נעילה שלילית בוול סטריט; ננו דימנשיין הישראלית איבדה כ-20%

מדדי ה-S&P 500 והדאו ג'ונס ירדו בתום המסחר 0.48% ו-0.43% בהתאמה • מניית דויטשה בנק צנחה ב-5.2% • דוח התעסוקה החזק בארה"ב צינן את הציפייה להורדת הריבית בארה"ב ביולי • מחר, פאואל יגן על מדיניות הריבית של הבנק בפני הקונגרס • הלירה הטורקית צוללת לאחר שארדואן הדיח את נגיד הבנק המרכזי

סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

23:00

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל בירידות שערים. כך, הנאסד"ק הוביל את הירידות כשהשיל 0.78% מערכו, אחריו S&P 500 והדאו ג'ונס עם ירידות של 0.48% ו-0.43% בהתאמה.

בגזרת החברות הישראליות, חברת הפארמה הישראלית סול ג'ל ננעלה בעליות שערים של כ-15% ואילו חברת ננו דימנשיין צנחה הערב בכ-20%

22:45

חברת סול ג'ל  המפתחת מוצרים לטיפול במחלות עור ונסחרה הבוקר בנאסד"ק לפי שווי של 195 מיליון דולר, הודיעה על השגת כל היעדים בניסויי שלב III שלה בטיפול במחלת רוזציאה. בעקבות ההודעה מניית החברה מזנקת כעת 15% כעת במסחר בנאסד"ק.

22:08

חברת הטכנולוגיה הישראלית ננו דיימנשן  מתרסקת כעת במסחר 15.41%. הרקע לירידות החדות של החברה המתמחה בייצור מדפסות תלת מימד מגיע לאור אזהרת הכנסות שפורסמה היום. החברה, שרשמה ירידות חדות גם במסחר בבורסת תל אביב, הודיעה על בחינת חלופות אסטרטגיות ושכירת בנק סטיפל כיועץ פיננסי לצורך זה.

18:40

המדדים המובילים בבורסות אירופה ננעלו ביציבות עם נטייה לירידות. מניית דויטשה בנק צנחה ב-5.2% על רקע ההליכים שמוביל הבנק להתייעלות ולצמצום אגרסיבי של חטיבות, כך שייוותר רק אם פעילות הבנקאות להשקעות.

בוול סטריט המדדים מאבדים עד 0.5%, מלבד הנאסד"ק שיורד 0.9%. מדד הפחד (VIX) מזנק ב-8%. 

מחיר הנפט עולה ב-0.6% ברקע למתיחות מול איראן.

17:50

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים כעת בירידות שערים. כמו כן, מדד הפחד VIX  קופץ בכ-8% לרמתו הגבוהה ביותר זה מאז שני שעבר. 

16:30

המסחר בבורסות ניו יורק נפתח בירידות שערים. כך, הנאסד"ק  נופל 0.77%, הדאו ג'ונס  מאבד 0.6%, וה-S&P 500  משיל כ-0.5% מערכו. כאמור שבוע המסחר המסחר בניו יורק נפתח אחרי יום מסחר של ירידות בבורסות אסיה. 

מחיר הזהב עולה ומגיע לרמתו הגבוהה ביותר זה 3 ימים ומחירו עומד כעת על 1,404.20 דולר לאונקיה.
 

14:30

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בירידות שערים קלות בשעה זו, הפוטסי הבריטי משיל 0.1%, הקאק יורד 0.3% והדאקס מאבד שיעור דומה.

מניית דויטשה בנק   נותרה בפוקוס של המשקיעים לאחר שהבנק הודיע אתמול כי ירד מפעילות ההשקעות וניירות הערך שלו.

החוזים העתידיים על הבורסות בוול סטריט יורדים בשעה זו בעד 0.4%, בהמשך לירידות קלות שנרשמו ביום שישי האחרון אחרי פרסום דוח התעסוקה.

הלירה הטורקית צונחת ב-1.7% לאחר שביום שבת האחרון נשיא טורקיה ארדואן הדיח את הנגיד של הבנק המרכזי.

10:15

בורסות אירופה נפתחו ביציבות וללא שינוי מהותי במדדים המובילים. באסיה הלחץ נמשך, ואילו החוזים בוול סטריט משילים 0.1% בלבד בשעה זו.

שער הביטקוין רשם עלייה מתונה של כ-2% ביממה האחרונה ונסחר הבוקר ברמה של 11,450 דולר, נכון לשעה 10:45, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. כפי שפרסמנו אתמול ב"גלובס", בסקירה הרבעונית של יניב פלדמן, שותף בקרן ההשקעות Juno Capital מקבוצת iAngels, הוא התייחס לעלייה של הביטקוין ביותר מ-30% בחודש יוני ולזינוק של 140% במחירו ברבעון השני של 2019. לדבריו, גדלה ברבעון גם החשיפה של המשקיעים למטבעות הדיגיטליים, בין השאר, באמצעות השקעות בחוזים העתידיים על הביטקוין בבורסת CME ובקרן הסל GBTC מבוססת הביטקוין.

09:35

שוקי אסיה נסחרים בירידות שערים חדות, בשנחאי  המדד צולל 2.5%, ההנג סנג  יורד 1.75% והניקיי  מאבד 1% מערכו.

הקוספי  בדרום קוריאה יורד 2.1% על רקע מתיחות בין המדינה ליפן. ביום שישי האחרון, דרום קוריאה פירקה קרן תמיכה יפנית בשווי מיליארד ין (9.4 מיליון דולר) שהוקמה ב-2015 בעקבות התנצלותה של יפן על "נשות הנחמה" - נשים קוריאניות שהיפנים הדיחו לזנות בזמן מלחמת העולם השנייה. סגן יו"ר הקבינט היפני מסר בתגובה כי זהו "מעשה לא מקובל על יפן". בשבוע שעבר יפן הודיעה כי תגביר את ההגבלות על יצוא חומרים לבניית שבבים לסמארטפונים לדרום קוריאה, מה שמגביר את קריאות הציבור בדרום קוריאה לחרם רשמי על היפנים.

06:50

המסחר בשוקי אסיה מתנהל בירידות שערים חדות בשעה זו, מדד שנחאי  מתרסק כמעט 2.5%, ההנג סנג   בהונג קונג יורד 1.62% והניקיי  מאבד כמעט 1% מערכו. החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאבדים עד 0.3% בלבד.

הרקע למימושים מיוחס לצינון הציפיות לחיתוך הריבית של הפד, לאחר פרסום דוח התעסוקה החיובי בארה"ב בסוף השבוע האחרון שניפץ את התחזיות. ביום שלישי הקרוב נגיד הפד, ג'רום פאואל, צפוי לפתוח בעדות בת יומיים בפני הקונגרס, ובה תהיה לנגיד האמריקאי הזדמנות להצהיר מחדש על מדיניות הריבית של הפד.

האירועים שיתדלקו השבוע את השווקים: תחזית השווקים השבועית של "גלובס" »

דויטשה בנק מתכנן להיפטר מכל נכסיו ועסקיו הגלובליים ולצמצם את הפעילות בחזרה לבנקאות השקעות. הליך ההתייעלות יעלה לבנק הגרמני לא פחות מ-7.4 מיליארד אירו, בנוסף לפיטוריהם של לא פחות מ-18 אלף עובדים, וככל הנראה יסייע לדויטשה להתמודד עם הקשיים הכלכליים בהם נתקל לאחרונה. בבנק צופים להפסד נקי של 2.8 מיליארד אירו (3.1 מיליארד דולר) ברבעון השני.

הלירה הטורקית צונחת ביותר מ-3% לאחר החלטתו המפתיעה של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן להדיח את נגיד הבנק המרכזי מוראט סטינקאיה מתפקידו, ולמנות תחתיו את סגנו.

ארדואן מתח בחודשים האחרונים ביקורת חריפה על מדיניות הריבית של הבנק המרכזי והנגיד ודרש לא פעם את התפטרותו אך בבנק המרכזי הדפו את הטענות וניסו לשמור על מדיניות עצמאית. בלב המחלוקת - הריבית הגבוהה במדינה: "הריבית במדינה שלי עומדת על 24%, זה בלתי מתקבל על הדעת", אמר לאחרונה ארדואן, שאף שינה את החוק באופן שיאפשר לו להדיח את הנגיד.

אתמול בהונג קונג יצאו המוחים לרחובות שוב, מעל 200 אלף אנשים שטפו את רחוב הקניות המתויר במטרה שהמחאה וההפגנות יסוקרו גם בסין. נזכיר כי ההפגנות הן על רקע חוק ההסגרה שמאפשר לרשויות בהונג קונג להעביר עצורים ואסורים לסין ללא דיון בפסק דינם.

מחיר הנפט הגולמי  עולה הבוקר עד 0.2%.