שחקן חוץ: מה חשף נציג מועדון הכדורגל בארסה בחולון

וגם: הנהלת מקורות פתחה את המסחר בבורסה בתל אביב

שירה באום, מיגל טורגרוסה, טלי מלאך בנאים ואורן סימיניאן  / צילום: שלומי אללוף
שירה באום, מיגל טורגרוסה, טלי מלאך בנאים ואורן סימיניאן / צילום: שלומי אללוף

אורח מיוחד הגיע בשבוע שעבר לאקסלרטור שנחנך באחרונה ב-HIT המכון הטכנולוגי חולון. מיגל טורוגרוסה, המכהן כמנהל הדיגיטל של מועדון הכדורגל בארסה (Futbol Club Barcelona) התארח במקום והציג בפני הסטארט-אפיסטים והסטארט-אפיסטיות כמה ממהלכי הדיגיטל של המועדון, ואת הפלטפורמות שמטרתן לתרום לחווית האוהדים כמו גם לרווחי הקבוצה. למרות ההזדמנות שבמפגש פנים אל פנים, טורוגרוסה לא סיפק תשובות ולא פיזר את הערפל בנוגע להצטרפותו או לאי הצטרפותו של ניימאר הבריזלאי לקבוצה. 

באקסלרטור, המתמקד בעולמות הספורט ואורח החיים הבריא, משתתפים נכון להיום שבעה מיזמים, בהם כאלה העוסקים במכשור חכם לאימוני כושר ביתיים וסימולטור לאימון ספורטאים, הנמצאים בשלב הרעיון, העיצוב והמיתוג.

מי שהביא את טורגרוסה לישראל הוא היזם אורן סימיניאן, לשעבר שופט ליגת העל, המשמש כיום כמנהל התוכן של האקסלרטור ובעלי קולוסאום ספורט, קהילה שמרכזת פעילות משותפת לחברות בתחום הספורט-טק. 

התוכנית של HIT שעלותה 2.5 מיליון שקל, פונה למיזמים החל משלב מחקר יישומי ועד לשלב העיצוב הראשוני. במפגש נכחו לצד היזמים והיזמיות, גם שירה באום, מנהלת תוכנית ההאצה של HIT; וטלי מלאך בנאים, ראשת מרכז היזמות והחדשנות Future HiT.

זרם של מזומנים: הנהלת מקורות פתחה את המסחר בבורסה בתל אביב

לרגל הצטרפותה לבורסה לניירות ערך בתל אביב, נפגשה הבוקר הנהלת חברת מקורות בבניין הבורסה, על-מנת לצלצל בפעמון ולפתוח יחד את שבוע המסחר. מקורות הנפיקה שתי סדרות אג"ח צמודות תמורת כ-1 מיליארד שקל, ושתי הסדרות צפויות להיכנס למדדי תל-בונד בנובמבר 2019.

על הפודיום עלו: אלי כהן, מנכ"ל מקורות; מרדכי מרדכי, היו"ר; שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ; יעקב קווינט, מנהל רשות החברות הממשלתיות; וחני שטרית בך, סמנכ"לית בכירה ומנהלת המחלקה הכלכלית בבורסה.

מקורות, חברה ממשלתית שהוקמה בשנת 1937, מספקת היום כ-80% מצריכת המים הביתית בישראל וכ-70% מסך צריכת המים במדינה - כ-1.6 מיליארד מ"ק מים בשנה. 

השר שטייניץ הכריז על הפודיום כי "זה צעד חשוב במסגרת הרפורמה שגיבשנו בשנה האחרונה במקורות, שהופכת את החברה ליעילה יותר ותחרותית. הצלחת הרפורמה תאפשר כבר בשנה הקרובה הכפלה משמעותית של תכנית הפיתוח של משק המים הארצי, מכ-800 מליוני שקל בשנה לכ- 1.4 מיליארד שקל, תסייע למוכנות משק המים לתקופות בצורת עתידיות, לרבות המשך הקמת 'המוביל הארצי ההפוך', שיאפשר להזרים מים מותפלים מהים התיכון לכנרת ולנחלי הגליל התחתון".

מרדכי אמר כי "ההנפקה צפויה לסייע לחברה לעמוד ביעדי פיתוח משק המים ולהתמודד עם אתגרי הבצורת. אנו מודים למשקיעים על האמון שנתנו בנו ונערכים לביצוע ההשקעות המשמעותיות בהרחבת תשתיות המים בכל רחבי המדינה", וכהן הוסיף כי "זה יום היסטורי לחברת מקורות שלאחר למעלה מ-80 שנות פעילות הופכת הבוקר לחברה נסחרת. העובדה שהחברה זכתה לביקושים הגבוהים מהסכום שהתכוונה לגייס במקור, מוכיחה את עוצמתה ואיתנותה של החברה".

אלי כהן, מרדכי מרדכי, יובל שטייניץ, יעקב קווינט וחני שטרית בך / צילום: סיון פרג'
 אלי כהן, מרדכי מרדכי, יובל שטייניץ, יעקב קווינט וחני שטרית בך / צילום: סיון פרג'