הקשר של ברק למיליארדר האמריקאי שהורשע בשידול קטינה לזנות

לפי התחקיר של גידי וייץ מעיתון הארץ, אהוד ברק וג'פרי אפשטיין שותפים בהשקעה בחברת סטארט-אפ בשם Carbyne • עם שובו של ברק לפוליטיקה והביקורת הנוקבת שהוא מותח על נתניהו וקשריו עם אנשי עסקים ומיליארדרים, הוא יצטרך לתת הסבר טוב לקשריו עם אפשטיין

אהוד ברק מודיע על חזרתו לפוליטיקה / צילום: כדיה לוי
אהוד ברק מודיע על חזרתו לפוליטיקה / צילום: כדיה לוי

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, ששב לאחרונה לפוליטיקה ופועל להקים גוש מפלגות שמאל, הוא, לפי תחקיר של גידי וייץ מעיתון הארץ, שותפו לעסקים של המיליארדר האמריקאי ג'פרי אפשטיין, שהורשע בעשור שעבר בשידול קטינה לזנות, ונעצר השבוע שוב בחשד לניהול רשת לסחר בקטינות למטרות מין.

הגילוי מעלה שאלות אודות קשריו של ברק עם עבריין מורשע, קשרים בהמשכים, כפי הנראה גם כיום.
לפי התחקיר של גידי וייץ, השניים שותפים בהשקעה בחברת סטארט-אפ בשם Carbyne.

ברק מחזיק בכל מניות החברה, אשר פיתחה שירות המאפשר להעביר למוקדי חירום שידור וידיאו ואודיו חי, המלווה בנתונים מדויקים על מקום הימצאו של המדווח ובהערכה לגבי רמת האמינות של הדיווח.

בעבר דווח כי ברק, המכהן גם כדירקטור בחברה, השקיע בה מיליוני שקלים. לפי התחקיר, אפשטיין מימן חלק ניכר מההשקעה של ברק ובכך הפך למעשה שותף במיזם. עם זאת, הוא לא נרשם כשותף ולא מופיע במסמכי החברה.

אחד מראשי החברה הוא פנחס בוכריס, שהיה מנכ"ל משרד הביטחון בתקופה שברק היה השר וגייס את ראש הממשלה לשעבר להשקיע במיזם. בוכריס הגיב כי: "ברק הביא את הכסף ומבחינתי הוא שלו. אני לא מכיר את אפשטיין ולא פגשתי אותו".

תגובת ברק: "זיהיתי את ההזדמנות העסקית ורשמתי בישראל שותפות בשליטתי. משקיעים בה מספר מצומצם של אנשים שאני מכיר, בעסקה מסחרית שווה לכולם. מכיוון שמדובר בהשקעות פרטיות, לא ראוי ולא נכון שאחשוף את פרטיהם של הגורמים שהשקיעו".

כעת עם שובו של ברק לפוליטיקה והביקורת הנוקבת שהוא מותח על נתניהו וקשריו עם אנשי עסקים ומיליארדרים, הוא יצטרך לתת הסבר טוב לקשריו עם אפשטיין. תדמיתו בכל מקרה נפגעה וצפוי שיריביו ובעיקר נתניהו ישתמשו במידע הזה נגדו.

בינתיים נחלץ לעזרתו מספר שתיים במפלגה סגן הרמטכל לשעבר, האלוף (מיל') יאיר גולן שבחר פשוט לתקוף את נתניהו ולהאשימו בעקיפין כי הוא אחראי לפרשה: "נתניהו יודע שהוא עומד להפסיד בבחירות ולעמוד בפני 3 כתבי אישום חמורים. לכן הוא וחבריו עסוקים בהשמצות וזריקת בוץ לכל הכיוונים בתקווה שמשהו יתפוס. בזמן שנתניהו ימשיך להיאבק על שרידותו האישית, ישראל דמוקרטית בראשות אהוד ברק תיאבק כדי לשמור על הדמוקרטיה הישראלית, על ערכיה ועל החזרת מדינת ישראל למסלול של שפיות".

 

תגובת ברק לשותפות העסקית עם אפשטיין: בציוץ שפרסם בטוויטר מאשר ברק כי יש לו שותפות עסקית עם אפשטיין ומסביר אותה בכך שנתן לו הזדמנות שניה. ברק כתב: "אין מה לחקור - אני מודה. נתתי הזדמנות שנייה. גם לג'פרי, גם לביבי.

"שניהם הסתבכו כהוגן בפלילים. מצפה משניהם להשעות את עצמם עד לבירור האמת. אצלי: כל פעולותי הן של אזרח פרטי ולא שר או רה"מ. כולן חוקיות. דווחו לכל הרשויות ושולם בגינן מס. ואצלך?"

השאלה בסוף הופנתה לנתניהו. הליכוד או נתניהו לא פרסמו עדיין תגובה לפרשה.