המרוץ לניהול הבנקים: הפועלים פנה, ואורי לוין נקרא לפגישה בדיסקונט

בעקבות ההתעניינות מצד הבנק הפועלים, הגיע אורי לוין, בכיר בקבוצת דיסקונט ומנכ"ל החברה הבת דיסקונט ניו יורק, לארץ באופן חריג ומיידי לפגישה עם יו"ר דיסקונט שאול קוברינסקי ועם ועדת האיתור לתפקיד מנכ"ל דיסקונט

אורי לוין / צילום: איל יצהר, גלובס
אורי לוין / צילום: איל יצהר, גלובס

האם המאמצים למציאת מנכ"ל חדש בבנק הפועלים מלחיצים ומזרזים את ההליך למציאת מנכ"ל חדש במתחרה דיסקונט? בשבוע שעבר נעשתה פנייה מטעם ועדת האיתור שמוביל יו"ר הפועלים, עודד ערן, לאורי לוין, בכיר בקבוצת דיסקונט ומנכ"ל החברה הבת דיסקונט ניו יורק, שמטרתה לבחון אם הוא מעוניין להתמנות למנכ"ל הבנק. אלא שלוין נחשב למועמד בולט לתפקיד מנכ"ל דיסקונט, תפקיד שנפתח לפני כחודש.

בעקבות ההתעניינות מצד המתחרה, הגיע לוין לארץ באופן חריג ומיידי לפגישה עם יו"ר דיסקונט שאול קוברינסקי ועם ועדת האיתור לתפקיד מנכ"ל דיסקונט. גורם המעורה בדברים העריך כי לוין לא ניצל את ההגעה הלא מתוכננת והמיידית שלו לארץ למפגש עם מישהו מטעם הפועלים. בבנק דיסקונט סירבו להגיב.

"יש מצב מאוד מיוחד בשוק היום, כאשר שלושה מנכ"לים של בנקים גדולים הודיעו די במקביל על עזיבה ובעקבות כך שלושת היו"רים של הבנקים גדולים מחפשים מנכ"ל בעת ובעונה אחת. זה יוצר לחץ על כל המועמדים הטובים בשוק מצד הגופים שאמורים למנות את הבכירים", אמר היום גורם מנוסה שמעורה באחד משלושת ההליכים שמתקיימים בימים אלה בבנקים הפועלים, דיסקונט ולאומי, ושניסה להבהיר ממה נבעה הדחיפות במפגש בין לוין לקוברינסקי.

לפני כשבועיים הוקמה ועדת איתור לבחירת המנכ"ל הבא לקבוצת דיסקונט, במקומה של המנכ"לית הפורשת לילך אשר טופילסקי, שבראשה עומד יו"ר הבנק קוברינסקי, ובה חברים גם הדירקטורים ברוך לדרמן, יהלי שפי, יודפת הראל בוכריס וראובן אדלר.