איטליה מעלה הילוך במלחמה במהגרים בלתי חוקיים מהים

כדי להגביר את המלחמה בהגירה הבלתי חוקית, ממשלת איטליה מתכננת לתגבר את חילות הים והאוויר שלה במטרה לזהות תנועה של מהגרים עוד לפני שהם עוזבים את המים המקומיים שלהם • בנוסף, האיטלקים יספקו למשמר החופים הלובי עשר סירות מנוע

סירת משמר החופים האיטלקי עוצרת ספינת מהגרים / צילום: גוגילמו מנגיאפנה, רויטרס
סירת משמר החופים האיטלקי עוצרת ספינת מהגרים / צילום: גוגילמו מנגיאפנה, רויטרס

ממשלת איטליה מתכננת להקדיש עוד ועוד משאבים במלחמתה נגד מהגרים שמגיעים למדינה בספינות. כך אמר בכיר בממשלה היום (ג') בעוד מספר המהגרים המגיעים למדינה דרך הים עולה במהירות ומפעיל עוד לחץ על שר הפנים, מטאו סלביני.

כחמישים מהגרים הובאו לחוף לפנות בוקר על ידי סירת משטרה ועוד 44 אנשים נאספו במרכז הים התיכון על ידי ספינה של ארגון צדקה בשימוש ממשלת איטליה, כל אלה יועברו למלטה בהמשך היום.

מהגר לאיטליה על ספינה / צילום: גוגילמו מנגיאפנה, רויטרס
 מהגר לאיטליה על ספינה / צילום: גוגילמו מנגיאפנה, רויטרס

לאחר צניחה חדה בכניסת המהגרים לאיטליה בחודשים האחרונים, המספרים שבו לעלות בחודש יוני האחרון, כשמבריחי בני אדם גוררים ספינות עמוסות אנשים למים בינלאומיים על מנת לחמוק ממשמר החופים של לוב, הממומן על ידי האיטלקים. בעבר, הסירות הרעועות של המהגרים נדחפו לים ישירות מהחוף - דבר שהקל מאוד על הלובים לתפוס את המהגרים לפני שהם חומקים למים בינלאומיים.

כדי להגביר את המלחמה בהגירה הבלתי חוקית, ממשלת איטליה מתכננת לתגבר את חילות הים והאוויר שלה במטרה לזהות תנועה של מהגרים עוד לפני שהם עוזבים את המים המקומיים שלהם. בנוסף, האיטלקים יספקו למשמר החופים הלובי עשר סירות מנוע.

מאז תחילת השנה, 3,126 מהגרים הגיעו לחופי איטליה, רובם מתוניסיה, פקיסטן, חוף השנהב, אלג'יר, עיראק ובנגלדש. יותר משני שליש מהם נתפסו בים על ידי חיל הים ומשמר החופים האיטלקי, בקרבה יחסית לחוף. בקושי 300 מהמהגרים הועברו לאיטליה עד כה השנה על ידי ספינות של ארגוני צדקה לאחר צעדים שביצע השר סלביני כדי לסגור את נמלי איטליה לארגונים לא-ממשלתיים.