קרא מתפטר ומאשים: צמרת הליכוד פעלה להחליש אותי

התפטרותו של איוב קרא מתפקיד שר התקשורת תיכנס לתוקף תוך 48 שעות • "מאז מוניתי לשר התקשורת החל מסע הכפשות מגמתי נגדי הנובע מדעות קדומות" • רה"מ נתניהו אינו יכול להחזיק בתיק התקשורת, והוא יצטרך למצוא פתרון מיידי במהלך 48 השעות הבאות

איוב קרא. התפטר מתפקיד שר התקשורת / צלם: איל יצהר
איוב קרא. התפטר מתפקיד שר התקשורת / צלם: איל יצהר

במהלך ישיבת הממשלה בירושלים שהתקיימה היום (ב') הודיע שר התקשורת איוב קרא כי הוא מתפטר מן הממשלה. התפטרותו תיכנס לתוקף תוך 48 שעות.

לפי הכללים, עם התפטרות שר ולפני שהתיק מועבר לחבר כנסת או לשר אחר, ראש הממשלה עשוי להחליט כי התיק יישאר בידיו. אולם במקרה של בנימין נתניהו, היועץ המשפטי לממשלה קבע בעבר שכי תניהו נמצא בניגוד עניינים ולפיכך אינו יכול להחזיק בתיק התקשורת, והוא יצטרך למצוא פתרון מיידי במהלך 48 השעות הבאות.

במכתבו ציין קרא כי "מאז מוניתי לשר התקשורת החל מסע הכפשות מגמתי נגדי הנובע מדעות קדומות, וכל הצלחה הפכה לצערי לכישלון, כולל ביקורת מגמתית מבפנים ומבחוץ, בשיאה שיתוף-פעולה בין צמרת הליכוד כדי להחליש ולהוציא אותי ממרכזי הכוח בתנועה, לרבות אסרו עליי להתמודד במגזר המיעוטים, דבר שלא נעשה לאיש ציבור בהיסטוריה של מדינת ישראל".

עוד כותב קרא כי כדי להפסיק "מסע ציד זה ועל-מנת להמשיך ולשרת את מדינת ישראל, אינני פורש מחיי הציבוריים, אבל אני יוצא לקרב לטיהור שמי וגם לניקוי הליכוד מתפיסות עולם מפא"יניקיות שחדרו אליו בשנים האחרונות".

אתמול (א') פורסם כי השר קרא נבחן להשתתפות בתוכנית הריאליטי "הישרדות VIP", המשודרת ברשת 13, גוף התקשורת המפוקח על-ידי הרשות השנייה, אשר בתור שר התקשורת קרא היה ממונה עליה. 

יו"רית מרצ, ח"כ תמר זנדברג, מסרה בתגובה על התפטרותו של איוב קרא: "פניתי ליועץ המשפטי לממשלה על-מנת שיאסור על נתניהו להחזיק גם באופן זמני בתיק התקשורת. אסור להחזיר את החשוד לזירת הפשע". 

מכתב ההתפטרות של איוב קרא מתפקידו כשר התקשורת
 מכתב ההתפטרות של איוב קרא מתפקידו כשר התקשורת