"הרעיון של העברת העסקים למושב מושך יותר מלגור בתל-אביב"

שחר שרגא (36) הוא סמנכ"ל קמפיינים בחברת ExitValley • טווח שכר: 20-15 אלף שקל

שחר שרגא / צילום עצמי
שחר שרגא / צילום עצמי

איפה אני תופסת אותך, ומה כולל התפקיד שלך?
"אני במשרד, בתפקיד מנהל קמפיינים בחברה שמגייסת השקעות לסטארט-אפים באמצעות מימון המונים. סיימנו פגישה עם אחד הסטארט-אפים. בין לבין אנחנו מסתמסים עם יזמים. לידי יש צנצנת חגבים של אחת החברות, שעושה מהם חלבון למאכל. אני אחד המייסדים של החברה ואנחנו 17 עובדים במשרד בתל-אביב".

יש לך רקע טכנולוגי?
"לא. את התואר הראשון - במזרחנות - למדתי במסגרת הצבא, ואחר כך למדתי תואר שני במנהל עסקים. שירתי קרוב לתשע שנים. אחר כך שימשתי כמנהל פיתוח עסקי בבית השקעות. אבל למיזם הגעתי דווקא הודות לצבא - אני ואחד המייסדים שירתנו יחד כקצינים בסיירת צנחנים, ואחר כך הייתי קצין בשלדג. הקמנו אותו במשותף יחד עם שני שותפים נוספים. הוא ואני עושים עדיין מילואים יחד בתפקיד מ"פ, והנשים שלנו הן חברות הכי טובות. יש לנו דרך צמודה ב-18 השנים האחרונות ברמה יומיומית".

ומה אתה עושה כשאתה לא בעבודה?
"כולם כאן תל-אביבים, אבל אני גר במושב כפר מונש בעמק חפר. חי חיים כפריים ונוסע כל יום לתל-אביב. בשונה מאחרים שעובדים איתי, אני קם בבוקר, אוסף את הביצים בלול התרנגולות, עובר ליד גינת הירק, מפזר את הילדים עם אופניים וכרכרה, אחר כך רוכב לרכבת ומגיע איתה לתל-אביב".

תמיד היית מושבניק?
"ב-15 השנים האחרונות. התחתנתי עם בת כפר מונש ואנחנו גרים במשק של בית אריזה לפרי הדר".

שקלת להיות חקלאי?
"הרבה פעמים, אבל כרגע זה בעיקר תחביב. אנחנו קשורים לאדמה, מגדלים גם עצי פרי, יש לנו הרבה חיות, ואנחנו אפילו מכינים לבד את הקמח - קונים זרעים של חיטה, טוחנים אותה ומייצרים את הקמח. אבל כל זה אחרי ולפני שעות העבודה. אני עמוס בעבודה האחרת מעל הראש. ואשתי עובדת בפפר של בנק לאומי".

 אז שניכם טכנולוגים ביום וחקלאים בלילה?
"בדיוק".

לא שקלתם לעבור כבר למרכז ולעיר?
"יותר קורה שאנחנו חושבים להעביר את העסקים למושב. אנחנו אוהבים את השקט, את המרחבים הפתוחים שקרובים לים, ואת זה שהילדים יכולים להסתובב פה יחפים בטבע".

איך אתם משלבים בין עבודה לטיפול בילדים?
"הלוגיסטיקה אמנם יותר מורכבת בגלל המרחק ובגלל שהתחבורה במושבים בעייתית, אבל אנחנו די מחלקים את הסידור בינינו. יש רבע כוס ריק, אבל שלושה רבעים מלאים".

איפה תהיה בעוד חמש שנים מהיום?
"במושב, עם יותר שטחים מעובדים ויותר תרנגולות. במקביל נגדיל את ההספקים ואת כמות העובדים ב-ExitValley. אולי נשאף להקים סניף בעמק חפר".