הקומיקסאי שהחליט לאייר את כל נהגי המוניות שאיתם נסע

השבוע במדור האמנות של G: הקומיקסאי חגי גילר מתעד את נהגי המוניות שאיתם הוא נוסע בסדרת איורי קומיקס • עבודת נייר של פיקאסו נמכרה בתירוש

איורי הנהגים של חגי גילר, מתוך עמוד הפייסבוק חגילר
איורי הנהגים של חגי גילר, מתוך עמוד הפייסבוק חגילר

הקומיקסאי חגי גילר, 36, התמקד בשנה האחרונה בעיסוק שלו כמעצב ספרים דיגיטליים וקצת הזניח את הקומיקס (בעבר כתב טורי קומיקס למגזין פירמה של "גלובס" ולאתר "המקום הכי חם בגיהינום", ובשנים האחרונות הוא מדפיס קומיקס באופן עצמאי). "חיפשתי דרך לעשות לעצמי אתגר רישום כדי לחזור לכושר ונזכרתי שבשנה שעברה, כשקיבלתי קבלה באימייל מהמונית של Gett, הייתה מצורפת גם התמונה של הנהג.

"נכנסתי למייל, בדקתי וראיתי שאפשר להגדיל את התמונה ולראות אותה באיכות מלאה. אני גר ברמת גן ופעמיים בשבוע נוסע במוניות - גיליתי שבחמש שנים האחרונות נסעתי 300 פעמים במונית ויש לי 300 תמונות של נהגי מוניות".

גלר החל לאייר את דיוקנאות נהגי המוניות שאיתם נסע ביומן רישום, מה שהוביל לסדרה של 50 איורי קומיקס עד כה, עם הפנים קדימה. "בכל יום בחודש האחרון עברתי על עוד כמה מהקבלות, בחרתי שתיים הכי מעניינות ועשיתי רישום מהיר בעט נובע. לפעמים ניסיתי לגוון קצת עם צבעי מים. אני עדיין ממשיך ורוצה להגיע לסדרה של מאה איורים. העליתי את הסדרה לפייסבוק והופתעתי מהתגובות".

מה עניין אותך בצילומים של נהגי המוניות?

"חלק מהנהגים מצולמים באופן רשמי בעמדה של גט ואחרים בחרו תמונות שבהן רואים אותם במונית או בהפסקת קפה. נוצר אוסף של כל מיני קומפוזיציות ככה שכל אחד מהם מספר סיפור אחר. חשבתי שבהמשך אכניס אלמנטים מהתחביבים שלהם או ציטוט".

עסקת האמנות של השבוע 

פאבלו פיקאסו, Tete de Femme aux Yeux Pleins D’eclat

1970, 37X27 ס"מ, פנדה על נייר. נמכרה ב־103,000 דולר לאספן ישראלי בבית המכירות תירוש

רישום הנייר של פיקאסו משנת 1970 נעשה שלוש שנים לפני מותו, והוא ממשיך לחקור בו את דמותה של ז’קלין רוק, אשתו השנייה ואהבתו הגדולה, שאותה הכיר בשנות ה־50 ואיתה חי עד יום מותו. הרישום מתאר את דיוקנה בחצי פרופיל, כאשר עיניה מופיעות בשני צדי האף - וזאת בניגוד לפורטרטים רבים אחרים שלה, שבהם רשם פיקאסו את עיניה באותו הצד. העבודה נשלחה מאוסף פרטי בלונדון למכירה פומבית של אמנות ישראלית ובינלאומית, שנערכה במוצאי שבת.

רישום הנייר של פיקאסו / צילום באדיבות תירוש
 רישום הנייר של פיקאסו / צילום באדיבות תירוש