הולנד | פיצ'ר

חגיגה שמיימית בכתום: מי ציינו 100 שנה למותג התעופה הוותיק בעולם

וגם: על גזרת ההתבגרות ועל פסקת ההתגברות: על מה עוד דן המועדון של מכון ויצמן?

גילס בכור־פלוג, אחישי גל ואלון נטע  / צילום: ליאת מנדל
גילס בכור־פלוג, אחישי גל ואלון נטע / צילום: ליאת מנדל

תאחלו מזל טוב: KLM, חברת התעופה הלאומית והממלכתית של הולנד (מקבוצת אייר פראנס-KLM), מציינת  100 שנים להיווסדה. החגיגות למותג הוותיק בעולם נערכו גם בישראל, וביום שלישי אירח שגריר הולנד גילס בכור-פלוג, בכירים מהענף בביתו שבהרצליה פיתוח, בהם גם ג'רום סלמה, מנהל אזור הים התיכון של קבוצת אייר פראנס-KLM.

השגריר נזכר וסיפר כי "בעברי, עבדתי כמזכיר האישי של מלכת הולנד לשעבר, המלכה ביאטריקס, ואחת מהגדרות התפקיד שלי הייתה לייעץ לה אילו חברות הולנדיות יכולות לקבל את התואר המלכותי של המדינה. לכן אני יכול להעיד שזה תהליך מורכב וסמל לאמון מצד הממלכה". נציין כי גם מלך הולנד הנוכחי, וילם-אלכסנדר, בנה של ביאטריקס, שימש בעברו כטייס. בכור-פלוג אמר כי "KLM קיבלה את התואר המלכותי בתחילת פעילותה בשנת 1919, כי כבר אז המלכה האמינה בחברה". הוא ביקש להדגיש כי KLM, ואייר פראנס שאיתה בקבוצה, פועלות בתחום האחריות הסביבתית והקיימות, שני ערכים שמאוד חשובים לממשלת הולנד. "אתם ודאי יודעים שבשבוע שעבר הממשלה שחררה את תוכנית האקלים שלה, ונושא הקיימות הוא אחד ממילות המפתח של המדיניות שלנו", הוא אמר.

בתום הנאומים והמינגלינג, יכלו אחרוני האורחים והאורחות ליהנות מצלילי פסנתר הכנף עליו ניגנו במשותף בכור-פלוג ואלון נטע, מנכ"ל אייר פראנס-KLM ישראל. 

אל בית השגריר הגיעו גם: בועז וקסמן, מנכ"ל ויו"ר אופיר טורס; אחישי גל, בעל השליטה ומנכ"ל איסתא; ניצה מרפלד, סמנ"כלית המסחר באיסתא; רינה טל, מנכ"לית קניון עזריאלי איילון; אפרת צור, סמנכ"לית השיווק של איקאה בישראל; איתי רוגוז'ינסקי ורן דנה, בעלי מותג הגלידה וניליה שהשיק גלידה כתומה בטעם גזר, כמחווה לצבע הלאומי של הולנד; אמנון בכר, מבעלי טטרה פארם; רות סירקיס, "כוהנת" ספרי הבישול; ואחרים.

על גזרת ההתבגרות ועל פסקת ההתגברות: על מה עוד דן המועדון של מכון ויצמן?

השואפים להאט את קצב ההתבגרות, או ליתר דיוק - ההזדקנות, וגם אלה שכלל לא מוטרדים, הגיעו השבוע למלון הילטון בתל אביב, שם נפגשו (שוב) חברות וחברי המועדון המדעי של מכון ויצמן, על מנת להאזין להרצאה בנושא. ד"ר לירן שלוש מהמחלקה לאימונולוגיה במכון, הסביר בחיוך כי "בעבר המשפחות החזקות בהן הסבתות עזרו בגידול הנכדים, עברו יותר את הסלקציה האבולוציונית". נראה כי נותר רק להסביר מה זה אומר על יכולתם של הסבים לקחת חלק. ד"ר שלוש אמר כי הודות לרפואה המודרנית ולמיגור המחלות, היום אנו חיים יותר. אך הבשורה הפחות טובה היא שמוות הוא חלק בלתי נמנע מהחיים של בני האדם, והיום הוא נגרם בעיקר מסרטן.

עוד בתפריט: עו"ד פיני רובין, ראש משרד גורניצקי ושות' ומי שנמנה עד לאחרונה עם צוות ההגנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשא הרצאה בשם "פסקת ההתגברות - להיות או לא להיות", וטען כי כדי למנוע זילות בפסקת ההתגברות "צריך לקבוע שהרוב שצריך כדי להתגבר על חוקי יסוד חייב להיות רוב מסיבי המשקף הסכמה לאומית רחבה. הרוב, לא יכול להיות רוב קואליציוני", הוא אמר. 

את פני חברות וחברי המועדון קיבלו: פרופ' דניאל זייפמן, נשיא מכון ויצמן; שמשון הראל, יו"ר המכון ומבעלי אמריקה ישראל ויעל גורן וגמן, מנכ"לית אגודת הידידים. באורחות ובאורחים היו: אילנה רקנאטי מנטו, שנבחרה לנואמת המרכזית (ובחרה לדבר על הקשר שלה למכון); פרופ' יצחק סוארי; שאולי לוטן, בעלי קבוצת לוינשטיין; פרופ' רות ארנון וד"ר אוריאל ארנון; טובה וסמי סגול, והאח יצחק סגול ורעייתו לינדה; אחים נוספים שהיו שם הם האחים המבורגר - גדעון המבורגר, נשיא הראל חברה לביטוח ורעייתו חני, ויאיר המבורגר, יו"ר הראל, ורעייתו אילנה. היו גם: ישראל מקוב; גד פרופר; אבי לוי, מנכ"ל מליסרון, ששמו עלה השבוע לכותרות בשל חילוקי הדעות על תנאי הסכם העסקתו בחברה; פרופ' גבי ברבש, רוני וגדעון רוס; רותי ואברהם (לולו) אסף; גיא מגן, מנהל נציגות הבנקאות הפרטית של בנק HSBC; ואחרים.

שמשון הראל, עו"ד פיני רובין ואילנה רקנאטי מנטו / צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון מכון ויצמן למדע
 שמשון הראל, עו"ד פיני רובין ואילנה רקנאטי מנטו / צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון מכון ויצמן למדע

יצחק סוארי ואבי לוי  / צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון מכון ויצמן למדע
 יצחק סוארי ואבי לוי / צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון מכון ויצמן למדע

פרופ' רות ארנון וד"ר אוריאל ארנון / צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון מכון ויצמן למדע
 פרופ' רות ארנון וד"ר אוריאל ארנון / צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון מכון ויצמן למדע