25% ומדד S&P 500 השיל 0.2%. 

מניית טבע  איבדה 2.4%. בית המשפט באוקלהומה אישר הערב את ההסדר שחתמה החברה בגובה 85 מיליון דולר, ליישוב פרשת האופיואידים (משככי כאבים). עם זאת, מדובר בהסדר ראשון כאשר בפני טבע עומדות עוד 2,000 תביעות במסגרת פרשה זו.

חבר הפד קפלן אמר כי מוקדם להחליט אם יש צורך בהפחתת ריבית בארה"ב. זאת בהמשך לציפיות המגולמות בשוק האג"ח כי הפד יוריד ריבית ביולי הקרוב.

מנייתה של מפעלית הקזינוס סיזר אנטרטיימנט זינקה בכ-15% לאחר שהסכימה להימכר לאלדוראדו ריזורט תמורת 17.3 מיליארד דולר במזומן ומניות, כולל חוב.

מחיר הזהב קפץ בכ-1.6% למחיר של 1,422 דולרים לאונקייה - שיא של 6 חודשים. הנפט שעלה מוקדם יותר בכ-1%, טיפס 0.6% וננעל מתחת ל-58 דולרים לחבית, ברקע לסנקציות על איראן שעליהן הכריז הערב טראמפ.

21:00

המדדים המובילים בבורסות וול סטריט נסחרים ללא שינוי מהותי, בציפייה לפסגת G20 בהמשך השבוע ולפגישת טראמפ-שי. 

הנשיא האמריקאי הטיל הערב סנקציות אישיות על בכירים איראניים, במטרה להפעיל לחץ על כוונת הרפובליקה האיסלאמית לחתור לגרעין. 

בסקטור הפארמה בולטת בריסטול מאיירס עם נפילה של 7% בצל העיכוב הרגולטורי לרכישת חברת התרופות סלג'ן.

18:55

המסחר בוול סטריט מתנהל ביציבות, וללא שינוי מהותי לעומת רמת הפתיחה, וזאת בציפייה למפגש בין הנשיא טראמפ למקבילו הסיני בפסגת ה-G20. 

המיזוג בין סלג'ן (סימול: CELG) לבין חברת בריסטול מאיירס  מתעכב ברקע לדרישות רגולטוריות, במסגרתן סלג'ן תצטרך למכור את התרופה Otezla לטיפול בפסוריאזיס. המניות סלג'ן ובריסטול מאיירס צונחות 4.5% ו-6.5% בהתאמה.

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת, כאשר הדאקס הגרמני איבד 0.6%, הקאק השיל 0.1% ואילו הפוטסי הבריטי טיפס ב-0.1%.  מדד יורוסטוקס 50 איבד 0.35%, והבורסה באיסטנבול עלתה ב-1.2% ברקע לתבוסה של ארדואן בבירה.

16:37

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות של כ-0.2% במדדים המובילים, וזאת כאשר עיני המשקיעים נשואות למפגש הפסגה של הנשיא טראמפ ונשיא סין במפסגת ה-G20.

הנשיא טראמפ שוב תקף היום את הפד והאשים את הבנק המרכזי בפגיעה בכלכלה האמריקאית. "למרות בנק פדרלי שאינו יודע מה הוא עושה, אנחנו בדרך לאחד מחודשי יוני הטובים ביותר בהיסטוריה של ארה"ב", כתב טראמפ בטוויטר. לדבריו, לולא הפד, התמ"ג האמריקאי היה מציג צמיחה של4%-5%, ולא ב-3.1% כמו ברבעון הראשון. "עכשיו הם ממשיכים לדבוק באותה ריבית, כמו ילד עקשן, כשאנחנו זקוקים להורדה, כדי לפצות על מה שמדינות אחרות עושות נגדנו. פישלתם!"

מחיר הזהב מטפס כעת ב-0.7% מעל לרמה של 1,410 דולרים לאונקייה. החוזים על הנפט מטפסים ב-0.2% למחיר של 57.5 דולרים לחבית.

ישראליות בוול סטריט

חברת תאי הגזע פלוריסטם  הודיעה היום כי זמי אברמן, מנכ"ל החברה מ-2005, כמעט מתחילת דרכה, יחדל לכהן כמנכ"ל משותף בחברה וימונה לתפקיד יו"ר פעיל. בשנתיים האחרונות חלק אברמן את ניהול החברה עם יקי ינאי, אשר ישאר כעת מנכ"ל יחיד בחברה.

14:20

מדד הדאקס ממשיך לרדת ומגיע לירידה של 0.6%. הלירה הטורקית מתחזקת לעומת הדולר לאחר הבחירות שנערכו אתמול.

12:00

אירופה ממשיכה במגמה מעורבת - בורסות לונדון ופריז יציבות, ובורסת גרמניה בירידה של 0.4%. בורסת הונג קונג נסגרה בעלייה של 0.14%. 

החוזים העתידיים לבורסת וול סטריט מאותתים על פתיחה חיובית. 

10:15

בורסות אירופה נפתחו במגמה מעורבת - בורסות לונדון ופריז עולות ב-0.2% ו-0.3%, ואילו בורסת גרמניה בירידה של 0.05%. הפתיחה המעורבת נעשית בצל המתיחות בין ארה"ב לאיראן שגורמת לחשש כבד בשוק. בורסות טוקיו ושנחאי נסגרו בעליות של 0.1% ו-0.2%.

08:50

בורסות אסיה עברו למגמה מעורבת, הניקיי וההנג סנג עולים עד 0.14% ואילו מדד שנחאי יורד 0.07%.

06:05

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בעליות שערים בשעה זו, ההנג סנג בהונג קונג עולה 0.3%, מדד שנחאי עולה 0.21% והניקיי בטוקיו עולה 0.1%.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינגפינג ייפגשו מאוחר יותר השבוע במסגרת פסגת G-20 שתיערך ביפן.

בגזרת המזרח התיכון, המתחים בין ארה"ב לאיראן עדיין לא התפוגגו והנשיא טראמפ אמר כי הוא עוד חושב על תגובה אמריקאית על הפלת המל"ט אך גם מוכן לשבת לשולחן המו"מ עם טהראן ללא תנאים מקדימים. ברקע הדברים אמר הנשיא כי יטיל מכסי מגן גבוהים מאוד על איראן היום (ב').

מחיר הנפט עולה כ-0.5% בשעה זו.

בסוף השבוע האחרון בורסות וול סטריט ננעלו בירידות שערים קלות.