תמונת מצב: ארגון מעלה פתח את יום המסחר בבורסה לני"ע

המדד בוחן את האחריות החברתית של החברות הגדולות בישראל, והשנה הוא כולל 161 חברות - מספר שיא מאז הפעם הראשונה בה הוא יצא בשנת 2005 • מומו מהדב, מנכ"ל מעלה, פתח את המפגש, בו הציג כמה מתוצאות המדד, תוך התמקדות בשלושה נושאים עיקריים: גיוון בתעסוקה, קידום נשים והשקעה בעובדים

משתתפי ומשתתפות מדד מעלה פותחים את יום המסחר / צילום: אילן ספרא,
משתתפי ומשתתפות מדד מעלה פותחים את יום המסחר / צילום: אילן ספרא,

את יום המסחר בבורסה לני"ע פתח הבוקר ארגון מעלה, שלרגל השקת מדד מעלה 2019, כינס גם השנה מנכ"לים ובכירים בחברות הכלולות בו. המדד בוחן את האחריות החברתית של החברות הגדולות בישראל, והשנה הוא כולל 161 חברות - מספר שיא מאז הפעם הראשונה בה הוא יצא בשנת 2005. בהתאם למסורת, גם השנה עיטרה את המקום ג'ירפה כסמל לצמיחה. הפעם היא צוירה כיושבת על גג בניין עיריית תל אביב יפו, קריצה לדמות הברווז של דודו גבע ז"ל שהוצב על הבניין בשנת 2008.

מומו מהדב, מנכ"ל מעלה, פתח את המפגש, בו הציג כמה מתוצאות המדד, תוך התמקדות בשלושה נושאים עיקריים: גיוון בתעסוקה, קידום נשים והשקעה בעובדים. למרות שהמדד הציג מגמת עלייה במספר המנהלות הבכירות בישראל, צוין בו בהסתייגות כי הן עדיין מהוות רק שליש מכלל המנהלים. דבר לא המחיש זאת טוב יותר מהתמונה הכוללת מנכ"ליות ספורות בין המנכ"לים הרבים שהצטופפו יחד על הפודיום.

בפותחים את היום בבורסה: מיקי אדיב, יו"ר ארגון מעלה ומנכ"ל G1; אבינועם ספיר, מנכ"ל טבע ישראל; דייב לובצקי, מנכ"ל אי.בי.אי בית השקעות; יאיר המבורגר, יו"ר קבוצת הראל; גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על; אבי בן אסייג, מנכ"ל אסם; רביב צולר, מנכ"ל כיל; ענת גבריאל, מנכ"לית יוניליבר ישראל; מיכל דן-הראל, מנכ"לית קבוצת מנפאואר ישראל; אורית בנבנישתי, מנכ"לית קבוצת תגבור; שאול גליקסברג, מנכ"ל עמידר; איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל; רונית לפידור-בלו, מנכ"לית מיה מחשבים; חזי עובדיה, מנכ"ל ISS; איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה לני"ע; אמנון נויבך, יו"ר הבורסה ורבים אחרים.