יו"ר ההסתדרות לרה"מ: המעורבות שלך נחוצה למניעת סגירת שדה דב

יו"ר ההסתדרות שלח מכתב דחוף לראש הממשלה במטרה לעצור את סגירת שדה דב, שאמורה להתבצע שבוע הבא • "שעת האפס שקרבה מאמתת אותנו עם ההשלכות ההרסניות שעשויות להיות למהלך"

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר–דוד / צילום: תמר מצפי
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר–דוד / צילום: תמר מצפי

יו"ר ההסתדרות בפנייה דחופה לראש הממשלה במטרה לעצור את סגירת שדה דב. "המעורבות שלך בנושא היא אמירה נחרצת שנחוצה על מנת לעצור את רוע הגזירה", כך נכתב במכתב שהעביר היום ארנון בר-דוד לנתניהו. מועד סגירת השדה מיועד ל-1 ביולי. 

נתניהו אמור היה לדון היום בהצעת החוק שמנסה שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' לקדם בכדי לדחות את פינוי השדה, אך הדיון הזה לא התקיים עד כה.

ההסתדרות נרתמה למטה המאבק נגד סגירת השדה ויו"ר ההסתדרות אף נכח בפגישות בנושא עם נתניהו. לא מסתמן כי הוא ינקוט במהלכים של השבתת המשק והפעולה שלו בנושא מתקדמת בקריאה כי יש חשש מהנזק הממשי שייגרם גם לתושבי אילת, לכלכלת העיר ולחברות התעופה הישראליות. בר-דוד מבקש למצוא פתרון יצירתי ומהיר. "בדריכות ובדאגה אני עוקב אחר ההתפתחויות בסוגיית שדה דב וטרוד מהשאלות הקשות שעולות ככל שהולך ואוזל הזמן. שעת האפס שקרבה מאמתת אותנו עם ההשלכות ההרסניות שעשויות להיות למהלך".

בתוך כך, התאחדות המלונות צורפה לדיון שיתקיים מחר בבית משפט השלום בהרצליה, אליו ביקש מוקדם יותר השבוע השופט יעקב שקד כי יתייצב גם היועמ"ש או נציג מטעמו. מדובר בעתירה שהגישו מנהלי הגוש הגדול בשם בעלי הקרקעות במטרה למנוע כל שינוי בתכנית לסגור את שדה דב ב-1 ביולי.

התאחדות המלונות, באמצעות עוה"ד פנחס רובין וכפיר ידגר ממשרד גורניצקי ושות', הגישה הבוקר בקשה דחופה לבית משפט שלום בהרצליה להצטרף לדיון בנוגע לפינוי שדה דב. בבקשה ציינה ההתאחדות כי מבלי להיכנס כלל לשאלה באם יש סמכות לבית המשפט לדון בהליכי חקיקה המתהווים בכנסת ישראל אלא רק משום שהוזמן היועץ המשפטי לממשלה להתייצב בפני בית משפט.