כולנו לבית המשפט: חתמנו על הסכם עם הליכוד ואף הסתמכנו עליו

לאחר ששני ח"כים מהליכוד ביקשו לפסול את הסכם המיזוג בין כולנו לליכוד, הגישו כולנו לביהמ"ש המחוזי את תשובתם, במסגרתה הם טוענים כי הושג הסכם בין הליכוד לבין כולנו • "אילו סברו חברי סיעת כולנו כי ייתכן שתנועת הליכוד לא תפעל בהתאם לסיכומים הפוליטיים שגובשו, הרי שהיו שוקלים דרכי פעולה נוספות"

משה כחלון / צילום: רפי קוץ
משה כחלון / צילום: רפי קוץ

סיעת כולנו הגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב את תשובתם לעתירה של שני חברי כנסת מהליכוד - מיכל שיר ואריאל קלנר - שביקשו לפסול את הסכם המיזוג בין כולנו לליכוד, כיוון שלא עבר במרכז המפלגה, וגם כיוון שהוא אסור על-פי חוק הבחירות בתקופה אשר מעל ל-90 יום.

אתמול השיבו בליכוד לעתירה, ובין השאר טענו כי לא נחתם הסכם סופי בין הליכוד לכולנו, וכי הסכם מלא ייערך לקראת הגשת הרשימות.

אולם לקראת הדיון שייערך מחר בבית המשפט, בסיעת כולנו טוענים דברים הפוכים. לדבריהם, הושג הסכם בין הליכוד לבין כולנו. "אילו סברו חברי סיעת כולנו כי ייתכן שתנועת הליכוד לא תפעל בהתאם לסיכומים הפוליטיים שגובשו, הרי שהיו שוקלים דרכי פעולה נוספות - הן בנוגע לשאלת פיזור הכנסת ה-21 והן בנוגע להיערכות להתמודדות בבחירות לכנסת ה-22".

עוד מציינים בכולנו כי עשוי להיגרם להם נזק עצום, ולכן היה על חברי הכנסת מיכל שיר ואריאל קלנר להעלות את הטענות בנוגע להפרת סעיף 57א לחוק הבחירות בהזדמנות הראשונה, ולא להמתין זמן כה רב. בכולנו מדגישים כי את טענת הפסלות לפי סעיף 57א, לא העלו שני חברי הכנסת בפני בית הדין של הליכוד בראשות עו"ד קליינר.

אגב, בית הדין של הליכוד הוא זה שהפנה לסוגיה זאת, בדעתו של עו"ד איציק בם (אחד מחברי בית הדין), דעה שנותרה במיעוט.

על כל פנים, בסיעת כולנו מציינים בתשובתם כי "נוכח לוח הזמנים הקצר להגשת הרשימות והנזק העצום שעשוי להיגרם לכולנו, אם תתקבל פרשנות חברי הכנסת שיר וקלנר, יש לדחות את העתירה על הסף בכל הנוגע לתחולת סעיף 57א".

עוד טוענים בכולנו כי תחולת סעיף 57א - עשיית הסכמים פוליטיים - איננה על החלטה של סיעה שלמה לעבור ולהצטרף לרשימה אחרת, אלא רק כאשר יש קבוצה מתוך סיעה המחליטה להתנתק.

אתמול הפנה השופט מגן אלטוביה את התיק אל היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, והציע לו להביע עמדה בנוגע לתחולת סעיף 57א הנ"ל, אולם היועץ החליט שלא להצטרף כצד לתיק.