ביונד טיים תמזג לתוכה את חברת הקנאביס שיח שריד: מהו מתווה הנפקת הזכויות?

הנפקת הזכויות נועדה לעמוד באחד התנאים המתלים למיזוג, שכבר אושר על ידי האסיפה הכללית של החברה • מחיר המניה בהנפקת הזכויות נמוך משמעותית מהמחיר שלה בשוק, שעומד על 2.9 שקל

חברת ביונד טיים  אשר עומדת למזג לתוכה את חברת הקנאביס הוותיקה שיח שריד, הודיעה היום על מתווה הנפקת הזכויות שהיא מבצעת רגע לפני המיזוג. הנפקת הזכויות נועדה לעמוד באחד התנאים המתלים למיזוג, שכבר אושר על ידי האסיפה הכללית של החברה. במסגרת הסכם המיזוג, התחייבה ביונד טיים שיהיו בקופתה לפחות 38.8 מיליון שקל, כאשר חלק מן הסכום כבר גוייס בהנפקה פרטית שתנאיה כבר נקבעו וחלקו יגוייס עכשיו בהנפקת הזכויות.

מחיר המניה בהנפקת הזכויות נמוך משמעותית מהמחיר שלה בשוק. מחיר מניה היום הוא 2.9 שקל, ואילו בהנפקת הזכויות יקבל כל בעל מניות אפשרות לרכוש מניה לפי מחיר מקסימום של 0.44 שקל, וכן אופציות בתוך הכסף: לפי 1.34 שקל ולפי 1.03 שקל. בסך הכל תגייס החברה בהנפקת הזכויות 27.4 מיליון שקל.

מפרסומים קודמים של החברה לגבי הנפקת הזכויות ניתן ללמוד כי מחיר המימוש של האופציות הזולות יותר משקף לחברה שווי של 325 שקל בדילול מלא, ואילו של האופציות היקרות - 420 מיליון שקל לפני הכסף מיד לאחר השלמת העסקה. בהינתן מימוש כל האופציות, יכנסו לקופת החברה 92 מיליון שקל נוספים.

הסכום שיגויס ישמש את החברה לממן את פעילותה השוטפת וגם כדי לקנות מספר אחזקות נוספות של משפחת שריד, שמעוניינת לרכז את עסקיה תחת החברה הציבורית. בין היתר ירכש חלקה של שיח בחברת קאן10 העוסקת בשיווק מותג הקנאביס Kanareet, ומפעילה אקסלרטור בתחום פיתוח מוצרי הקנאביס; חברת טריכומשל המפתחת פורמולציות קנאביס חדשניות וחברת טרג'ין שפיתחה שיטות חדשות לגידול קנאביס. עבור 50% מקאן10 יועברו בעת מיזוג 8.5 מיליון שקל ובסך הכל 20 מיליון שקל, עבור אחזקות מיעוט בטריכומשל וטרג'ין תשלם החברה הממוזגת למשפחת שריד 5 מילון שקל, אך רק לאחר ששיח הממוזגת תבצע גיוס הון נוסף.

ביונד טיים נסחרת היום לפי שווי של 119 מיליון שקל. הכנסות שיח שריד ברבעון הראשון של 2019 עמדו על 5.9 מיליון שקל, גידול של 51% לעומת התקופה המקבילה. רווח התפעולי עמד על 1.8 מיליון שקל, צמיחה של 136% לעומת התקופה המקבילה, והרווח הנקי היה 1.1 מיליון שקל, לעומת 1.6 מיליון בתקופה המקבילה (לדברי החברה, ההבדל נבע משערוך נכסים לטובתה ברבעון הקודם).

תזרים המזומנים היה חיובי - 1.2 מיליון שקל לעומת 1.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה. לחברה 3.1 מיליון שקל בקופת המזומנים נכון לסוף הרבעון, ומלאי ששוויו מוערך על ידה ב-11.7 מיליון שקל.