לראשונה בתל-אביב: הגרלת דיור בר-השגה לרווקים ולזוגות ללא ילדים

מחר תיפתח ההרשמה להגרלת 50 דירות להשכרה בפרויקט השוק הסיטונאי בתל-אביב, שתציע לרווקים וזוגות ללא ילדים לגור בדירות שני חדרים ומרפסת בפרויקט החדש תמורת 4,500 שקל לחודש

פרויקט השוק הסיטונאי – גינדי TLV, הפארק / הדמיה: גינדי TLV,
פרויקט השוק הסיטונאי – גינדי TLV, הפארק / הדמיה: גינדי TLV,

רווקים ללא ילדים? עיריית תל-אביב תיפתח מחר (ב') הרשמה להגרלת 50 דירות ברות-השגה בפרויקט השוק הסיטונאי בתל-אביב, הכולל מאות דירות וקניון. ההגרלה תאפשר לרווקים וזוגות ללא ילדים לגור בדירה חדשה בת שני חדרים ומרפסת תמורת 4,500 שקל בחודש.

במסגרת ההרשמה יוצעו 50 דירות להשכרה במחירים מוזלים בפרויקט גינדי TLV במתחם השוק הסיטונאי ברחוב החשמונאים. בשונה מהגרלות קודמות, עיריית תל-אביב הגדירה את אוכלוסיית הרווקים והזוגות ללא ילדים כקהל היעד של הפרויקט, לאחר שעד כה דיור בר-השגה נתן מענה על פי רוב למשפחות צעירות.

פרויקט השוק הסיטונאי - גינדי TLV, מבט למזרח / הדמיה: גינדי TLV,
 פרויקט השוק הסיטונאי - גינדי TLV, מבט למזרח / הדמיה: גינדי TLV,

לפרויקט הדיור בר-השגה הוקצו 50 דירות בנות שני חדרים בשטח של כ-52 מ"ר + מרפסת בגודל 6 מ"ר. עלות שכירות חודשית בפרויקט תעמוד על כ-4,500 שקל. כמו כן, דמי הניהול שישלמו השוכרים במגדל יעמדו על 450 שקל בחודש. הזוכים יזכו לחוזי שכירות יציבים למשך 3 שנים, עם אופציה להארכת החוזה לשנתיים נוספות. כלל הזכיות כפופות לחתימת המתמודדים מול היזם (גינדי השקעות) ובעמידה בקריטריונים שקבעה מועצת העיר.

הקריטריונים לקביעת הזכאות הומלצו על ידי הוועדה לדיור בר-השגה של העירייה, וכוללים שישה קריטריונים המגדירים צעירים ממעמד הביניים כקהל היעד המרכזי. בין הקריטריונים: צעירים עד גיל 45, היעדר בעלות על דירה, תושבות בתל-אביב יפו במשך 3 השנים האחרונות לפחות או במשך 4 שנים לפחות מתוך 10 השנים האחרונות שקדמו למועד הקובע. כמו כן, על המועמדים להיות בעלי הכנסה המדורגת בעשירונים ראשון עד שביעי (עם אפשרות לסטייה של עד 10% מעל הסכום הקבוע ברף העליון של העשירון השביעי בהתאם לפרסומי הלמ"ס.

ההרשמה נפתחת כאמור מחר - 1 ביולי, ותתקיים עד ה-12 באוגוסט. לאחר ההגרלה תתבצע בדיקת זכאות למועמדים והתקדמות עם הזכאים לבחירת דירה, לפי סדר עלייתם בהגרלה. את הפרויקט מנהלת החברה העירונית עזרה וביצרון. אכלוס מחצית מהדירות צפוי לרבעון האחרון של 2019 ואכלוס 25 הדירות הנוספות ייערך במהלך הרבעון הראשון של 2020. 50 הדירות מתווספות לכ-150 דירות ברות-השגה אשר כבר מאוכלסות ברחבי העיר.

פרויקט השוק הסיטונאי - גינדי TLV. / הדמיה: גינדי TLV,
 פרויקט השוק הסיטונאי - גינדי TLV. / הדמיה: גינדי TLV,

ראש עיריית תל-אביב רון חולדאי מסר: "המציאות הישראלית שבה אפילו בני/ות מעמד הביניים יכולים רק לחלום על רכישת דירה - היא תולדה של תפיסת עולם והחלטות ממשלתיות שהשאירו את נושא הדיור לכוחות השוק, במקום לראות בקורת-גג זכות בסיסית המוקנית לכל אדם. עיריית תל-אביב-יפו היא הרשות הראשונה בישראל שהעמידה את נושא יוקר הדיור והמחיה בראש סדר עדיפויותיה".