נעילה חיובית בוול סטריט: הדאו ג'ונס ו-S&P 500 שברו שיאי נעילה

גרעון הסחר האמריקאי קפץ במאי האחרון ב-8.4%, הודות לזינוק בייבוא רכבים • מגזר השירותים האמריקאי עלה בחודש יוני בקצב הנמוך ביותר מזה כשנתיים • מייסד חברת הקנאביס קאנופי הודח מתפקידו • טסלה ציינה אמש שיא של מסירות רכבים ברבעון השני של השנה

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

20:00

נעילה חיובית ומוקדמת בבורסות וול סטריט, הנאסד"ק ו-S&P 500 עלו כמעט 0.7% בממוצע והדאו ג'ונס הוסיף 0.55% לערכו.

מדדי הדאו ג'ונס ו-S&P 500 סיימו את יום המסחר בשיאי נעילה חדשים, עם 26,966 נקודות ו-2,995 נקודות בהתאמה.

יצרנית האנטי וירוס סימנטק  זינקה מעל 13% על רקע דיווחים כי ענקית התקשורת ברודקום  מעוניינת לרכוש אותה.

מניית יצרנית דגני הבוקר והחטיפים קלוג  קפצה מעל 6%.

טסלה  של אלון מאסק סגרה את יום המסחר בעלייה של 4.6%. אמש דווח כי החברה רשמה מסירות שיא של רכבים ברבעון השני של השנה.

פרוקטר & גמבל  הוסיפה 2.3%.

18:35

המדדים המובילים בבורסות אירופה ננעלו בעליות, בהובלת הבורסה במילאנו שזינקה ב-2.35%, מדריד קפצה ב-1.2%, הדאקס עלה ב-0.7%, הפוטסי טיפס בשיעור דומה, והקאק עלה ב-0.75%. 

לפי דיווחים מעבר לים, חברת התעופה בואינג תקצה 100 מיליון דולר לטובת משפחות הרוגי התרסקות המטוס מדגם MAX 737 CT באתיופיה מוקדם יותר השנה.

17:20

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בשעה זו בעליות שערים. מדד S&P 500 עולה ב-0.3% לרמת שיא כל הזמנים, הנאסד"ק מטפס ב-0.35% ומדד דאו ג'ונס עולה בשיעור דומה.

מגזר השירותים האמריקאי עלה בחודש יוני בקצב הנמוך ביותר מזה כשנתיים. מדד ISM במגזר הלא יצרני ירד ביוני ל-55.1 נקודות, לעומת התחזיות לקריאה של 56.1 נקודות.

16:50

גרעון הסחר האמריקאי קפץ במאי האחרון ב-8.4%, הרמה הגבוהה ביותר מתחילת השנה, הודות לזינוק בייבוא רכבים. הגרעון המסחרי של הכלכלה האמריקאית עלה מאי ל-55.5 מיליארד דולר, לעומת 51.2 מיליארד דולר באפריל, כך לפני נתוני הממשל שפורסמו היום. הכלכלנים בשוק צפו גרעון של 54.4 מיליארד דולר.

עיתון הניקיי היפני דיווח כי ענקית הטכנולוגיה האמריקאיות, כמו: HP , אמזון , מיקרוסופט , DELL  ואלפאבית  שוקלות להוציא את פעילות היצור מסין.

16:30

יום המסחר המקוצר בוול סטריט נפתח ביציבות עם נטייה לעליות, כשברקע מרחף האיום של טראמפ במכסים על האיחוד האירופי. בשל יום העצמאות האמריקאי ב-4 ביולי, היום המסחר יסתיים בשעה 20:00 (שעון ישראל), ומחר לא יתקיים מסחר. ביום שישי יתקיים מסחר כרגיל.

בארה"ב פורסם סקר התעסוקה של ה-ADP שהצביע על יצירה של 102 אלף משרות ביוני, לעומת הצפי לתוספת של 140 אלף משרות. הנתון לחודש מאי תוקן כלפי מעלה מתוספת של 27 אלף משרות ל-41 אלף. בסיכום החודשיים האחרונים המשק האמריקני הוסיף כ-143 אלף משרות. 

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה הסתכמו בשבוע החולף ב-221 אלף משרות, לעומת הצפי ל-220 אלף משרות, ולעומת דרישות ראשוניות של 229 אלף משרות בשבוע הקודם.

מניית טסלה  מזנקת בהמשך לדיווח מאמש לפיו החברה רשמה מסירות שיא של רכבים ברבעון השני של השנה.

חברת התרופות פריגו  קיבלה את אישור ה-FDA (רשות המזון והתרופות האמריקאית) לשיווק הגרסה הגנרית למטרוג'ל.

מייסד חברת הקנאביס קאנופי , ברוס לינטון, הודח מתפקידו כמנכ"ל החברה. 

באירופה המדדים מטפסים, בהובלת מדד הקאק הצרפתי שעולה ב-0.65%. מוקדם יותר בריטניה פורסם מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים שהצביע על ירידה ל-50.2 נקודות ביוני, מתחת לתחזיות המוקדמות של הכלכלנים בשוק.

14:30

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בשעה זו בטריטוריה הירוקה. החוזים על הנאסד"ק עולים בעד 0.3%. 

מניית טסלה מזנקת ב-7.5% בטרום-מסחר בהמשך לדיווח אמש לפיו החברה מסרה 95,200 רכבים ברבעון השני של השנה. מדובר בשיא מסירות רכבים מצד יצרנית הרכבים החשמליים.

מחיר הזהב שוב מרים ראש. לאחר שירד בימים האחרונים מתחת לרמה של 1,400 דולרים, הזה משלים כעת עלייה של 7.5% בחודש האחרון.

11:30

המסחר באירופה מתנהל בשעה זו בעליות, כאשר הדאקס מטפס ב-0.6%, הקאק עולה ב-0.5% והפוטסי הבריטי מטפס בשיעור דומה. באסיה הבוקר, הבורסה בהונג קונג ננעלה בירידה של 0.3%. הזהב, שנחשב לחוף מבטחים בעתות משבר, עולה ב-1.3% מעל ל-1,426 דולר לאונקייה

מניית JD Sports עולה במעל ל-3%, וזאת לאחר שהחברת האופנה הודיעה כי היא צפויה לעמוד בתחזיות הרווח שלה.

קריסטין לגארד, יו"ר קרן המטבע העולמי, מועמדת להחליף את מריו דראגי בתפקיד נגיד הבנק המרכזי (ECB). 

מארק האפלה, מנהל ההשקעות הראשי של UBS Wealth Management למועמדותה של כריסטין לגארד לרשות הבנק המרכזי של אירופה: "אם יאושר מינויה, לגארד תהיה נשיאת ה-ECB הראשונה אי פעם ללא ניסיון במדיניות מוניטרית. אנו סבורים כי ניסיונה הניהולי, כולל כיו"ר קרן המטבע הבינלאומית, יעזור לה להוביל את הבנק המרכזי של אירופה כמוסד. יחד עם זאת, צפויים לה אתגרים רבים לאורך הדרך, בעוד שמנכ"ל קרן המטבע נחשב מועמד מוסמך, זה לא בהכרח יהפוך את אירופה למקום אטרקטיבי יותר להשקעה באופק טקטי".

אייל שני סמנכ"ל השקעות באפסילון: "שווקי העולם סגרו חצי שנה מצוינת לאחר הסיום הצורם של 2018 . נתוני המאקרו שפורסמו לאחרונה ממשיכים להציג חולשה כלכלית, מה שלדעתנו תומך בהותרת הריביות הנמוכות בעולם ואפשרות להפחתות ריבית בהמשך. עם זאת, הפחתת ריבית בארה"ב מתומחרת לדעתנו בצורה אגרסיבית מידי בשווקים אך נותנת בשלב זה כר פורה להמשך עליות בשוק המניות. בסופו של דבר מכפילי המניות ב-S&P500 אינם גבוהים והאפשרות להפחתת ריבית למעשה מייצרת אטרקטיביות באפיק המנייתי, זאת בייחוד כאשר התשואות על האג"חים הופכות לאטרקטיביות פחות".

10:30

המסחר בבורסות אירופה נפתח היום בעליות. קאק עולה ב-0.2%, דאקס ופוטסי מוסיפים כ-0.35%. סטוקס 600 מוסיף 0.3%. המסחר באסיה ננעל בירידות, למעט ASX 200 שעלה ב-0.5%. הקוספי צנח ב-1.2%, שנחאי ירד בכ-1% ונייקי איבד 0.5%. הנג סנג נסחר כעת בירידה של כ-0.3%.

9:45

שער הביטקוין זינק ב-18% ביממה האחרונה, ונכון לשעה 9:30 הבוקר נסחר סביב 11,500 דולר ליחידה. אתמול בבוקר צנח הביטקוין מתחת ל-10,000 דולר - מחירו הנמוך ב-10 הימים האחרונים. הזינוק של הביטקוין ב-140% ברבעון השני של 2019 הונע, בין השאר, על ידי הזרמה מאסיבית לשוק של מטבעות הקריפטו "היציבים" Tether, שאמינותם שנויה במחלוקת. התת'ר נהפך בשנה שעברה למטבע הנסחר ביותר בשוק הקריפטו, לצד הביטקוין, והוא אמצעי הנזילות הפופולרי ביותר בקרב סוחרים בשוק, שממירים אותו למטבעות דיגיטליים אחרים או לדולרים.

06:00

בורסות אסיה רושמות ירידות היום, לאור חששות המשקיעים מהחרפת המתיחות הגיאופוליטית שתשפיע על הכלכלה. הניקיי היפני יורד ב-0.7%, מדד הונג קונג יורד ב-0.3% ומדד שנחאי רושם ירידות של 0.8%.

למרות שהמסחר בוול סטריט ננעל אמש במגמה חיובית, היום מלווים את המסחר חששות כי ארה"ב תממש את איומיה להטיל מכסים בסך 4 מיליארד דולר על האיחוד האירופי בגלל נושא הסבסוד הממשלתי ליצרנית המטוסים האירופית איירבוס, בכפוף לפסיקת ארגון הסחר העולמי (WTO).

משרד נציג הסחר האמריקאי מסר אתמול שבמסגרת המחלוקת הממושכת על סבסוד ייצור מטוסים הוא ישקול מכסים על עוד 89 מוצרים בשווי סחר שנתי של 4 מיליארד דולר, כולל גבינה, פסטה ו-וויסקי סקוטי ואירי וכן כימיקלים ומתכות.

ארה"ב החלה באפריל תהליך של הטלת מכסים על האיחוד האירופי, בכפוף לפתרון הבדיקה של ארגון הסחר העולמי שמצא שיצרנית המטוסים איירבוס מקבלת סיוע ממשלתי לא הוגן. האיחוד האירופי מצדו הציע הטלת מכסים על מוצרים אמריקאים, בהאשמה דומה של מתן סבסוד ממשלתי ליצרנית המתחרה בואינג.

ההודעה האמריקאית מרחיבה את האיום הקודם של נציג הסחר האמריקאי, וכעת היא מותירה מוצרים בשווי מסחרי כולל של 21 מיליארד דולר בשנה, תחת שיקול של הטלת מכסים, לפי ההודעה. ממשל טראמפ מנסה לתאר את המכסים הללו כנפרדים מסכסוכי הסחר האחרים שלו, באומרו שמדובר במחלוקת נפרדת בנושא סבסוד תעופה, ולא בחלק ממאמץ כולל ללחוץ על האיחוד האירופי לדון בעסקת סחר רחבה.

המדדים העיקריים בוול סטריט ננעלו בעליות קלות. הדאו רשם עליה של 0.26%, הנאסד"ק עלה 0.22%, ה-S%P 500 רשם עליות של 0.29%.

ראשי האיחוד האירופי החליטו אתמול באופן מפתיע למנות את שרת ההגנה הגרמנית אורסולה פון דר-ליין לנשיאת הנציבות האירופית ואת ראש קרן המטבע הבינלאומית כריסטין לגארד לנשיאת הבנק המרכזי האירופי. הצבת שתי נשים בעמדות הבכירות ביותר באיחוד האירופי, לראשונה אי פעם, נועדה לשלוח מסר בנוגע לעתידו של האיחוד האירופי, העריכו כלי התקשורת באירופה. המינוי של פון דר-ליין טעון עדיין את אישור הפרלמנט האירופי. שניהם צפויים לצאת לפועל באוקטובר הקרוב.

היום יפורסם בארה"ב מדד ענפי השירותים. בסוף השבוע יפורסם בארה"ב דוח התעסוקה לחודש יוני.