הנשיא ריבלין בדרום קוריאה: שנו את אזהרת המסע לישראל

נשיא המדינה מבקר השבוע בדרום קוריאה ונפגש עם הנשיא הקוריאני מון ג'ה אין • נחתמו מזכרי הבנות בין המדינות בתחומי האנרגיה והחינוך • 2018 הייתה שנת שיא בתיירות הקוריאנית הנכנסת לישראל עם כ-45 אלף תיירים, אך הפוטנציאל לא ממומש במלואו בשל אזהרת המסע

נשיא דרום קוריאה מון ג'ה אין ונשיא ישראל ראובן ריבלין / צילום: קובי גדעון, לע"מ
נשיא דרום קוריאה מון ג'ה אין ונשיא ישראל ראובן ריבלין / צילום: קובי גדעון, לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין, המבקר השבוע בדרום קוריאה, ביקש מנשיא המדינה מון ג'ה אין, לשנות את אזהרת המסע לישראל. בפגישת עבודה הבוקר (ב') בבית הכחול, מעונו הרשמי של הנשיא הדרום קוראיני בסיאול, נחתמו מזכרי הבנות בין המדינות בתחומי האנרגיה והחינוך.

לפי הודעת בית הנשיא, בפגישתם שוחחו הנשיאים אודות הקשר המתחזק בין המדינות ועל שיתופי הפעולה אשר ניתן להרחיב. הנשיא הדרום קוריאני פתח בדברי תנחומים אל הנשיא על פטירתה של נחמה רעייתו. הנשיא הודה לו ואף סיפר כי נחמה ציפתה מאוד להגיע למפגש עם הנשיא ורעייתו. בהמשך דבריו הזמין הנשיא ריבלין את נשיא קוריאה הדרומית ורעייתו לביקור רשמי בישראל בקרוב.

הנשיא ריבלין ציין במפגש ששנת 2018 הייתה שנת שיא בתיירות הקוריאנית הנכנסת לישראל עם כ-45 אלף תיירים. אך הדגיש שעל אף זאת, הפוטנציאל המלא אינו ממומש בשל אזהרת המסע הקוריאנית המחמירה על ישראל, וביקש לבחון אזהרה זאת שאינה משקפת את המציאות הביטחונית בארץ.

עוד העלה הנשיא ריבלין את התכנית להפוך את אזור המנזרים בבקעת הירדן, לאיזור תיירות צלייני, אליו יגיעו נוצרים מכל העולם, לרבות האוכלוסייה הנוצרית הגדולה בדרום קוריאה, על מנת לפקוד את המנזרים העתיקים הזוכים לפתיחה מחודשת. השינוי התיירותי שחל באזור בקעת ירדן, מתאפשר לאור תהליך פינוי המוקשים בשנים האחרונות. 

לדברי הנשיא מון ג'ה אין מדינת ישראל מהווה השראה בעיניו. "מערכת החינוך שלכם והחוצפה הישראלית המפורסמת מהווים עבורנו מודל," אמר הנשיא הדרום קוריאני.

עוד הוסיף הנשיא מון: "אני באמת שמח ונרגש לקבל את פניך למפגש פסגה ראשון לאחר תשע שנים שלא נערך כזה משנת 2010. ישראל וקוריאה חולקות ערכים דמוקרטיים וכלכליים משותפים ויחסינו הולכים ומתהדקים לאורך השנים החל מכינון הקשרים ב-1962. קשרינו הביליטראליים הגיעו לשיאים חדשים ולקשרי מסחר של כ-2.7 מיליארד דולר בשנה שעברה. התקדמנו מאוד גם בקשרים המסייעים לפתח את החדשנות, בעיקר בתחום הרכבים האוטונומיים בזכות קרן הפיתוח המשותפת שהממשלות שלנו מממנות יחד משנת 2001".

שני הנשיאים דנו בהסכם הסחר החופשי הנמצא במו"מ בין המדינות.

בארוחת הצהריים שסעדו העניק הנשיא ריבלין למקבילו הדרום קוריאני את מסכת בבא קמא לאור העניין הרב והלימוד המעמיק שמתקיים בתלמוד בקוריאה הדרומית.

"האוכלוסיות היהודיות הקוריאניות מבוססות על חינוך ועל לימוד מקורות הידע הקדומים, כולל התלמוד, שתענוג עבורי להעניק לך ובכל עת מבקשים לרכוש ידע ורעיונות חדשים. אני מאמין שאם נעבוד ביחד, נלמד הרבה אחד מהשני," אמר הנשיא.