לא רק ניקיון: הרובוט החדש של iRobot ילמד את ילדיכם לתכנת

החברה הודיעה על רכישת חברת Root Robotics שפיתחה רובוט שמסייע לילדים ללמוד לתכנת • הרובוט מלמד ילדים מגיל ארבע ומעלה כישורי תכנות ופתרון בעיות, באמצעותה הם יכולים לתכנת את הרובוט לבצע משימות שונות

חברת iRobot שמייצרת רובוטים ביתיים כמו הרומבה לניקוי הבית, נכנסת לתחום החינוכי, ובסוף השבוע הודיעה על רכישת חברת Root Robotics שפיתחה רובוט שמסייע לילדים ללמוד לתכנת. סכום הרכישה לא פורסם. באיירובוט אמרו כי הרכישה תסייע לה "להדגים את המחויבות שלה לייצר טכנולוגיית רובוטים שתהיה נגישה יותר למחנכים, סטודנטים והורים".

רוט רובוטיקס החלה כפרויקט מחקר באוניברסיטת הרווארד לפני שנתיים. הרובוט שפיתחה החברה הוא קטן ועגול, ויכול לנוע על גלגלים על גבי משטחים ישרים כמו שולחנות ורצפות, ואף על גבי משטחים אנכיים כמו לוחות מגנטיים בכתות לימוד.

הוא מלווה באפליקציה שמלמדת ילדים מגיל ארבע ומעלה כישורי תכנות ופתרון בעיות, באמצעותה הם יכולים לתכנת את הרובוט לבצע משימות שונות, כמו לצייר, ליצור מוזיקה, להגיב למגע וצלילים ועוד.

לרובוט של רוט יש שלוש רמות לימוד תכנות, כשהרמה הפשוטה ביותר מתבססת על תכנות באמצעים גרפיים כמו סמלים ותמונות, הרמה השלישית מציעה תכנות באמצעות שפת טקסט למשתמשים מתקדמים יותר, והרמה השנייה מציעה שלב ביניים שמשלב את שתי השיטות.

רובוט בודד נמכר ב-200 דולר, וחבילה של 30 רובוטים לכיתות לימוד נמכרת ב-6,000 דולר.