אפריקה נכסים בוחנת רכישת פרויקטים של מבני משרדים ברומניה בשווי 310 מיליון אירו

הנכסים בארבעה פרויקטים ברומניה מוחזקים על ידי חברת הנדל"ן NEPI Rockcastle, הפועלת באירופה ונסחרת בבורסת יוהנסבורג • אפי אירופה, חברה בת של אפריקה נכסים, חתמה מול NEPI על מכתב כוונות לא מחייב לרכישת ההחזקות בנכסים

אבי ברזילי, מנכ"ל אפריקה נכסים / צילום: אירנה קוסטינסקי
אבי ברזילי, מנכ"ל אפריקה נכסים / צילום: אירנה קוסטינסקי

חברת הנדל"ן אפריקה נכסים  (ששמה צפוי להשתנות בקרוב ל"אפי נכסים") בוחנת הרחבה של פעילותה בתחום הנכסים המניבים ברומניה. היום דיווחה אפריקה נכסים כי החברה הבת, אפי אירופה, חתמה אתמול על מכתב כוונות לא מחייב לרכישת חברות נכסים המחזיקות בארבעה פרויקטים של מבני משרדים מסוג A בשטח בנוי כולל של כ-170 אלפי מ"ר.

שווי הנכסים לצורך חישוב התמורה נקבע על כ-310 מיליון אירו, בכפוף להתאמות. המוכרת בעסקה היא חברת נפי רוקקאסל (NEPI Rockcastle), שפועלת בתחום הנדל"ן במרכז ומזרח אירופה ונסחרת בבורסת יוהנסבורג שבדרום אפריקה, לפי שווי שוק של 75.3 מיליארד ראנד (כ-4.8 מיליארד אירו).

שלושה ממבני המשרדים הנרכשים ממוקמים בבירת רומניה, בוקרשט, והרביעי בעיר טימישוארה. לדברי אפי אירופה, הרכישה עשויה להתבצע בשיתוף עם משקיעים נוספים. בין השאר, נבחנת האפשרות לצרף לעסקה מספר משקיעים ובהם גופים מוסדיים בישראל, שהביעו נכונות להצטרף לאפי אירופה במסגרת עסקה משותפת (בשיעור של עד 75.1%) לרכישת הפורטפוליו, וזאת בכפוף לתוצאות בדיקת הנאותות ולהגעה להסכמות בנוגע לניהול הנכסים לאחר הרכישה.

שמונה שבועות לבדיקת נאותות

בהתאם למכתב הכוונות, לאפי אירופה תקופה של שמונה שבועות לצורך עריכת בדיקת נאותות לנכסים, ואחריה תהיה רשאית להגיש הצעה עדכנית ביחס לתנאי העסקה. בכפוף להסכמות בין הצדדים ביחס לתנאים הסופיים של העסקה, הצדדים יחתמו על הסכם סופי ומחייב עד לסוף אוקטובר.

ההתקשרות בהסכם המחייב כפופה להתקיימותם של כמה תנאים מתלים משמעותיים מקובלים. לדברי אפריקה נכסים, היא בוחנת כמה אופציות למימון העסקה, כאשר בכוונתה לממן את העסקה באמצעות קבלת מימון בנקאי בשיעור LTV של 65% (היקף ההלוואה לא יעלה על 65% מערך הנכסים, לפי בדיקה שיבצע הבנק). יתרת התמורה תשולם באמצעות מקורותיה העצמאיים של החברה.

לדברי אבי ברזילי, מנכ"ל אפי נכסים, "עסקה זו מהווה צעד חשוב במימוש האסטרטגיה להגדלת תיק הנכסים המניבים שלנו, בעיקר באירופה, דרך ביצוע רכישות סלקטיביות במדינות הפעילות העיקריות. לאורך השנים התמקדה החברה אך ורק בקידום פרויקטי הייזום שלה, וכעת, עם מבנה הבעלות החדש, החברה בשלה לבחון עסקאות להרחבת פורטפוליו הנכסים דרך רכישת פרויקטים מניבים שישתלבו בתיק הנכסים תחת צוותי הניהול הקיימים".

הסכם לרכישת פרויקט בסרביה

אפריקה נכסים נסחרת בבורסה לפי שווי שוק של כ-3.2 מיליארד שקל. בתחילת 2019 היא נהפכה לחברה ללא גרעין שליטה, לאחר שבעלת השליטה הקודמת אפריקה ישראל, מכרה את מלוא החזקותיה בה לידי קבוצה של גופים מוסדיים, קרנות גידור וכן חברות הנדל"ן ביג ומגה אור. בעקבות התנתקותה מקבוצת אפריקה ישראל, פועלת אפריקה נכסים לשינוי שמה ל"אפי נכסים", בדומה לשמה של החברה הבת אפי אירופה.

אתמול הודיעה החברה כי אפי אירופה חתמה על הסכם לרכישת מלוא הבעלות (100%) בפרויקט איירפורט סיטי בלגרד שבסרביה. כחלק מההסכם, תרכוש אפי אירופה, המחזיקה כיום 53.7% מפארק המשרדים איירפורט סיטי בלגרד, את החזקותיה של חברת תדהר (46.3%) בתמורה ל-66.3 מיליון אירו.