לנדוור רוצה לגימה ממכירות הקפסולות בשוק הפרטי: חתמה על הסכם הפצה עם דנשר

החברה מחפשת להשתלט על עד 20% משוק הקפסולות • החברה חתמה על הסכם הפצה עם חברת בת של דנשר הנקראת דנסל, שתפיץ עבורה את הקפה בכ-1,000 נקודות מכירה נוספות

אורי פדרמן - בעלים של קפה לנדוור  / צילום: איל יצהר, גלובס
אורי פדרמן - בעלים של קפה לנדוור / צילום: איל יצהר, גלובס

לנדוור קפה של אורי פדרמן רוצה לשתות את נתחי השוק של המתחרות בשוק הקפסולות ולהשתלט על עד 20% מהקטגוריה: ל"גלובס" נודע כי קפה לנדוור תחל להפיץ את קפסולות הקפה שהיא משווקת גם לשוק הפרטי ולשם כך חתמה על הסכם הפצה עם חברה בת של דנשר הנקראת דנסל, שתפיץ עבורה את הקפה בכ-1,000 נקודות מכירה נוספות.

דנסל היא חברה ותיקה בתחום ההפצה לשוק הקמעונאי, עם יותר מ-700 עובדים ומרכז לוגיסטי. החברה משווקת עשרות מותגים של דנשר ושל יצרנים ויבואנים דוגמת ליימן שליסל בשוק הפרטי, ועובדת עם כ-1,500 נקודות בשוק זה. השוק הפרטי, בניגוד לשוק המאורגן, שכולל רשתות קמעונאות בפריסה ארצית, כולל סופרמרקטים פרטיים.

במסגרת ההסכם בין השתיים שנחתם בחודש שעבר ונכנס לתוקף בחודש הנוכחי, תשווק חברת דנסל את מוצרי קפסולות לנדוור מתוך הסל הרחב שהיא מציעה ללקוחותיה, ובכך תאפשר ללנדוור להגדיל משמעותית את נקודות המכירה של הקפסולות לצרכן הסופי.

כיום פעילות ההפצה של מוצרי לנדוור קפה מתבצעת בעיקרה באמצעות קבוצת אסם-נסטלה, שלצד מותג הקפה הנמס "טייסטרס צ'ויס" מפיצה את מוצרי הקפה של לנדוור קפה, בהם קפה שחור, אספרסו ואת המוצרים של המותג illy. ואולם, הפצת הקפסולות מתחרה בפעילות אחרת של נסטלה - הקפסולות של נספרסו שגם הן בבעלותה, ועל כן היא אינה יכולה לשמש כמפיצה של קפסולות הקפה של לנדוור.

זו הסיבה שלפני שנה החלה לנדוור קפה לשווק את הקפסולות שלה לשוק הקמעונאי באופן עצמאי, ללא מפיץ, מה שאפשר לה פריסה מוגבלת. כיום עיקר הפעילות העצמאית שלה מתבצעת ברשתות כמו חצי חינם, טיב טעם, AM:PM ואלונית, וזאת לצד מכירת הקפסולות ברשת לנדוור, בשוק המקצועי ובאתר הסחר המקוון שלה.

לנדוור קפה היא חברה נפרדת מרשת בתי הקפה לנדוור, אף שהיא מספקת קפה לרשת. כיום פעילות הקפסולות של לנדוור קטנה יחסית, ומכירותיה השנתיות נאמדות בהיקף של 3-4 מיליון שקל. בחברה מבקשים להרחיב אותה, ומעריכים כי בתוך כשנה יצליחו לחלוש על נתח של 15% עד 20% ממכירות הקפסולות ברשתות הקמעונאיות. מי ששולטת כיום בקטגוריה הזו ברשתות הקמעונאות היא שטראוס, עם הקפסולות של המותג עלית.