נעילה מעורבת בת"א: אזורים זינקה 4.2%, טבע איבדה 1.1%

לאחר פרישת המנכ"לית, מונה אמש יו"ר חדש לבנק לאומי - סמאר חאג' יחיא • מגדל ביטוח חזרה לחלק דיבידנדים • התפוצצה עסקת מכירת מניות בנק הפועלים ב"ידיעות אחרונות" • הבוקר החלו להיסחר בבורסה שני מדדי נדל"ן חדשים - מניב ובנייה

הבניין הבורסה בתל אביב/ צילום: איל יצהר
הבניין הבורסה בתל אביב/ צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת, כאשר המניות טבע , בזק , נייס  וגב ים  הכבידו על ת"א 35 שסיים את היום בירידה של 0.25%, מתחת לרמה של 1,600 נקודות. מדד ת"א 90 עלה ב-0.35% ומדד הבנקים טיפס ב-0.3%.

מניית שופרסל  עלתה ב-2.6%, פריגו  טיפסה ב-1.1%, טאואר  עלתה בכ-2%, אזורים  זינקה בעוד 4% והשלימה מהלך עליות של 27% בשבוע. 

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.28 מיליארד שקל.

16:30

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות שערים בדומה לסנטימנט מעבר לים. מדד ת"א 35 עולה 0.2%, ת"א 90 מטפס ב-0.5% ומדד הבנקים עולה ב-0.9%.

מניית לאומי עולה ב-1.7% במחזור הגבוה בשוק. כיל מאבדת 1.2%, נובה עולה 1.6% ומניית שופרסל מטפסת ביותר מ-2%.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-900 מיליון שקל.

15:05

יום המסחר השני לשבוע והראשון לחודש יולי מתנהל במגמה חיובית, עם שינויים קלים בשני המדדים המובילים, וזאת אחרי עליות שערים משמעותיות שנרשמו אתמול, עם פתיחת שבוע המסחר בזירה המקומית.

החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על מגמה חיובית משמעותית לקראת פתיחת המסחר שם, ומגמה חיובית נרשמת גם בשווקים מרכזיים נוספים בעולם.

ברקע לכיוון החיובי בשוקי ההון עומדת פגישתם של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ומנהיג סין, שי ג'ינפינג, בסוף השבוע, שבהמשך לה סיכמו שתי המדינות על "הפסקת אש" בכל הקשור למלחמת הסחר הנמשכת ביניהן, ועל חידוש השיחות בנושא במטרה לגבש הסכם - מה שעודד את המשקיעים.

אחרי סיכום חיובי של המחצית הראשונה של השנה בשווקים, עם עלייה של כ-9% במדד ת"א 35, עליות דו-ספרתיות בחלק מהמדדים הענפיים, וזאת בתמיכת עליות נאות בשווקי העולם, בהראל פיננסים ממליצים על הפחתת סיכונים באמצעות שלושה מהלכים. אלה כוללים את "הגדלת רכיב מניות ישראל מתוך תיק המניות, הגדלת פיזור באג"ח קונצרני ואחזקה לפידיון וקיצור מח"מ משמעותי באג"ח חו"ל".

ההערכה בהראל פיננסים היא כי "המחצית השניה תהיה תנודתית יותר ולכן יש לבנות תיק השקעות שערוך ומוכן גם לזעזועים".

לגבי הרכיב המנייתי, בהראל פיננסים מציינים כי "המיקוד למחצית השנייה הוא המשך השקעה במניות בשיעורים גבוהים, אולם מעבר לשוקי מניות בעלי סטיית תקן נמוכה, כדוגמת מניות ישראל", פה להערכתם השוק נהנה מכמה יתרונות הכוללים שילוב של כלכלה חזקה, ריבית נמוכה ותימחור אטרקטיבי.

בעניין רכיב החוב הוסיפו כי "יש כיום יותר סיכון באג"ח חו"ל לטווחים ארוכים ובינוניים בארה"ב מאשר סיכוי".

בין מניות מדד ת"א 35, בצד החיובי המניות הדואליות של טאואר ואלביט מערכות מתחזקות בכ-1%-2%, ומניות שופרסל והפניקס עולות בשיעורים דומים.

בצד השלילי של המדד המוביל, מניות החברה לישראל והחברה הבת שלה כיל נחלשות בכ-1.5%-2%.

מדד הבנקים מתחזק בכ-0.5%, אחרי שאתמול בלט בצד השלילי, בניגוד למגמה. מניית לאומי עולה בכ-1% אחרי שאתמול נחלשה בכ-2%.

חברת נכסים ובנין עדכנה על מכירת קרוב ל-12% ממניות גב ים מחוץ לבורסה תמורת 456 מיליון שקל, לפי מחיר מניה נמוך בכ-3.5% משוויה של מניית גב ים הבוקר. מניית גב ים מרכזת מחזור מסחר ער בו יורדת בכ-1.5%.

עוד במסחר, מניית אזורים מטפסת בכ-5% בהמשך לקפיצה של כ-12% שרשמה אתמול. ברקע למסחר, החברה פרסמה אתמול מצגת עם עיקרי פעילותה ותחזיות להמשך לקראת גיוס אג"ח שהיא מקדמת.

בענף הקנאביס חברת קנביט דיווחה על הארכת תוקף תנאי מתלה בהסכם שחתמה, וכן על קבלת רישיונות מוגבלים לריבוי וגידול קנאביס רפואי בערבה. מנייתה קופצת בכ-11%.

במסגרת פרויקט האנליזה של הבורסה, העלאת מחיר היעד למניית די.אן.איי ביומד אמש תמכה בהתחזקות של כ-7%-8% שרושמת מניית החברה.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום יציבות ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה מעורבת מתונה.

13:30

המסחר בתל אביב מתנהל ביציבות, לאחר העליות אתמול, וברקע לסנטימנט החיובי בשווקים לאחר פסגת ה-G20. המדדים המובילים בתל אביב נסחרים סביב רמות הפתיחה, כאשר מדד ת"א 35 מגדר את רמת ה-1,600 נקודות. 

מניית כיל  מאבדת 1.7%, מנייתה של גב ים  יורדת 1.1% ברקע מכירת החזקות מצד נכסים ובנין, שופרסל  עולה ב1.9%, אלביט  מערכות מטפסת ב-1.2%.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-510 מיליון שקל.

11:30

המסחר בתל אביב מתנהל ביציבות ברקע לעליות החדות שנרשמות מעבר לים לאחר הפסקת האש במתיחות הסחר בין ארה"ב לסין. מדד ת"א 90 מאבד 0.2%, ת"א 35 עולה ב-0.15%. 

מניית אזורים מזנקת בעוד 5% בהמשך לעליות שנשמו בימים האחרונים, ומשלימה זינוק של 27% בשבוע.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-285 מיליון שקל בלבד.

10:00

פתיחת מסחר חיובית בבורסה בתל אביב, המדדים העיקריים, ת"א-35 ות"א-125 עולים עד 0.35%. גם מדדי הבנקים והביטוח עולים עד 0.3%. מדד הנפט והגז עולה 0.65%.

מניית רציו קופצת 5.65%, כיל עולה כ-1% ופז נפט יורדת 0.5%.

מניית בנק לאומי עולה 0.8%, פועלים איביאי מזנקת 10.3%.

מניית שופרסל עולה 1.76%.

08:35

היום השני של שבוע המסחר בתל אביב ייפתח הבוקר לאחר נעילה חיובית אתמול ונעילה חיובית בוול סטריט בסוף השבוע, כשמדד S&P 500 עלה מעל 0.5%.

העליות בבורסה אתמול סייעו למדד ת"א-35  לסכם את המחצית הראשונה של 2019 בחיוב, עם עליה של כ-9% בשישה חודשים.

הבוקר צפויים להתחיל להיסחר שני מדדי הנדל"ן החדשים בבורסה - נדל"ן מניב ובנייה, אחרי פיצולם ממדד הנדל"ן הנוכחי, וכן יתחיל להיסחר מדד ת"א תשתיות אנרגיה.

מניית לאומי  ירדה אתמול על רקע הודעת המנכ"לית רקפת רוסק עמינח שתסיים את תפקידה. עוד בבנק לאומי, אתמול בערב מונה לבנק יו"ר חדש - סמאר חאג' יחיא. מדובר ביו"ר הראשון מהמגזר הערבי לבנק בישראל.

מניית מגדל ביטוח  זינקה אמש כ-8% לאחר שהחברה הודיעה כי תחזור לחלק דיבידנדים.

עוד אתמול, התפוצצה עסקת הענק למכירת מניות בנק הפועלים  ב"ידיעות אחרונות" על רקע "מתיחות עתיקת יומין" בין בעלי המניות, ובראשם משפחת יודקובסקי המחזיקה ב-18% מהמניות (8% במישרין ו-10% משועבדים לבנק דיסקונט), וג'ודי שלום ניר מוזס המחזיקה ב-12%.

מעבר לים, בסוף השבוע נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג הסכימו בשבת להמשיך במשא ומתן, זאת לאחר הסלמה אחר הסלמה שאפיינו את מערכת היחסים בין שתי המדינות, ושאיימו על הכלכלה העולמית כולה. בשיאה של ועידת ה-G20 שהתקיימה באוסקה, יפן, נועדו שני המנהיגים לפגישה שכל העולם ציפה לה, שארכה כ-80 דקות.

לדברי טראמפ, הפגישה הלכה כמו שצריך, והמשא ומתן עם סין יימשך. "חזרנו למסלול", אמר טראמפ. על פי דיווחים של כלי התקשורת הסיניים, שני הצדדים הסכימו לחדש את השיחות, וארה"ב לא מתכוונת להטיל מכסים חדשים על סחורות מיובאות מסין בשלב זה.